مهم ترین تجهیزات برای سفر به نپال

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تور نپال از سفرهای مجذوب نماینده ای است که عاشقان طبیعت و فرهنگ، دوست دارند آن را تجربه نمایند. سفر به نپال در کنار ویژگی های بی نظیرش، به ابزارها و تجهیزاتی هم احتیاج دارد. وسایلی که پیچیده و گران نیستند اما نبودشان در سفر، ممکن است باعث دردسر گردد. در این مطلب از وبلاگ خبرنگاران فهرستی از وسایلی که باید در تور نپال با خود ببرید، تهیه نموده ایم. این فهرست برای دیگر سفرها هم می تواند کاربردی باشد و موقع چمدان بستن به کارتان بیاید.

مهم ترین تجهیزات برای سفر به نپال

تجهیزات مهم، برای سفر به نپال

تور نپال هر سال به وسیله آژانس گردشگری وبلاگ مزدا 93 برگزار می گردد. تا به امروز بیش از 100 نفر در 13 تور، با تور نپال وبلاگ مزدا 93 به نپال آمده و از تماشا جاذبه های تاریخی و طبیعی آن لذت برده اند. اگر شما هم قصد سفر به نپال را دارید، اینجا برایتان از وسایلی گفته ایم که در تور نپال، بهتر است همراه تان باشد. این وسایل برای تورهای تلفیقی طبیعتگردی و فرهنگی هستند و اگر بخواهید برنامه حرفه ای کوهنوردی داشته باشید، قطعا وسایل دیگری را باید با خود به نپال ببرید.

1- کیف ها و چمدان ها

قبل از آنکه بخواهیم از وسایل مورد احتیاج در تور نپال بگوییم، باید ببینیم چه کیف یا چمدان هایی برای این سفر ضروری است. اول از همه به یک چمدان با میزان میانه که رویه و دسته های محکمی داشته باشد، احتیاج دارید. پس از آن بهتر است یک کیف دوشی یا گردنی کوچک که بند محکم و قفل دارد را برای نگهداری بخشی از پول ها و مدارک تان، به همراه بیاورید. حتما یک کوله کوچک یا کیف ضد آب را در وسایل تان بگذارید. در این کیف، برای پیاده روی ها و بازدیدها، می توانید کمی خوراکی، یک لباس گرم اضافه و یک بطری آب بگذارید. اگر کودک همراه شماست، این کوله سفر را کمی بزرگتر در نظر بگیرید تا بتوانید برای فرزندتان هم لباس و خوراکی یا شیشه شیر بردارید.

2- از کلاه تا مرطوب کنندها

آب و هوای نپال در فصل های مختلف فرق دارد اما شما بهتر است این وسایل را با خود ببرید. یک کلاه نقاب دار آقتابی، یک کلاه گرم، یک دستمال سر یا باندانا، عینک آفتابی و بالاخره یک مرطوب کننده لب و یک کرم ضد آفتاب که توانایی زیادی در برابر اشعه های خورشید داشته باشد. با این وسایل، در طول سفر از پوست تان در برابر سرما، آسیب و خشکی مراقبت خواهید کرد.

3- لباس های مناسب برای تور نپال

بسته به اینکه چه فصلی را برای سفر به نپال انتخاب می کنید، فهرست لباس هایی که باید با خودتان ببرید، فرق می نماید. اما در مجموع این لباس ها را حتما در چمدان تان بگذارید. تی شرت هایی از جنس پنبه که بهتر است آنها را زیر لباس های گرم تان بپوشید. لباس زیر، شلوار راحتی گرم و یک شلوار نازک اضافه که شاید لازم باشد آن را زیر شلوار گرم تان بپوشید.

دستکش گرم و ضد آب را نباید فراموش کنید. ژاکت پشمی و بادگیر هم از مهم ترین لوازمی است که باید در تور نپال همراه تان باشد. جوراب های گرم، شال گردن و پانچو هم، در تور نپال به کارتان خواهد آمد.

4- کفش مناسب برای تور نپال

در تور نپال، کفش مناسب سفر بسیار مهم است. چرا که اگر نتوانید راحت راه بروید، تقریبا سفرتان را از دست داده اید. حالا برایتان می گوییم که چه کفشی برای این سفر مناسب است. شما برای تور نپال، حداقل 2 کفش لازم دارید. یک کفشی که سبک، ضد آب و مقاوم باشد و بتوانید با آن راحت پیاده روی کنید. بهتر است رویه این کفش از چرم باشد و کفی آن هم از لیز خوردن شما جلوگیری کند. کفش دیگرتان باید مقاوم تر باشد. بهتر است کفی آن حداقل 3 تا 4 سانتی متر باشد تا اگر قرار است از روی سنگ ها عبور کنید، کف پا و انگشت هایتان، اذیت نگردد.

اگر کفشی نو خریده اید، قبل از سفر آن را چند بار پا و در اطراف خانه با آن پیاده روی کنید. موقع خرید کفش با خودتان جوراب هایی ضخیم ببرید و کفش ها را با این جوراب ها پا کنید. نباید فراموش کنید که کفشی ضد آب، سبک و مناسب پای خود بردارید و مسئله انتخاب کفش را جدی بگیرید.

5- لوازم درمانی شخصی

وقتی با تور وبلاگ مزدا 93 به نپال سفر کنید، لازم نیست نگران مسائل و درمان ها باشید، اما به عنوان یک مسافر حرفه ای این لوازم و وسایل را با خود ببرید. چند چسب زخم، داروهای شخصی (اگر داروی خاصی دارید قبل از سفر، درباره قوانین بردن دارو به نپال از وبلاگ مزدا 93 سوال کنید)، کیسه آب گرم، پدهای بهداشتی، پماد ضد عفونی کننده، قرص های جوشان ویتامین، ضد اسهال و کمی دمنوش و نبات، برای شرایط ضروری به همراه داشته باشید.

6- لوازم بهداشتی شخصی

بیشتر هتل ها و فروشگاه های داخل شهر، لوازمی که احتیاج داشته باشید را دارند اما بهتر است ریسک نکنید و با خودتان این وسایل که شامل، پدهای بهداشتی زنانه، ناخن گیر، کمی دستمال توالت، مسواک و خمیردندان، مرطوب کننده صورت و بدن و عطر است را بیاورید.

7- وسایل غیر ضروری و پیشنهادی

در کنار لوازمی که حتما باید با خودتان بیاورید، چند پیشنهاد دیگر هم هست که در طی تجربه سفرهای گوناگون به دست آمده. اگر دوست داشتید، این وسایل را هم در تور نپال وبلاگ مزدا 93 به همراه داشته باشید.

  • وسایل بازی کم جا، مثل صفحه شطرنج، مار پله و...
  • میوه خشک، گرانولا، شکلات و انرژی بارها.
  • کیسه های خالی که می توانید از آنها برای سازماندهی لباس های داخل کوله و چمدان بهره ببرید یا اینکه لباس های چرک و خیس را از دیگر لباس ها جدا کنید.
  • دستمال مرطوب و دستمال توالت، چرا که بعضی از سرویس های بهداشتی بین راهی ممکن است آب یا دستمال نداشته باشند.
  • یک یا دو بطری آب کوچک، برای مواقعی که شاید به آب آشامیدنی دسترسی نداشته باشید و مثلا برای خوردن یک قرص به مشکل بخورید.
  • اگر از لنز استفاده می کنید، ظرف مخصوص لنزتان را جدا نگذارید و اگر عینکی هستید حتما دستمال و اسپری تمیز کننده عینک تان را به همراه بیاورید.
  • دوربین عکاسی تان را جا نگذارید و با توجه به اینکه وسایل تان زیاد است، شاید بهتر باشد تمام تجهیزات دوربین را نیاورید.
  • در نهایت اگر دوست داشتید یک دفتر و قلم هم با خودتان بیاورید تا در طول سفر، کم کم سفرنامه نپال را هم بنویسید.

در این مطلب به آنالیز وسایل ضروری برای سفر به نپال پرداختیم. به نظر شما چه چیزهای دیگری را باید به این فهرست اضافه کنیم؟فکر می کنید چه بخش هایی از این فهرست برای تور تونس و تور ویتنام وبلاگ مزدا 93 هم مناسب است؟ راضی می شویم تجربیات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: دالاهو

به "مهم ترین تجهیزات برای سفر به نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین تجهیزات برای سفر به نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید