کارمندان اپل هم این برنامه آیفون متنفر هستند!

به گزارش وبلاگ مزدا 93، زومیت نوشت: منابع مطلع می گویند کارمندان اپل دستیار صوتی سیری را جدی نمی گیرند و نسبت به آینده آن شک و تردید دارند.

کارمندان اپل هم این برنامه آیفون متنفر هستند!

خبرگزاری اینفورمیشن در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع مطلع می نویسد تیم هایی در اپل که روی دستیار صوتی سیری و هوش مصنوعی کار می نمایند شرایط نسبتا پرتنشی دارند. طبق ادعای این نشریه، ناکارآمدی سازمانی و نبودن جاه طلبی باعث شده است کوشش های اپل برای بهبود سیری و فناوری به کاررفته در این دستیار صوتی به نتیجه خاصی ختم نگردد.

ناکارآمدی ای که اینفورمیشن از آن سخن می گوید باعث شده است اپل در حوزه هوش مصنوعی با فاصله ای قابل توجه از رقبایی نظیر OpenAI، مایکروسافت و گوگل عقب بماند. در واکنش به این شرایط، شماری از کارکنان اپل آینده این شرکت را زیر سؤال برده اند.

گزارش تازه اینفورمیشن بر اساس مصاحبه با بیش از 30 نفر از کارکنان سابق اپل که روی پروژه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کار نموده اند نوشته شده است. نیویورک تایمز اوایل ماه جاری در گزارشی دیگر به دیتابیس قدیمی سیری و مسائل اپل در مسیر بهبود این دستیار صوتی اشاره نموده بود.

یکی از مسائل بزرگی که تیم سیری با آن دست وپنجه نرم می نماید، حفظ کارکنان این بخش است. منابع مطلع می گویند سه نفر از مهندسان پروژه سیری اپل را ترک نموده اند و به گوگل ملحق شده اند. این سه مهندس که در سال 2019 در پی تصاحب استارتاپ Laserlike به اپل ملحق شدند، معتقد بودند که گوگل برای پروژه های هوش مصنوعی شرکت بهتری است. ظاهرا سوندار پیچای، مدیرعامل، شخصاً از آن ها برای استخدام در گوگل درخواست نموده است. از طرف دیگر تیم کوک، مدیرعامل اپل، کوشش کرد آن ها را نگه دارد اما در نهایت پیروز نشد.

اینفورمیشن می گوید کارکنان اپل دستیار صوتی سیری را جدی نمی گیرند و نگاه مثبتی به این سرویس ندارند. در یک برهه زمانی، تیمی که روی هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro کار می نماید به حدی از سیری ناراضی بود که قصد داشت روش های جایگزین برای کنترل هدست ازطریق فرمان صوتی بسازد.

به گفته منابع مطلع، مدیران ارشد اپل رویکردی محتاطانه در قبال سیری دارند چون نگرانند این دستیار صوتی در پاسخ هایش مرتکب اشتباه گردد. ChatGPT تا به امروز بارها اشتباهات این چنینی انجام داده است، اما اپل شرکت بسیار بزرگ تری نسبت به OpenAI محسوب می گردد و اشتباه سیری می تواند برای کوپرتینویی ها بسیار مشکل ساز باشد.

ظاهراً کارکنان اپل شک دارند که این شرکت بتواند با سیری سرویسی در حد و مقدار ChatGPT در دسترس مخاطبان قرار دهد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کارمندان اپل هم این برنامه آیفون متنفر هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمندان اپل هم این برنامه آیفون متنفر هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید