همه چیز درباره اجاره مغازه در گرگان

به گزارش وبلاگ مزدا 93، شهر گرگان با ویژگی های منحصربه فرد خود علاوه بر طبیعت زیبای این شهر مکان مناسبی برای کار و تجارت است. شهر گرگان از شهرهای شاقتصادی خوش و آب وهوای ایران است که از اقتصاد پویا و زنده ای برخوردار است. به همین دلیل اجاره مغازه در گرگان برای شروع کسب وکار موقعیت مناسبی را فراهم می آورد. واحدهای صنعتی متعددی در این شهر مشغول به فعالیت هستند که در مقایسه با دیگر شهرهای مشابه موقعیت آن را متمایز می کند. با توجه به منابع طبیعی موجود در این شهر و فعالیت هایی که درزمینه کشاورزی صورت می گیرد این شهر از آینده اقتصادی درخور توجهی برخوردار خواهد بود.

همه چیز درباره اجاره مغازه در گرگان

برای اجاره مغازه در شهر زیبای گرگان و بررسی املاک گرگان سرفصل های زیر را مطالعه کنید.

  • آشنایی با شهر گرگان
  • اقتصاد شهر گرگان
  • محله های گرگان
  • اجاره مغازه در گرگان
  • اجاره مغازه در بازارچه و مراکز تجاری
  • نکات اجاره مغازه

آشنایی با شهر گرگان

استان گلستان از نظر جغرافیایی در شمال کشور واقع است که از شمال به کشور ترکمنستان، از شرق به استان خراسان و از غرب به دریای خزر و استان مازندران و از جنوب به استان سمنان محدود می شود. جالب است بدانید که بخش وسیعی از استان گلستان به صورت جلگه است. این شهر با پیشینه تاریخی خود که در متون قدیمی برجای مانده استرآباد نامیده می شد از رونق و آبادانی بسکمک برخوردار است. استان گلستان تا سال 1376 بخشی از استان مازندران بود اما پس آن سال به صورت استانی مستقل درآمد و شهرستان گرگان مرکز این استان گشت.

اگر تصور شما هم مانند بسکمک این است که شهر گرگان دارای آب و هوای بارانی همچون دیگر شهرهای شاقتصادی است باید بدانید که میزان برف و باران در گرگان کمتر از دیگر شهرهای شاقتصادی است. اما گرگان بافت سبز و جنگلی خود را حفظ کرده است. جمعیت شهر گرگان حدود 275 هزار نفر است که شامل اقوام ترکمن ، فارس، سیستانی ، بلوچ ، ترک، مازندرانی و قزاق ها می شوند.

اقتصاد شهر گرگان

برای اجاره مغازه در گرگان بهتر است در خصوص اقتصاد این شهر بیشتر اطلاعات داشته باشید. واحدهای صنعتی این شهر شامل: کشت و صنعت گل چشمه، کشت و صنعت گرگان، صنعت چوب شمال، تخته شهید باهنر، نئوپان شموشک، 25 واحد پنبه پاک کنی بزرگ و 28 واحد آردسازی است. استان گلستان رتبه نوزدهم کشوری در ایجاد ارزش افزوده صنعتی را در کشور برخوردار است. کشت پنبه و تجارت آن در این شهر به یکی از بزرگ ترین قطب های اقتصادی شهر تبدیل شده است. آینده اقتصادی تمام شهرهای تولیدی در دنیا کاملاً مشخص و شاخص است و رشد آن ها همیشه تضمین شدنی است.

شهر گرگان برخلاف وسعت خود با تولیدات کشاورزی و صنعتی که در خود جای داده است برای اجاره مغازه در گرگان و سرمایه گذاری در آن محل مناسبی است.

محله های گرگان

برای اجاره مغازه در گرگان بهتر است با محله های این شهر بیشتر آشنا شوید. گرگان در کل دارای سه منطقه شهرداری: شهرداری منطقه یک (خیابان مصطفی خمینی) منطقه دو (بلوار قدس و خیابان چاله باغ) - منطقه سه (خیابان رجایی).

ازلحاظ جغرافیایی شهر گرگان برخلاف بسکمک از شهرها قسمت شاقتصادی آن جزو محله های کم درآمد و ارزان قیمت شهر است و جنوب این شهر درواقع بالا شهر گرگان حساب شده و منطقه بورژوایی آن است. املاک گرگان در میانه و مرکز شهر نیز از قیمت های میان رده برخوردارند. املاک تجاری گرگان به غیراز پاساژهای معروف در سطح شهر گسترده اند.

محله های لوکس شهر گرگان مانند سروش، نهارخوران، فلکه کاخ، شهرک مخابرات، سروش جنگل، جانبازان است.

محله های مرکزی و میان قیمت برای اجاره مغازه در گرگان را می توان حافظیه، گرگان پارس، فلکه شهرداری، طالقانی، گل شهر، علی محمدی، عدالت نامید.

محله های شاقتصادی و ارزان قیمت شهر نیز فلکه شهدا، ترمینال، زیرخط کمربندی، شهرک مولوی، فردوسی، حافظ، سعدی، جهاد مرکزی، بلوار انتظام، ویلا شهر، شهرک امام، مدرس، کاشانی، شهرک شهریار هستند.

اجاره مغازه در گرگان

در کل املاک گرگان به نسبت شهرهای هم رده خود از قیمت مناسب تری خصوصاً درزمینه اجاره املاک تجاری است. بنابراین برای یافتن مغازه دلخواه ازلحاظ اقتصادی انتخاب های بی شماری خواهید داشت. املاک گرگان به خصوص مغازه های آن به سه دسته با توجه به محله های شهری آن تقسیم می شود.

محله های جنوبی و لوکس شهر

با توجه به آنچه در بالا در خصوص محله های لوکس شهر گفته شد اجاره متوسط مغازه در این قسمت از شهرکمی از محله های دیگر بالاتر است. ضمن آنکه تعداد مغازه های موجود در این محله ها نیز کمتر هستند. برای اجاره ماهیانه مغازه در این محله ها حدود مترمربعی 6 میلیون تومان باید بپردازید. به عنوان مثال برای اجاره مغازه 140 متری در بلوار ناهار خوران باید 100 میلیون تومان پول پیش و 9 میلیون تومان اجاره ماهیانه بپردازید. گرچه این قیمت ها متأسفانه به عنوان قیمت ثابت این مناطق در نظر گرفته نمی شود. مثلاً 700 متر بنای تجاری در 2 طبقه در همین منطقه باقیمت 200 میلیون تومان پول پیش و 35 میلیون تومان اجاره ماهیانه آگهی شده است.

محله های میانی و مرکزی شهر

تعداد املاک تجاری بیشتری برای اجاره در این محله ها موجود است که با توجه به موقعیت و قرارگیری آن ها قیمت های متفاوتی دارند. بیشتر املاک تجاری که در محله های مرکزی آگهی می شوند در گل شهر واقع شده اند، در زیر به بررسی چند مورد از آن ها می پردازیم.

دریکی از مناطق گل شهر برای اجاره مغازه در گرگان یک باب ملک تجاری 55 مترمربعی با 20 میلیون تومان پول پیش و اجاره ماهیانه 1.5 میلیون تومان قابل اجاره است. درحالی که در همین منطقه مغازه 190 متری با 50 میلیون تومان پول پیش و 12 میلیون تومان اجاره ماهیانه را می توان به دست آورد.

مغازه دیگری در محله حافظیه که در بر اصلی خیابان نیز وجود دارد با متراژ 26 مترمربع را با 150 میلیون تومان پول پیش و 1 میلیون تومان ماهیانه اجاره کرد.

برای اجاره مغازه در گرگان باید مدنظر داشته باشید که موقعیت قرارگیری مغازه در خیابان اصلی و جاهای پرتردد به قیمت اجاره آن اضافه می کند.

محله های شاقتصادی و ارزان قیمت شهر

محله های ارزان قیمت برای اجاره مغازه در گرگان کم نیستند. املاک گرگان در این مناطق از قیمت پایین تری نسبت به دیگر نواحی برخوردار هستند و در صورت کمبود بودجه می توانید جستجوی خود را ازاینجا شروع کنید.

به عنوان مثال مغازه 21 متری در سه راه مدرس خیابان دلگشا برای اجاره با فقط 1 میلیون تومان پول پیش و اجاره 600 هزارتومانی آگهی شده است. یا مغازه 35 متری بالکن دار در سه راه جمهوری را می توان با 5 میلیون تومان پول پیش و اجاره 1 میلیون تومانی به دست آورد.

اجاره مغازه در پاساژ و مراکز تجاری

املاک گرگان درزمینه تجاری محدود به مغازه های بر خیابان نیست و بسکمک از واحدهای تجاری در پاساژها و مراکز خرید واقع شده اند. پاساژهای متنوعی در این شهر وجود دارند که مناسب اجاره مغازه در گرگان هستند. ازجمله پاساژهای مطرح این شهر می توان به پاساژهای تندیس، کاپری، داوری، زرتشت و آفتاب اشاره کرد.

باید در نظر داشته باشید که برای اجاره مغازه در گرگان و در پاساژها و اماکن تجاری طبقه قرارگیری ملک بسیار مهم است.

برای آشنایی بیشتر باقیمت اجاره مغازه در گرگان و پاساژهای آن به مثال های زیر توجه کنید. به عنوان مثال برای اجاره مغازه 15 متری در پاساژ زرتشت در طبقه همکف باید 5 میلیون تومان به عنوان ودیعه و ماهیانه 2 میلیون تومان اجاره بپردازید. همین مغازه در طبقه منفی یک با 5 میلیون تومان ودیعه و 650 هزار تومان اجاره ماهیانه آگهی شده است.

نکات اجاره مغازه

برای اجاره مغازه در گرگان اطلاعات مفیدی در زیر فهرست شده اند که به شما برای تصمیم گیری صحیح کمک می کنند.

قبل از عقد قرارداد اجاره مغازه، صاحب ملک را از جزییات نوع کار و اجناسی که در آن بفروش خواهید رساند، مطلع کنید.

حتماً قبل از هزینه کردن مبلغ بالایی برای آرایه و قفسه ها از صاحب ملک برای تمدید اجاره نامه خود در سال های آینده مطمئن شوید.

از همسایگان تجاری خود راجع به میزان فروش و کسب وکار در آن محدوده جویا شوید.

درصورتی که جواز کار معتبر ندارید با صاحب ملک در این خصوص حتماً صحبت کنید.

چنانچه کسب وکار شما به نوعی با مواد خوراکی و بهداشتی در ارتباط است قبل از اجاره مغازه در گرگان از شرایط داخلی ملک که مورد تائید وزارت بهداشت باشد اطمینان حاصل کنید.

بهتر است قبل از هر نوع قراردادی با مشاوران اداره اماکن در خصوص عدم مشکل برای ایجاد کسب وکار خود مشورت کنید.

از صحت کارکرد آب و برق و تلفن مورد اجاره قبل از عقد قرار گرفته است اطمینان حاصل کنید.

شهر گرگان مکان زیبایی است که به دلایل مختلف اقتصادی محل مناسبی برای شروع کسب وکار و سکونت است. اجاره مغازه در گرگان به سه ناحیه مختلف باقیمت های متنوع تقسیم می شود. عموماً املاک گرگان در نواحی بالا شهر و لوکس آن از قیمت بالاتری به نسبت دیگر مناطق شهری برخوردار هستند. همچنین قیمت اجاره مغازه در گرگان و پاساژهای معروف آن نیز بسته به طبقه ای که ملک در آن قرار گرفته است متغیر است. بهتر است قبل از عقد قرارداد نکات مهم اجاره مغازه را به دقت بررسی کنید که خدای ناخواسته متضرر نشوید.

منبع: هومینگ

به "همه چیز درباره اجاره مغازه در گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره اجاره مغازه در گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید