کدام کشور بیشترین ربات ها را در اختیار دارد؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، ایسنا نوشت: داده های اخیر نشان می دهد هم کره جنوبی و هم چین از نظر نرخ بکارگیری ربات ها نسبت به کارگران در صنایع تولیدی از ایالات متحده جلوتر هستند و در واقع کره جنوبی در زمینه تولید ربات در تمام جهان پیشتاز است و ایالات متحده در رتبه هفتم واقع شده است.

کدام کشور بیشترین ربات ها را در اختیار دارد؟

استفاده از ربات ها نشان دهنده رونق و رشد مالی در سراسر جهان است و نسبت استقرار و بکارگیری ربات های صنعتی به کارگران تولیدی یکی از متداول ترین رویکردهای مورد استفاده برای محک زدن نرخ پذیرش ربات ها در کشورهای مختلف است.

فدراسیون بین المللی رباتیک(IFR) آماری را در مورد استفاده از ربات ها در صنایع تولیدی در سراسر جهان منتشر می کند. نوترین داده های آن مربوط به سال 2021 است و نشان می دهد که کره جنوبی از نظر استفاده از ربات در صنایع تولیدی در جهان پیشتاز است.

کره جنوبی در رتبه نخست

کره جنوبی به آمار 1000 ربات به ازای هر 10 هزار کارگر تولیدی رسیده است. سنگاپور با 670 ربات در مقابل هر 10 هزار کارگر در رتبه دوم قرار گرفته است.

چین نیز با نرخ 322 ربات به ازای هر 10 هزار کارگر سوم است و ایالات متحده شاید برخلاف انتظار با 274 ربات در برابر هر 10 هزار کارگر در رتبه هفتم جهان واقع شده است.

البته در این گزارش دقیقا معین نشده است که منظور از کره، کره جنوبی است یا شمالی، اما می دانیم که کره جنوبی به طور معین در توسعه رباتیک بسیار فعال است.

این کشور تولید کننده بخش قابل توجهی از ربات های صنعتی است که در انواع صنایع تولیدی از جمله تولید ماشین آلات، الکترونیک و خودرو استفاده می شوند.

کسب و کارهای پیشرو در کره جنوبی در این صنعت شامل شرکت های هیوندای، دوسان روبوتیکس و ال اس ام ترون(LS Mtron) است. این کسب و کارها برای افزایش بهره وری و کارایی در عملیات تولیدی خود طیف گسترده ای از ربات های صنعتی مانند بازوهای رباتیک و سیستم های اتوماسیون را تولید می کنند.

تولیدکنندگان در کره جنوبی نیز در خط مقدم توسعه ربات های مشارکتی یا اصطلاحا cobots هستند. Cobotها قرار است به طور ایمن و کارآمد در کنار انسان ها کار کنند و شرکت های هانوها روبوتیکس(Hanwha Robotics) و تکمن روبوت(Techman Robot) در ساخت این نوع ماشین ها برای استفاده در خطوط مونتاژ مشغول هستند.

علاوه بر این، دولت کره جنوبی از طریق کمک های مالی، کمک هزینه های تحقیقاتی و مشوق ها برای فعالیت های تحقیق و توسعه، کمک قابل توجهی به ارتقای صنعت تولید رباتیک، افزایش فضای رقابت و تشویق توسعه در این بخش کرده است.

در نهایت، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی در کره جنوبی به طور فعال به تحقیق و توسعه رباتیک مشغول هستند و این فناوری را با سرعت چشمگیری پیش می برند. به عنوان مثال برای ارتقای نوآوری و توسعه راهکار های نو رباتیک، چندین موسسه با بخش تجاری همکاری می کنند.

یک صادرکننده مهم

این اقدامات منجر به بازار پر رونقی شده است که تولیدکنندگان ربات در کره جنوبی کالاهای خود را در سطح بین المللی می فروشند. در نتیجه قابلیت اطمینان بالای این محصولات، کره جنوبی صادر کننده قابل توجهی در صنعت رباتیک است.

مهم است که در نظر داشته باشیم که با ظهور کسب و کارهای نو و توسعه خطوط تولید رباتیک، چشم انداز بخش تولید رباتیک ممکن است در طول زمان تغییر کند. به عنوان مثال طبق گزارش فدراسیون بین المللی رباتیک، کشور چین از نظر پذیرش ربات، کره را شکست داده است.

این سازمان نرخ واقعی پذیرش ربات را در این کشورها محاسبه کرد و دریافت که چین با 850 درصد از کره با 450 درصد پیش است. اما آیا این بدان معناست که چین به زودی از کره پیشی می گیرد؟

به نظر می رسد همین طور باشد. در واقع رسیدن به رتبه نخست در استفاده از ربات ها در صنایع تولید با مبالغ هنگفتی که از سوی دولت چین برای یارانه دادن به استفاده از ربات ها و سایر فناوری های اتوماسیون در اجرای برنامه توسعه صنعت رباتیک چین اختصاص داده شده است و ماموریت بلندپروازانه ای که این کشور برای توسعه 10 برابری استفاده از ربات ها تا سال 2025 دارد، بعید به نظر نمی رسد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "کدام کشور بیشترین ربات ها را در اختیار دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور بیشترین ربات ها را در اختیار دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید