ماشین مسابقه ساخت ایران در راه ایتالیا، عکس

به گزارش وبلاگ مزدا 93، ایسنا نوشت: خودروی فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد راهی ایتالیا برای شرکت در مسابقات بین المللی فرمول دانشجویی 2023 این کشور شد.

ماشین مسابقه ساخت ایران در راه ایتالیا، عکس

تیم رهام دانشگاه فردوسی مشهد بعد از 2 سال تحقیق و توسعه پیروز به طراحی و ساخت خودروی فرمول دانشجویی رهام شد و این خودرو بعد از فراز و نشیب های بسیار در امور گمرکی راهی کشور ایتالیا شده است.

رهام در پی معرفی خودروهای فرمول دانشجویی در ایران برای ایجاد ارتباط واقعی صنعت و دانشگاه به صورت عملیاتی است؛ از این رو در مسابقات جهانی حضور یافتند.

این مسابقات از سال 1979 در کشور آمریکا با هدف ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت برگزار می شود.

مسابقات فرمول دانشجویی (Formula Student / FSAE) یک مجموعه مسابقات مهندسی است که هرساله در 14 کشور جهان (آمریکا، انگلیس، آلمان، ژاپن، استرالیا، ایتالیا و …) برگزار می شود.

سازمان اصلی برگزارکننده این مسابقات، انجمن مهندسان خودرو (SAE) بوده و اسپانسرهای آن غول های صنایع مربوط به خودروسازی جهان هستند.

تیم رهام هرچند مسیر پر فراز و نشیبی را برای شرکت در بزرگترین مسابقات فرمول دانشجویی جهان که از 21 تا 25 تیرماه 1402 برگزار می شود، در پیش رو دارد؛ ولی با وجود تمام کمبودهای مالی و امکاناتی این تیم برای ایجاد خودباوری و همچنین شور و نشاط در دل دانشجویان به مسیر خود ادامه می دهد.

موتور این خودرو چهار سیلندر و با حجم 600 سی سی است. مسیر هوای ورودی به موتور و مسیر گازهای خروجی موتور طراحی از سوی این تیم مجددا طراحی شده است. ساخت سیستم برقی موتور این خودرو مطابق قوانین باز طراحی شده و سیستم مدیریت موتور (ECU) با توجه به شرایط مسابقه، ستاپ و تنظیم شده است. سرعت صفر تا 100 خودروی فرمول دانشجویی رهام در مدت 5.2 ثانیه است.

نسبت توان به وزن 240 اسب به تن، 67 اسب بخار قدرت و 51 نیوتن متر گشتاور (ستاپ شتاب)، 61 اسب بخار قدرت و 48 نیوتن متر گشتاور (ستاپ اندورتس) از دیگر مشخصات این خودرو به شمار می رود.

وزن خودروی ایرانی رهام، 280 کیلوگرم برآورد شده است. حداکثر سرعت قابل دستیابی رهام، 170 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعتی که در تست جواب گرفته شد، 110 کیلومتر بر ساعت است که دلیل آن نبود پیست مناسب بوده است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانیدبه صفحه لیست قیمت روز خودرو در وبلاگ مزدا 93 مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ماشین مسابقه ساخت ایران در راه ایتالیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین مسابقه ساخت ایران در راه ایتالیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید