مرگ تلخ پرندگان؛ عکاس ایرانی برنده مسابقه عکاس محیط زیست

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تصاویر برنده جایزه عکاس محیط زیست سال 2022 منتشر شد و برنده کلی این دوره از رقابت ها مهدی محبی پور با عکسی از مرگ تلخ پرندگان معرفی گردید.

مرگ تلخ پرندگان؛ عکاس ایرانی برنده مسابقه عکاس محیط زیست

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تصاویر برنده عکاس محیط زیست سال 2022 به همان مقدار که تکان دهنده هستند قدرتمند هستند.

برنده جایزه کلی مهدی محبی پور عکاس ایرانی برای تصویر مرگ تلخ پرندگان که در سال 2021 گرفته شده است، پرندگانی را نشان می دهد که در تالاب میانکاله ایران به علت کمبود آب و آلودگی تلف شده اند. در این عکس کارگران محیط زیست در حال جمع آوری اجساد حیوانات برای جلوگیری از توسعه بیماری هستند.

این عکس تنها سه پرنده از هزاران پرنده ای را به تصویر می کشد که در تالاب میانکاله ایران به علت آلودگی و کمبود آب تلف شده اند و نشان دهنده کوشش محیط بانان برای جمع آوری اجساد برای جلوگیری از شیوع بیماری است. این عکس به علت تصویری سورئال از طبیعت دایره ای زندگی بین انسان ها و حیات وحش به عنوان عکس برنده انتخاب شد؛ و بعلاوه ترکیب قدرتمند آن از انتقال مسائل زیست محیطی واقعی که سیاره ما را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که از رنگ های تند و متضاد برای ایجاد یک عکس بصری مجذوب کننده استفاده می نماید.

مهدی محبی پور در واکنش به برنده شدن در این دوره از رقابت ها گفت: دنیا برنده این جایزه معتبر شده است، زیرا عکاسی از آب و هوا و نمایش آسیب های وارده، بزرگترین اولویت من در زندگی است. من می خواهم مردم در سراسر دنیا از این رویداد غم انگیز مرگ پرندگان بدانند، زیرا اگر در سبک زندگی خود تجدید نظر نکنیم و مراقب کره زمین نباشیم، به زودی این اتفاق در کشور های دیگر رخ خواهد داد.

مسابقه عکاس محیط زیست اکنون در پانزدهمین سال خود است و به هدف خود برای نمایش بعضی از الهام بخش ترین عکاسی محیطی دنیا ادامه می دهد. هیئت داوران بین المللی بیش از 3000 تصویر از تقریبا 1600 عکاس دریافت کرد. 117 منطقه مختلف در سراسر دنیا با عکاسان از 7 تا 90 سال در این مسابقه شرکت کردند.

برای اولین بار در امسال، این مسابقه بعلاوه یک پنل اخلاقی را به منظور بهبود پاسخگویی و شفافیت در انتخاب عکس معرفی کرد. این برای ارائه هدایت در خصوص قوانین مسابقه و بعلاوه آنالیز هر عکسی که نگرانی های اخلاقی را ایجاد می نماید طراحی شده است. هر عکسی که به نظر می رسید استاندارد های اخلاقی مسابقه را برآورده نمی نماید به وسیله هیئت مورد بحث قرار می گرفت و از عکاسان درخواست می شد اطلاعات بیشتری را ارائه دهند تا هیئت تصمیم آگاهانه بگیرد.

مهدی محبی پور عکاس ایرانی برای تصویر مرگ تلخ پرندگان برنده جایزه عکاس محیط زیست سال 2022 شد

منبع: فرارو

به "مرگ تلخ پرندگان؛ عکاس ایرانی برنده مسابقه عکاس محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ تلخ پرندگان؛ عکاس ایرانی برنده مسابقه عکاس محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید