مهمان تاریخ باشید در رستوران وکیل التجار

به گزارش وبلاگ مزدا 93، رستوران وکیل التجار در تهران یکی از برترین رستوران ها از نظر مشتریان می باشد که منوی غذایی متنوع آن در کنار فضای سنتی که دارد، رضایت بیشتر مشتریان را به همراه داشته است. اگر قصد دارید شام یا نهار خود را در بیرون از منزل میل کنید، باید رستورانی را انتخاب کنید که طعم غذای خوب آن و محیط دلنشین رستوران تا سال ها در فکر شما ماندگار گردد حتما به اینجا سر بزنید.

مهمان تاریخ باشید در رستوران وکیل التجار

در این مقاله اطلاعات کاملی را از رستوران وکیل التجار در اختیار شما قرار خواهیم داد تا در صورت تمایل این رستوران را برای قرارهای محبت آمیز و کاری و بعلاوه سرو غذاهای متنوع انتخاب کنید.

تاریخچه رستوران وکیل التجار

رستوران وکیل التجار دارای بافتی قدیمی است که نشان از تاریخی بودن آن دارد. این رستوران سنتی یک بنا مربوط به دوره قاجار است که در سال 1300 به وسیله میرزا محمد باقر میزانی ساخته شده است. به علت آن که سازنده این بنا تاریخی لقب وکیل التجار را داشت، نام این بنا نیز به همین نام شناخته شده است. متراژ و زیر بنای رستوران 1400 متر مربع است که وسعت و گستردگی آن را نشان می دهد و در گذشته محل داد و ستد بازرگانان بوده است.

داد و ستدی که در ابتدا در این ملک صورت می گرفت، خشکبار بود اما رفته رفته و به مرور زمان این ملک به کارخانه قندریزی تبدیل شد چراکه سود و رونق حاصل از داد و ستد خشکبار چندان زیاد نبود. این کارخانه به وسیله پسر میرزا محمد باقر میزانی ساخته شد که کارخانه پس از مرگ او، از رونق افتاد و این سرای بزرگ و تاریخی به عنوان انبار مورد استفاده قرار می گرفت.

سال ها این بنای با عظمت یا همان سرای میزانی بدون استفاده ماند و رونق و فروغ قبل را نداشت تا اینکه نوادگان میزانی به فکر بازسازی و زنده کردن این ارثیه با عظمت افتادند. آن ها در سال 1390 بازسازی را شروع کردند و با توجه به مهارت خود در کاشی کاری سنتی جان و روح تازه ای به آن بخشیدند. بازسازی و بازسازی این بنا تاریخی و زیبا که اکنون فضایی سنتی و دلنشین دارد، شش سال طول کشید اما ثمره و نتیجه آن رونق گذشته را به این بنا بازگرداند زیرا رستوران وکیل التجار افتتاح شد.

معماری و فضای رستوران وکیل التجار

در تهران رستوران های مختلفی فعالیت دارند که هر کدام معماری خاصی در آن ها به کار رفته است. معماری و زیبایی رستوران وکیل التجار تهران بسیار زیبا و چشم نواز است که آن هم به علت استفاده از معماری سنتی ایرانی است که همه ریزه کاری های آن بدون نقص انجام گرفته است. معماری و سنت های شیرین ایرانی از درب ورودی این رستوران کاملا مشهود است.

درب ورودی رستوران وکیل التجار چوبی است که برای بیشتر نشان دادن معماری سنتی به واسطه کاشی تزئین شده است. نام این رستوران در تابلوهای پر زرق و برق نوشته نشده است بلکه با خط نستعلیق و در کنار درب ورودی رستوران بر روی یک کاشی زیبای آبی رنگ خود نمایی می نماید.

شاید دیگر کسی جلوی درب ورودی از پرده و پوشش استفاده نکند و این سنت ایرانی با آپارتمانی شدن خانه ها تقریبا فراموش شده است، اما با ورود به رستوران وکیل التجار تهران این سنت در فکر شما با تماشا یک پرده پس از درب ورودی دوباره تداعی می شود. کار به همین جا ختم نمی شود و فضای سنتی رستوران به برترین شکل طراحی شده است.

فضا های داخلی رستوران

رستوران یک خانه قدیمی بزرگ است که به همان سبک خانه های ایرانی دارای یک حوض در وسط است و جاهایی که مشتری باید

بنشیند، در دور تا دور آن قرار گرفته است. در معماری رستوران وکیل التجار تهران از شیشه های رنگی به نحو خوبی استفاده شده است که زیبایی محیط و لذت غذا خوردن را دو چندان می نماید.

برای یک دست شدن فضا پرسنل روپوش هایی استفاده می نمایند که طراحی آن ها به دوران قاجار برمی شود و همه چیز آماده یک پذیرایی کاملا سنتی از مهمان هاست.

شاید رستوران های مدرن نیز محیط خوبی برای گذراندن اوقات و سرو غذا باشند، اما بدون شک فضای سنتی و دور بودن از دنیای مدرن و همیشگی لذت بخش تر است که رستوران وکیل التجار این محیط را برای شما فراهم نموده است.

بعلاوه این رستوران فضاهای مختلفی را برای برگزاری مهمانی های خانوادگی، کاری و … فراهم نموده است تا شما با خیال راحت و در محیطی آرام از ساعات خود لذت ببرید.

تنوع غذایی در رستوران وکیل التجار تهران

فقط زیبایی محیط رستوران نباید مورد توجه باشد بلکه داشتن یک منو غذایی مناسب و متنوع نیز از دیگر ویژگی های یک رستوران خوب به شمار میرود که رستوران وکیل التجار از این ویژگی نیز برخوردار است. منوی غذایی این رستوران سنتی انواع غذاها را در بر می گیرد، اما به یاد داشته باشید در ابن منو فست فود و پیتزا جای ندارد و تنها غذاهای سنتی ایرانی برای سرو آماده می شود و شما می توانید غذای مورد علاقه خود را از فهرست زیر انتخاب کنید:

  • اکسیر خلال کرمانشاهی
  • دنده کواو
  • چلو کواوبرگ
  • دیگ پخت مرصع بره
  • دمپختک طهرونی
  • چلو کواو جوجه
  • اکسیر کوفته فسنجان
  • دیگ بار گوجه
  • دیگ پخت لوبیا با بره
  • و …

فهرست منوی رستوران وکیل التجار تهران بسیار متنوع است و شما می توانید انواع دسرها، نوشیدنی ها و … مورد سلیقه خود را انتخاب کنید. خوبی منو این رستوران این است که نحوه پخت غذاها ذکر شده است و شما آگاهانه تر می توانید غذاهای تازه را تست کنید.

خوردن غذاهای سنتی در فضایی سنتی و با ظروفی سنتی سال ها در فکر شما ماندگار خواهد شد زیرا همه چیز با یکدیگر همخوانی دارد و شما را به سال های دور می برد.

کیفیت و قیمت غذاهای رستوران وکیل التجار تهران

هر رستورانی می تواند منوهای غذایی متنوعی را ارائه دهد و مشتریان را به سمت خود بکشاند، اما اگر غذاها کیفیت خوبی نداشته باشند مشتری ها ماندگار نمی شوند و این رستوران بعد از مدتی خالی از مشتری خواهد شد. رستوران وکیل التجار تهران غذاهای با کیفیت بالا را به مشتری ها ارائه می دهد و همین امر سبب شلوغی و نام آشنا شدن این رستوران در طی چندین سال فعالیت شده است.

استفاده از مواد درجه یک در غذاها سبب حفظ کیفیت غذاها می شود پس شما هر غذایی را که انتخاب کنید، نسبت به کیفیت آن خاطر جمع باشید. بعلاوه کیفیت بالای غذاهای منوی این رستوران سبب افزایش زیاد قیمت غذاها نشده است و قیمت ها را می توان در رنج میانه با کیفیت بالا دانست. پس اگر اهل رستوران رفتن هستید و کیفیت در کنار قیمت مناسب و طعم بی نظیر برایتان اهمیت دارد، حتماً به رستوران وکیل التجار تهران بروید و این غذاها را بچشید.

آدرس رستوران وکیل التجار در تهران

حال که با رستوران، معماری و منوی آن آشنا شدید، اگر قصد رفتن به این رستوران زیبا را دارید، بهتر است آدرس آن را نیز در فکر داشته باشید. رستوران وکیل التجار تهران در خیابان مولوی، ضلع شمال غربی میدان محمدیه کاشی شماره 29 واقع شده است که توجه به ساعت کاری آن مهم است. این رستوران از ساعت 11 تا 24 شب آماده خدمات رسانی به مشتریان است پس اگر قصد رفتن به این رستوران سنتی را دارید، در این ساعات مراجعه کنید.

منبع: الی گشت

به "مهمان تاریخ باشید در رستوران وکیل التجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمان تاریخ باشید در رستوران وکیل التجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید