مشاور کاخ سفید: باختیم اما این انتها ماجرا نیست!

به گزارش وبلاگ مزدا 93، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد: مخالفت فرانسه، آلمان و انگلیس با قطعنامه پیشنهادی واشنگتن مبنی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اگرچه ناامیدکننده است؛ اما تعجب آور نبود.

مشاور کاخ سفید: باختیم اما این انتها ماجرا نیست!

وی در ادامه مدعی شد: امروز باختیم اما ماجرا هنوز تمام نشده است.

این در حالی است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم در پیامی توئیتری مدعی شد به تلاش برای آنچه به زعم وی جبران اشتباه شورای امنیت در عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است؛ ادامه می دهد.

کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز با تکرار ادعای مشابه، می گوید واشنگتن طی روزهای آینده تلاش خواهد کرد تا با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم های بین المللی علیه ایران را احیا کند.

این در حالی است که چین و روسیه ضمن رای منفی به قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، به آمریکا یادآوری کرده اند که قبلاً از برجام خارج شده و حقی برای استناد به قطعنامه 2231 برای فعال کردن مکانیسم ماشه را ندارد.

به گزارش وبلاگ مزدا 93، قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نه تنها با رای منفی روسیه و چین روبرو شد؛ بلکه رای ممتنع 11 کشور دیگر شامل آلمان، فرانسه، انگلیس، بلژیک، اندونزی، آفریقای جنوبی، استونی، نیجر، تونس، ویتنام، سنت وینسنت و گرنادین را نیز در پی داشت.

در این میان، تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت دادند.

آلمان، فرانسه و انگلیس به عنوان طرفین اروپایی برجام و البته متحدان سنتی واشنگتن، اگرچه با طرح اتهاماتی در خصوص نقش منطقه ای ایران، زبان به انتقاد از این کشور گشودند؛ نهایتاً با اذعان به اینکه قطعنامه پیشنهادی آمریکا از حمایت قاطع شورا برخوردار نیست و مبانی را برای اجماع نظر فراهم نمی آورد؛ به آن رای ممتنع دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشاور کاخ سفید: باختیم اما این انتها ماجرا نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور کاخ سفید: باختیم اما این انتها ماجرا نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید