دنیای اقتصاد: از پیوستن ایران به بریکس آبی برای زندگی و کسب وکار مردم گرم نمی گردد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: چرا پیوستن به بریکس خوشحالمان نمی کند؟ اینکه ظرف مدت زمانی کوتاه به دو پیمان بزرگ شانگهای و بریکس پیوسته ایم جای خوشحالی دارد؛ اما سوال این است که آیا از این پیوستن ها، آبی برای زندگی و کسب وکارمان گرم می گردد؟

دنیای اقتصاد: از پیوستن ایران به بریکس آبی برای زندگی و کسب وکار مردم گرم نمی گردد

روزنامه دنیای اقتصاد معتقد است از پیوستن ایران به بریکس آبی برای زندگی و کسب وکار مردم گرم نمی گردد.

به گزارش دنیای اقتصاد، چرا پیوستن به بریکس خرسندمان نمی نماید؟ بیایید منفی بافی را کنار بگذاریم و از خبر پیوستن ایران به گروه کشورهای موسوم به بریکس از صمیم قلب خرسند باشیم. اینکه ظرف مدت زمانی کوتاه به دو پیمان بزرگ شانگهای و بریکس پیوسته ایم جای خرسندی دارد؛ اما سوال این است که آیا از این پیوستن ها، آبی برای زندگی و کسب وکارمان گرم می گردد؟

این روزنامه در ادامه نوشته است: پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس دقیقا شبیه راه یافتن باشگاه های ایرانی به رقابت باشگاه های آسیایی است. ابتدا خرسندمان می نماید؛ اما بعد به حسرتی بزرگ تبدیل می گردد. تحریم طولانی مدت که تبدیل به یک تعادل شوم در کشور شده و منافع گروه های زیادی را تقویت نموده است، اجازه نمی دهد حتی با یک کشور میانه همسایه مبادله داشته باشیم، آن وقت، هم گروه شدن با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای یا گروه بریکس چه منافعی برایمان دارد؟

دنیای اقتصاد افزوده است: وقتی تصمیم گیران کشور از مزایای تجارت آزاد چشم پوشی می نمایند، وقتی دلبسته خودکفایی هستند، وقتی اقتصاد را به تازیانه قیمت گذاری تعزیر می نمایند و...، چطور می توانیم از پیوستن به پیمان های سیاسی و مالی خرسند باشیم و اگر پیوستیم، چه چیزی عایدمان می گردد؟ حتی اگر روزی اعلام نمایند که ایران را در گروه 7 پذیرفته اند، آیا بدون برطرف تحریم ها قادر به تجارت خواهیم بود؟

311311

منبع: خبرآنلاین

به "دنیای اقتصاد: از پیوستن ایران به بریکس آبی برای زندگی و کسب وکار مردم گرم نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیای اقتصاد: از پیوستن ایران به بریکس آبی برای زندگی و کسب وکار مردم گرم نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید