پای هواپیماهای روسی خاتمه به ایران باز شد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، سازمان هواپیمایی با ورود هواپیما سوخوی کشور روسیه به ناوگان مسافری موافقت کرد.

پای هواپیماهای روسی خاتمه به ایران باز شد

هواپیمای سوخو سوپر جت 100 به وسیله کشور روسیه ساخته و درصد بالایی از قطعات آن در این کشور فراوری می گردد. این هواپیما استانداردهای جهانی را رعایت نموده است و در صورت استقبال شرکت های ایرانی، سازمان هواپیمای آمادگی ارائه نظر نهایی خود در این باره را دارد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش مبنی بر تمایل شرکت های هواپیماساز روسی و به طور تعیین سوخو برای حضور در بازار ایران و فروش هواپیما به شرکت های ایرانی، گفت:

شرکت سوخو مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمای کشور روسیه گرفته است، این هواپیما که محصول مشترک روسیه و بعضی کشورهای اروپایی است، امروز ساخته شده و در حال پرواز است.

به گفته وی چنانچه شرکت های هواپیمای ایرانی مایل باشند از این هواپیما استفاده نمایند و فروشنده هم مایل باشد، این هواپیما را به ایران بفروشد، سازمان هواپیمای کشوری ایران آمادگی این را دارد که اظهار نظر نهایی خود را در خصوص این هواپیما ارائه کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره طرح موضوعی با عنوان تناسب هواپیمای مسافری سوخو با شرایط آب و هوایی ایران شرح داد:

این موضوع یعنی تناسب هر هواپیما با منطقه، آب و هوا و جغرافیای هر کشور، موضوع جدیدی نیست، بالاخره کشور ما کشوری است که دارای دریا ، کوهستان ، کویر و دشت است، بسیاری از فرودگاه های ما، هم سطح دریا هستند، بسیاری از فرودگاه ها از سطح دریا بالاتر هستند، بنابراین مطلق صحبت کردن درباره اینکه هواپیمایی مناسب آب و هوای ایران و جغرافیای این کشور هست یا خیر، علمی نیست.

عابدزاده ادامه داد:

امکان دارد، هواپیمایی در یک سطح جغرافیایی خوب عمل کند و به راحتی پرواز داشته باشد، اما در منطقه ای دیگر از این کشور، برای پرواز با محدودیت هایی روبرو می گردد که با رعایت آن محدودیت ها، پرواز می نماید.

وی اضافه کرد:

وقتی هواپیماهایی ساخته می گردد، قدرت موتور روی آن هواپیما قابل تنظیم است، این هواپیما باید بتواند با توجه به شرایط و شرایط آن کشور که می خواهد آنجا پرواز کند، تنظیم گردد، موتور با قدرت های مختلف روی هواپیما نصب می گردد ، ضمن آنکه برای انتخاب هواپیمای هر خط هوایی، هواپیمایی انتخاب می گردد که متناسب با شرایط راستا و فرودگاه باشد.

قطعاً هواپیمایی که در اروپا پرواز می نماید احتیاج به قدرت موتور کمتر و سوخت کمتری دارد که آن هم ریشه در شرایط جغرافیایی منطقه دارد.

اما عده ای از این موضوع آب و هوا و جغرافیا سو استفاده نموده و با هدف زیرسوال بردن بخشی از قسمت های کشور در خصوص پرواز آن را مطرح می نمایند.

هواپیماهایی نظیر ATR، بوئینگ یا ایرباس در سراسر جهان پرواز می نمایند، ATR در تایلند پرواز می نماید در آمریکا هم پرواز می نماید، بنابراین این به اپراتور مربوط است که چگونه از آن هواپیما استفاده کند.

منبع: کجارو / farsnews.com

به "پای هواپیماهای روسی خاتمه به ایران باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای هواپیماهای روسی خاتمه به ایران باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید