جنگنده های روس، بمب افکن های آمریکایی را فراری دادند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، جنگنده های نیروی هوایی روسیه دو فروند بمب افکن استراتژیک آمریکایی را که قصد نزدیک شدن به حریم هوایی این کشور را داشتند، رهگیری و از منطقه دور کردند.

جنگنده های روس، بمب افکن های آمریکایی را فراری دادند

به گزارش فارس، تعقیب و گریز مکرر جنگنده ها و هواپیما های نظامی آمریکا و روسیه برای اثبات رجحان هوایی به یکدیگر همچنان ادامه دارد.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام نمود دو فروند جنگنده سوخو-30 این کشور، دو فروند بمب افکن بی-1بی متعلق به ارتش آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

شبکه ریانووستی به نقل از این نهاد که بخشی از وزارت دفاع روسیه است، گزارش داد: رادار های مرکز کنترل دفاع ملی اهدافی را ردیابی کردند که در حال پرواز به سمت مرز های [هوایی]روسیه بودند.

در بیانیه این مرکز آمده است که برای شناسایی اهداف متخاصم و جلوگیری از تجاوز آن ها به حریم هوایی روسیه، دو فروند جنگنده سوخو-30 از ناوگان هوانوردی و دفاع هوایی دریای سیاه، اعزام شدند.

وزارت دفاع روسیه شرح داد: خلبان های این جنگنده ها، آن اهداف پرنده را دو فروند بمب افکن مافوق صوت استراتژیک بی-1بی نیروی هوایی آمریکا اعلام نمودند که دو فروند هواپیمای سوخت رسانی کِی سی-135 نیز در حال همراهی آن ها بودند.

بر اساس این گزارش، هواپیما های نظامی آمریکا بعد از روبرو شدن با هشدار جنگنده های روس، تغییر راستا داده و از مرز های هوایی روسیه دور شدند.

آمریکا و دیگر کشو رهای عضو ناتو بطور معمول جت ها و هواپیما های بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرز های روسیه، به ویژه مرز های غربی این کشور اعزام می نمایند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده های خود را برای دفع هواپیما هایی که بیش از حد به مرز نزدیک می شوند به ماموریت می فرستد.

کرملین بار ها رفتار ناتو را محکوم و اعلام نموده است که این گونه اقدام ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز اعلام نمود که شماری جنگنده های پیشرفته ناتو، بمب افکن های اتمی این کشور را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند. وزارت دفاع روسیه اعلام نمود که دو فروند بمب افکن راهبردی توپولوف-160 این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک با شماری از جنگنده های ناتو روبرو شدند.

منبع: فرارو

به "جنگنده های روس، بمب افکن های آمریکایی را فراری دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های روس، بمب افکن های آمریکایی را فراری دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید