خبرنگاران نخستین واحد نوآوری بیوتکنولوژی کشور در اراک بهره برداری شد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، اراک - خبرنگاران - مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: نخستین کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی کشور در مجموعه پارک علم و فناوری این استان در اراک بهره برداری شد.

خبرنگاران نخستین واحد نوآوری بیوتکنولوژی کشور در اراک بهره برداری شد

مجید شمس روز پنجشنبه در گفت و گو با وبلاگ مزدا 93، اضافه نمود: اولین کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری کشور با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی در اراک ساخته شده است.

وی، هدف از راه اندازی کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی را تکمیل فرآیند تجاری سازی ایده های نوآوران یا فناوران در حوزه بیوتکنولوژیک بیان نمود و ادامه داد: این مجموعه ضمن پذیرفتن ریسک سرمایه گذاری های خطر در نقش یک شتاب دهنده ایده های نو عمل می کند.

مدیر مرکز رشد مارک علم و فناوری استان مرکزی اضافه نمود: ایده هایی که از سوی دانش آموختگان بیوتکنولوژیک فرآیند آزمایشگاهی را می گذرانند، برای قرار دریافت در فرآیند تولید نیاز به سرمایه گذاری بسیار بالایی دارند که از توان ایده پردازان خارج است که با راه اندازی کارخانه نوآوری بیوتکنولوژیک زیرساخت تولید و تجاری سازی فراهم و دانش آموختگان می توانند با کمترین هزینه فعالیت خود را آغاز کنند.

شمس گفت: کمک به فناوران و تکمیل زنجیره تجاری سازی ایده های فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی دیگر هدف راه اندازی این مجموعه است تا فناوران و صاحبان کسب و کارهای نوپا در این حوزه بتوانند با استفاده از امکانات آن، امکان تولید محصول در مقیاس صنعتی را مورد ارزیابی و آزمایش قراد دهند.

وی یادآوری کرد: کارخانه نوآوری، بستری است که در آن، تجهیزات و منابع مورد نیاز فناوران شامل زیرساخت، مشاور، سرمایه گذار خطرپذیر، شتاب دهنده و ارائه کنندگان سایر خدمات مورد نیاز کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها، در آن حضور دارند و به نوعی زیرساخت لازم برای راه اندازی و توسعه کسب و کار را ایجاد می کند.

79 شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نخستین واحد نوآوری بیوتکنولوژی کشور در اراک بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین واحد نوآوری بیوتکنولوژی کشور در اراک بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید