معرفی پرامتیازترین اقامتگاه ها برای رزرو اقامتگاه بوم گردی در مشهد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، شهر زیبای مشهد به علت جاذبه های تاریخی، هنری و طبیعی بسیاری خود به خصوص حرم امام رضا (ع)، هرساله در تمام فصول سال پذیرای گردشگران از مکان های مختلف ایران و سراسر دنیاست. در این شهر و حتی اطراف آن جاذبه ها و مکان های تفریحی و دیدنی بسیار فراوانی وجود دارد که می توانند برترین مکان جهت اجاره روزانه سوئیت در مشهد و استراحت و سپری کردن تعطیلات باشند.

معرفی پرامتیازترین اقامتگاه ها برای رزرو اقامتگاه بوم گردی در مشهد

لذت اقامت در مراکز بوم گردی با هتل ها هرگز قابل مقایسه و یا تعویض نیست. اقامت در خانه هایی با بافت قدیمی و سنتی که یادآور خاطرات و زندگی ساده دوران کودکی است. در این مکان ها تکنولوژی و فناوری های مدرن وجود ندارد و شما با محلی سنتی با چیدمان هنری از تاریخ و فرهنگ و سنت روبرو خواهید بود. در این مطلب شما را با تعدادی از مراکز مجذوب نماینده بوم گردی در شهر مشهد آشنا می کنیم.

اقامتگاه بومگردی شاندیز مشهد

شاندیز از شهرستان های معروف مشهد است که تا به امروز قطعا بارها نام آن را شنیده اید. این شهر کمتر از بیست کیلومتر با مشهد فاصله داردو دارای چشمه های خروشان، باغ های سرسبز میوه و بعلاوه محیط های بکر زیادی است. اقامتگاه بومگردی ماژان شاندیز، اولین بومگردی مشهد است که از زمان قاجار قدمت دارد. این اقامتگاه زیبا از توابع دهستان حصار سرخ بوده و با زیر بنای 600 متری با بافت هنری و سنتی، هرساله شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی است.

در اطراف این اقامتگاه، خانه های کاهگلی با طبیعتی سرسبز و دلنشین وجود دارد که موجب زیبایی بیشتر این منطقه شده است. بعلاوه حیاط آن سنتی بوده و استخری بزرگ دارد. اقامتگاه بومگردی ماژان شاندیز دارای دو طبقه با ظرفیت پذیرایی از 23 نفر است. معماری چوبی و اتصال طبقه های آن به یاری پل و پله های چوبی، موجب آن شده تا حس وحال خوبی را به مهمانان هدیه دهد.

بعلاوه در این مرکز کارگاه های سنتی سفالگری و نقاشی زیادی برای تماشا کردن وجود دارد. به علاوه این امکان را دارید تا از روستا با باغ های سرسبز با قدمتی 4000 ساله لذت ببرید. دیگر اقامتگاه های بوم گردی شاندیز عبارتند از:

- اقامتگاه بوم گردی آوردگاه شاندیز

- اقامتگاه عمارت کوچه باغ شاندیز

بوم گردی ازغد

دومین منطقه در مشهد که اقامتگاه بومگردی مجذوب نمایندهی دارد، روستای ازغد است. این روستا در 25 کیلومتری غرب مشهد و 20 کیلومتری شهر طرقبه در یک جنگل زیبا و سرسبز کوهستانی واقع شده است. قدمت این روستا چند هزار ساله است و بافت و معماری سنتی و پلکانی دارد. در ساخت این اقامتگاه از مواد و مصالح طبیعی بهره گرفته شده است. این منطقه آب وهوایی بسیار خنک و کوهستانی دارد و مکان مناسبی برای دورهمی های خانوادگی یا محبت آمیز است.

در صورتی که قصد اجاره روزانه سوئیت در مشهد را دارید، اقامتگاه بوم گردی ازغد گزینه خوبی است. با انتخاب این مکان می توانید بعلاوه از مسجد جامع دوره تیموری و کتیبه هایش از دوره فتحعلی شاه قاجار، حمام تاریخی و قدیمی روستا و گورستان آن نیز تماشا کنید. گورستان 200 ساله این منطقه و سنگ های زیبا و معروف آن، از تماشای های مجذوب نماینده آن است که همیشه مسافران و گردشگران زیادی برای تماشا و گردش به آنجا می روند.

اقامتگاه های بوم گردی طرقبه

در شهرستان طرقبه هرساله جشن های سنتی مختلفی برگزار می نمایند از جمله جشن بستنی، جشن سماق، جشن گیلاس، جشن گیاهان دارویی و برداشت گردو و غیره. وجود رستوران هایی با غذای خوشمزه و پخت سنتی نظیر شیشلیک، دیزی سنتی با طعم بی نظیر، انواع قورمه سبزی، فسنجان و انواع آش و اشکنه ها نیز در این شهر بسیار معروف است.

بند گلستان، زشک و ابرده، امامزاده یاسر و ناطر، عنبران، نغندر، دریاچه چالیدره، دره ارغوان از تماشای های مهم این روستا هستند. بعلاوه رفتن به پیست اسکی ابرده با کاخ بیلدر با پارک سنگی کمرمقبولا خود به شدت توصیه می گردد.

این شهرستان 9 اقامتگاه سنتی بسیار زیبا دارد که هرکدام دارای مزایا و امتیازات خاصی است:

-اقامتگاه سنتی عمارت سلیمان طرقبه

-اقامتگاه بوم گردی کنگ کهن طرقبه

-اقامتگاه بوم گردی آق بج و دده طرقبه

-اقامتگاه خانه رنگی طرقبه

-اقامتگاه بوم گردی پاچنار طرقبه

-اقامتگاه بوم گردی شهربانو طرقبه

-اقامتگاه بوم گردی ارگ کنگ طرقبه

بوم گردی جاغرق

جاغرق یکی دیگر از مکان های بومگردی مشهد با بافت روستایی سنتی و هوایی مطبوع و کوهستانی است که طبیعتی بسیار بی نظیر و تماشایی دارد و تماشا از آن خالی از لطف نیست. محل این روستا در 21 کیلومتری جنوب غربی مشهد با حد فاصل 7 کیلومتری جنوب غربی طرقبه است. با اقامت در این روستای زیبا می توانید از باغ های میوه با دره های سرسبز و منظره ها زیبای طبیعی لذت ببرید.

این مکان زیبایی همانند بهشت دارد و وجود رودخانه فصلی با سر چشمه های قنات و آبشارهای فراوان موجب مجذوب نمایندهیت بیش از حد این منطقه شده است. اقامتگاه های این روستا در کنار رودخانه رودخانه قرار گرفته اند و انتخاب خوبی برای چند روز اقامت در فصل تابستان به مشهد هستند.

سخن پایانی

دوستدارن بوم گردی طبیعت می توانند در صورت تمایل، یکی از این مکان ها را برای چند روز اقامت و استراحت در این شهر انتخاب نمایند. اگر شما هم علاقه مند به اقامت در بوم گردی های مشهد هستید می توانید با اجاره روزانه سوئیت در مشهد لذت یک سفر خاطره انگیز در دل معماری کهن و طبیعت کوهستانی را تجربه کنید. اقامتگاه های بوم گردی زیادی متناسب با سلیقه و هزینه مسافران و گردشگران وجود دارد .

اگر دوستدار گردش در کوچه های روستایی قدیمی با حس وحال سنتی و قدمت بالای تاریخی هستید، خوب است لذت قدم زدن روی سنگفرش های طبیعی این اقامتگاه ها را تجربه کنید. آواز پرندگان و صدای زوزه باد همراه با بوی ناب طبیعت، حسی خاص و تکرارنشدنی است.

منبع: فرارو

به "معرفی پرامتیازترین اقامتگاه ها برای رزرو اقامتگاه بوم گردی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پرامتیازترین اقامتگاه ها برای رزرو اقامتگاه بوم گردی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید