دوران بادبان هنوز تمام نشده! ابر نفتکش غول پیکر به لطف بادبان های 40 متری، 9. 8 درصد سوخت کمتری مصرف می کند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، صنعت کشتیرانی به سمت کربن زدایی یعنی مصرف سوخت فسیلی کمتر حرکت می کند، پس بادبان های بزرگ می توانند دوباره بازگردند. شرکت کشتیرانی تجاری انرژی چین (CMES) یک سوپرتانکر تازه را تحویل گرفته است که چهار بادبان بزرگ آن، میانگین مصرف سوخت را نزدیک به 10 درصد کاهش می دهد.

دوران بادبان هنوز تمام نشده! ابر نفتکش غول پیکر به لطف بادبان های 40 متری، 9. 8 درصد سوخت کمتری مصرف می کند

البته بادبان ها برای هزاران سال منبع اصلی نیرو برای کشتی های بزرگ بودند. سپس مخترع آلمانی رودولف دیزل اولین موتور خود را در سال 1897 راه اندازی کرد و اولین کشتی های دیزلی در سال 1903 به آب انداخته شده.موتورهای دیزلی ایمن تر و کارآمدتر از موتور های بخار بودند و این نوع کشتی ها به آرامی جهانی کشتیرانی را تسخیر کردند. تجارت بین المللی با آنها ولی باعث مشکل میحط زیستی می شود،در حال حاضر حدود 50 هزار کشتی تجاری در حال خدمت که حدود 1. 7٪ از انتشار گلخانه ای جهانی را روانه جو می کنند. در حالی که متانول و آمونیاک به عنوان جایگزین های امیدوارکننده انرژی پاک تلقی می شوند، هنوز از آنها در کشتی های تجاری استفاده نشده.

حداقل 10 سال است که ما شاهد برنامه هایی برای بازگرداندن بادبان ها ایرفویل های بزرگ به صنعت حمل و نقل بار و مسافر بوده ایم. کشتی باری B9 ایرلند در سال 2012 ایده یک کشتی باری 100٪ بادبانی را مطرح نمود، اگرچه به نظر نمی رسد که از آن استفاده زیادی شده باشد. Oceanbird شاخه ای از شرکت Wallenius اکنون تاریخ سفر اولین کشتی با بادبان خود را از سال 2024 تا 2026 عقب انداخته است.

اما شرکت صنعت کشتی سازی دالیان چین (DSIC) اکنون یک نفت کش تحویل داده است. کشتی New Aden یک ابر نفتکش 333 متری است. این کشتی غول پیکر که در 24 سپتامبر راه اندازی شد، از یک سیستم انرژی بادی پیشگامانهاستفاده می کند. چهار بادبان جمع شونده که هر کدام 40 متر ارتفاع دارند و سطحی به وسعت 1200 متر مربع دارند، در نزدیکی وسط عرشه نصب شده اند.

چهار بادبان 40 متری نسبتاً میانه مصرف سوخت عدن نو را در سفر های طولانی نزدیک به 10 درصد کاهش می دهد.

این تیغه های کامپوزیت فیبر کربنی سبک و مقاوم در برابر خوردگی را می توان با لمس یک دکمه بالا یا پایین آورد. یک سیستم کنترل هوشمند بادبان ها برای تنظیم مداوم زاویه بادبان ها برای استفاده حداکثری از باد موجود طراحی شده است.

البته این سیستم به عنوان نیروی محرک اصلی طراحی نشده است. کشتی همچنان مقدار زیادی گازوئیل خواهد سوزاند. اما در یک راستا حمل ونقل بین خاور میانه و خاور دور، انتظار می رود که میانگین مصرف سوخت را بیش از 9. 8 درصد کاهش دهد و در هر سفر حدود 2900 تن از انتشار دی اکسید کربن صرفه جویی کند.

عدن نو یک ابر نفتکش نفت خام است، بنابراین با وجود تمام وعده هایش به عنوان بستر آزمایشی برای فناوری سبز، هدف اصلی آن هنوز انتقال حدود دو میلیون بشکه سوخت فسیلی به شدت آلاینده در سراسر جهان است. اما به هر حال گام کوچکی برای کم کردن آلایندگی است.

منبع:China Classification Society

منبع: یک پزشک

به "دوران بادبان هنوز تمام نشده! ابر نفتکش غول پیکر به لطف بادبان های 40 متری، 9. 8 درصد سوخت کمتری مصرف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران بادبان هنوز تمام نشده! ابر نفتکش غول پیکر به لطف بادبان های 40 متری، 9. 8 درصد سوخت کمتری مصرف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید