راهنمای خرید برترین ساب ووفر بازار؛ معرفی 8 مدل با بیس هیجان انگیز

به گزارش وبلاگ مزدا 93، کیفیت و قدرت موسیقی برای بسیاری از کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین علت آن ها همیشه در کوشش هستند تا در هر شرایطی بتوانند برترین و حرفه ای ترین سیستم های صوتی را برای خودروی خود در نظر بگیرند. سیستم صوتی حرفه ای یک خودرو از اجزای متعددی تشکیل شده که ساب ووفر، یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش آن به شمار می رود. انواع مختلفی از ساب ووفر در بازار از برندهای مختلف و در بازه های قیمتی متفاوت به فروش می رسند. اگر شما هم از کاربران سیستم باز هستید، با خبرنگاران در راهنمای خرید برترین ساب ووفر بازار همراه باشید تا ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص انواع مختلف ساب ووفرها، 8 محصول باکیفیت و پرفروش را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید برترین ساب ووفر بازار؛ معرفی 8 مدل با بیس هیجان انگیز

ساب ووفر چیست؟

شاید بسیاری از کاربران بر این عقیده باشند که ساب ووفر صرفاً برای فراوری صدای بم و قدرتمند مورد استفاده قرار می گیرد، اما در واقعیت این طور نیست و ساب ووفر به جهت کامل کردن صدای موسیقی و بعلاوه کیفیت بالاتر صدای بم به کار برده می گردد. از لحاظ لغوی اگر بخواهیم این کلمه را مورد آنالیز قرار دهیم، کلمه ووفر از روی صدای سگ ها گرفته شده است و به صدای بم پارس کردن آن ها گفته می گردد.

به طور کلی، ساب ووفر یک نوع بلندگو با قابلیت پخش صداهای بم و به اصطلاح پایین است که دیافراگم بسیار وسیع از جنس های متفاوت دارد و بازه فرکانس اجرایی آن نیز بین 20 تا 200 هرتز است. اگر از این قطعه به درستی در سیستم صوتی خودرو و دیگر سیستم های صوتی استفاده گردد، سیستم صوتی شما بیس بسیار نرم با دقت فوق العاده را ارائه می دهد و تفکیک موسیقی به برترین شکل بین باندها و ساب ووفر صورت می گیرد.

برترین عملکرد ساب ووفر در سیستم صوتی شما، هنگام آغاز و انتهای پخش فایل صوتی است و صدای بسیار خاص تری را به گوش کاربران می رساند.

انواع ساب ووفر

انواع مختلفی از ساب ووفرها در بازار به فروش می رسند و طبق یک سری معینات دسته بندی های متفاوتی دارند که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

به طور کلی، ساب ووفر را بر اساس وابستگی به آمپلی فایر به دو دسته پسیو (Passive) و اکتیو (Active) تقسیم می نمایند.

یک ساب ووفر اکتیو برای دستیابی به برترین عملکرد خود احتیاجی به استفاده از آمپلی فایر به صورت جداگانه ندارد. چرا که این دسته از ساب ووفر ها مجهز به یک آمپلی فایر داخلی هستند و در هزینه کاربران صرفه جویی خواهند کرد.

در سوی مقابل اما، یک ساب ووفر پسیو برای دستیابی به برترین عملکرد خود، احتیاجمند استفاده از آمپلی فایر جداگانه مونو یا استریو که قابلیت پل زنی داشته باشد،است. بیش از 90 درصد ساب ووفرهای موجود در بازار از نوع پسیو هستند و برای راه اندازی آن ها به خرید جداگانه آمپلی فایر احتیاج خواهید داشت.

در دسته بندی دیگری که برای این قطعه در نظر گرفته شده، ساب ووفرها را می توان به سه دسته قدرتی (competition یا spl)، کیفیتی (یا SQ) و ساب های بین این دو گروه تقسیم بندی کرد.

ساب ووفرهای قدرتی، ساب های موزیکال نیستند و حداکثر توان خروجی بالای هزار وات را ارائه می دهند. در واقع، در این ساب ها اجرای صحیح فرکانس اهمیت چندانی ندارد و چیزی که اهمیت دارد، ایجاد فشار بیشتر به وسیله صفحه ساب است. بنابراین، هرچه این ساب ها قوی تر باشند، برای موسیقی نامناسب تر می شوند. این ساب ها بعلاوه بیشتر در مقدار 18 و 15 و کمتر با مقدار 12 اینچی روانه بازار می شوند.

ساب ووفرهای کیفیتی، با حداکثر توان خروجی زیر 500 وات در اختیار کاربران قرار می گیرند و همانطور که از اسمشان معین است، کیفیت صدا و ساخت بسیار خوبی دارند. این دسته از ساب ووفرها، در سایز 15 اینچی فراوری نمی شوند و اکثراً سایز 10 اینچی هستند و گاهی نیز شاهد فراوری آن در مقدار 8 اینچی نیز هستیم.

از مهم ترین ویژگی برترین ساب ووفرهای کیفیتی می توان به کوئل با قطر سیم پیچ زیاد اشاره نمود. بعلاوه از آنجایی که سیستم کنترلی این نوع ساب ها بر اساس کنترل الکترونیکی qes پایدار است، بدین ترتیب، در اثر استفاده زیاد کیفیت این نوع ساب ووفرها افت چندانی نخواهند کرد.

دسته سوم از ساب ها که نام خاصی برای آن ها در نظر گرفته نشده، بین دو دسته کیفیتی و قدرتی قرار دارند و حدود 85 درصد از ساب ووفرهای بازار را تحت پوشش خود قرار می دهند. در واقع این نوع از ساب ووفرها، هیچ معینه منحصر به فردی ندارند و بسیاری از ویژگی های ساب ووفرهای کیفیتی و قدرتی را با هم دارند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که بیشتر شرکت هایی که در صنعت لوازم صوتی فعالیت دارند، ساب ووفرهایی فراوری می نمایند که در این دسته بندی جای می گیرد.

برترین ساب ووفر بازار؛ نگاهی به پرفروش ترین ساب های دیجی کالا

ساب ووفر خودرو سونی XS-NW1200

اگر قصد خرید یک ساب فوق العاده قدرتمند و باکیفیت را دارید، احتمالاً سونی مدل XS-NW1200 به عنوان برترین ساب ووفر برای ماشین می تواند رضایت شما را در این زمینه جلب کند.

این محصول بی نظیر حداکثر توان صوتی خروجی 1800 واتی دارد و همچون دیگر محصولات سونی در این زمینه بیس قوی و ویبره ای خاصی فراوری می نماید. ساب ووفر XS-NW1200 قدرتمند 12 اینچی (30 سانتی متری) از مخروط پلی پروپیلن مستحکمی بهره می برد که قادر است فرکانس های پایین را به صورتی شفاف فراوری کند.

اعوجاج صدا در نتیجه سوراند تثبیت نماینده این محصول به حداقل رسیده است. این ساب ووفر به گونه ای طراحی شده که هم صدای سیستم صوتی شما را بهبود می بخشد و هم جلوه ظاهری خاص و شیکی به آن می دهد. این ساب ووفر 12 اینچی بیس نرمی فراوری می نماید که ساب ووفرهای 8 و 10 اینچی نمی توانند حتی به آن نزدیک هم شوند.

سیم پیچ تک این ساب ووفر در برابر گرما تا حدودی مقاوم است. برای استفاده از این محصول بایستی آن را درون باکس قرار داده و از آمپلی فایری مناسب استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای استفاده بهینه از این ساب ووفر بایستی آن را به آمپلی فایری متصل کنید که توان خروجی واقعی آن بین 250 و 300 وات RMS باشد.

ساب ووفر خودرو پایونیر TS-W3003D4

پایونیر که شاید بتوان آن را به عنوان برترین برند ساب ووفر به کاربران معرفی کرد، محصولات فوق العاده باکیفیتی در این زمینه روانه بازار نموده که از جمله آن ها می توان به ساب ووفر خودرو مدل TS-W3003D4 اشاره نمود.

ساب ووفر خودرو پایونیر TS-W3003D4، سایز 12 اینچی دارد و با توان خروجی اسمی 600 وات، می تواند سطح بم موسیقی را تقویت کند. حداکثر توان خروجی این ساب ووفر 2000 وات است. پایونیر 3003D4 مجهز به یک صفحه بسیار مستحکم و بادوامی است که موجب می گردد بیس سنگینی را به کاربران ارائه دهد.

این محصول با کوئل های صوتی دو اهم در اختیار کاربران قرار گرفته و می تواند در یک باکس 1.02 تا 20 اینچی تعبیه گردد. این ساب ووفر پایونیر از طراحی عنکبوتی دوگانه برای تقویت خطی کردن صدا، قطب بزرگ تر با سیمی ضخیم تر به جهت ارائه بیس دقیق تر، یک آهنربای بزرگ تر برای ارائه بیس بلندتر و یک سبد قدرتمندتر برای دوام بیشتر بهره می برد. اگر در پی خرید برترین ساب ووفر برای طاقچه ماشین خود هستید، این محصول گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

ساب ووفر خودرو جی بی ال CS1214

مدل CS1214، یک ساب ووفر باکیفیت و خوش قیمت از برند جی بی ال است که به لطف قابلیت های خوبش محبوبیت مناسبی میان کاربران پیدا نموده و حدود 83 درصد از خریدارانش در وبلاگ مزدا 93 ، خرید این محصول را به سایر کاربران پیشنهاد نموده اند.

این ساب ووفر 12 اینچی (30 سانتی متری) که شاید از جهاتی بتوان آن را برترین ساب ووفر مالی جی بی ال در بازار معرفی کرد، بیس بسیار نرم و در عین حال قدرتمندی را به گوش کاربران می رساند و تا حد امکان از سروصدای راه و جاده می کاهد. پلی پروپیلن به کار رفته در این ساب ووفر استحکام، میرایی داخلی (Internal Damping) و مقاومت در برابر شرایط هوایی سرد و گرم مناسبی را ارائه می دهد.

افزایش بیس کوبشی در این ساب ووفر کاملاً معین است. این ساب ووفر از اسپایدر progressive استفاده می نماید که نسبت به اسپایدرهای خطی کنترل بهتری در حرکت دارد و در نهایت اعوجاج صدا را حتی در صدای بلند کاهش می دهد. نصب ساب ووفر CS1214 بسیار آسان است. حداکثر توان خروجی این محصول نیز 1000 وات اعلام شده است.

عمق نصب حدود 154 میلی متری این محصول سبب شده تا بتوانید آن را در انواع متنوعی از خودروها استفاده کنید. شما می توانید از این ساب ووفر در باکس های بسته (Sealed)، باز (Ported) یا Band-BASS استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای استفاده بهینه از این ساب ووفر بایستی آن را به آمپلی فایری متصل کنید که توان خروجی واقعی آن بین 200 و 250 وات RMS باشد. از آمپلی فایرهایی که توان خروجی بیش از 250 وات در RMS دارند برای این محصول استفاده نکنید.

ساب ووفر خودرو پایونیر مدل TS-WX306T

ساب ووفر خودرو پایونیر مدل TS-WX306T که به آن لقب هیولای صوتی را داده اند، بیس فوق العاده کرنماینده ای را به کاربران ارائه می دهد و به همین علت شاید بتوان آن را به عنوان برترین ساب ووفر پایونیر به کاربران معرفی کرد.

این ساب ووفر به شکل استوانه ای طراحی شده و سایز آن 30 سانتی متر است. قدرت خروجی این محصول 350 وات است که صدایی پرقدرت فراوری می نماید و بعلاوه در صورتی که آمپلی فایر مجزا تهیه کنید، می توانید تا 1300 وات قدرت خروجی این محصول را افزایش دهید.

پاسخ فرکانسی در این محصول از 25 تا 125 هرتز است و بعلاوه حساسیت در این ساب ووفر به 96 دسی بل می رسد. با قرار دادن این ساب ووفر استوانه ای در خودرو، صدای بیس به طرز شگفت آوری تقویت شده و لذت گوش کردن به موسیقی چندین برابر می گردد.

برای نصب این ساب ووفر بهتر است از آمپلی فایر مونو استفاده کنید، اما با یک آمپلی فایر 2 یا 4 کاناله نیز شما قادرید آن را راه اندازی نمایید. به جهت دریافت بیس قدرتمندتر و ویبره قوی تر در این محصول پایونیر 306T احتیاج به یک پخش مناسب با پشتیبانی از خروجی ساب دارید تا بتوانید برترین عملکرد ممکن را از این ساب ووفر باکیفیت بشنوید.

ساب ووفر خودرو پایونیر مدل TS-W312D4

از دیگر محصولات بسیار باکیفیت شرکت پایونیر می توان به مدل TS-W312D4 اشاره نمود که برترین عملکرد ممکن را به یک عنوان یک ساب ووفر حرفه ای در بازه قیمتی خود به کاربران ارائه می دهد.

این محصول 12 اینچی که حدود دو سال از زمان عرضه آن به بازار می گذرد، از جدیدترین فناوری های پایونیر بهره می برد و دو مگنت چهار اهم نیز دارد. البته شما می توانید این ساب ووفر را روی دو یا هشت اهم نیز نصب کنید تا انتقال قدرت در آن را به حداکثر برسانید.

ساب ووفر خودرو پایونیر مدل TS-W312D4 با ارائه حداکثر توان خروجی 1600 واتی دارای حساسیتی 92 دسیبل است تا بدین ترتیب کاربران بتوانند برترین هماهنگی ممکن میان ساب ووفر و آمپلی فایر را دریافت نمایند. البته باید اشاره کنیم که توان حقیقی RMS این محصول 500 وات است و با آمپلی فایرهای 4 کانال قدرتمند به خوبی کار می نماید.

این ساب ووفر قابلیت پشتیبانی از فرکانس 20 هرتز را دارد که نوید یک بیس فوق العاده قوی را به کاربران می دهد. صفحه این ساب ووفر از کاغذ باکیفیت فراوری شده و پایونیر از سوراند با XMAX نسبتاََ بالا که می تواند در فرکانس های عمیق همچنان پایداری ساب را حفظ کند و کنترل ساب همچنان مطلوب و قابل قبول باشد بهره برده است.

البته اگر قصد تهیه باکس برای این محصول را دارید، برترین باکس برای آن باکس Acoustic Box 1240 با مقدار 12 اینچی آکوستیک است اما می توان این ساب ووفر باکیفیت پایونیر را با باکس سیلد نیز مورد استفاده قرار داد. عمق نصبی که پایونیر برای این مدل ساب ووفر در نظر گرفته، برابر 157 میلی متر است و سنگینی وزن آن نیز به حدود 2.5 کیلوگرم می رسد.

برای دریافت برترین بیس از یک ساب ووفر، لزوماً احتیاجی به پرداخت هزینه های سنگین ندارید و ساب ووفر خودرو پایونیر مدل TS-W312D4، می تواند یک نمونه بسیار خوب در این زمینه باشد.

ساب ووفر خودرو پاناتک مدل P-S1218

اگر در پی یک ساب ووفر قیمت مناسب و باکیفیت خوب هستید، می توانید روی ویژگی های ساب ووفر خودرو پاناتک مدل P-S1218 حساب باز کنید.

این محصول 12 اینچی حداکثر توان خروجی 2100 وات را ارائه می دهد و با 750 وات RMS قادر است به عنوان یک ساب ووفر میان رده عملکرد مطلوبی را به کاربران ارائه دهد. بعلاوه حساسیتی با اندازه 89 دسیبل در ساب ووفر خودرو پاناتک مدل P-S1218

باعث شده تا اندازه درهم ریختگی و شفافیت صدا در این محصول به حداقل برسد.

عمق نصبی که شرکت پاناتک برای این محصول در نظر گرفته 70 میلی متر است و سنگینی وزن آن نیز به 5 کیلوگرم می رسد. فرکانس پاسخگویی این ساب ووفر 30 تا 2000 هرتز است و ابعاد آن نیز به 300 در 300 در 75 میلی متر می رسد.

ساب ووفر خودرو ال پی اکوستیک مدل LP-1250

از دیگر ساب ووفرهای مالی موجود در بازار می توان به ساب ووفر خودرو ال پی اکوستیک مدل LP-1250 اشاره نمود که برترین بیس یک ساب ووفر را در این بازه قیمتی به گوش کاربران می رساند.

این محصول از ترمنیال های سوکتی معمولی بهره می برد که هر کدام دارای مقاومتی برابر با 4 اهم هستند. بعلاوه باید به دو لایه وویس کوئل این محصول نیز اشاره کنیم. ساب ووفر ال پی اکوستیک مدل LP-1250 با ارائه حداکثر توان خروجی 700 وات و حساسیت 88 دسی بل، صدایی بسیار خوب و باکیفیت را فراوری می نماید.

مقدار این ساب ووفر مالی 12 اینچ است و با سبک ترین آمپلی فایرهای بازار نیز قابلیت نصب و راه اندازی دارد. این محصول از یک صفحه پلاستیکی تزریقی بهره می برد که طول عمر آن را بالا برده و پوسیده و آفتاب سوخته نخواهد شد. از دیگر ویژگی های این ساب ووفر مالی می توان به فوم و سوراند دور دوخت قرمز رنگ آن اشاره نمود که جذابیت خاصی به آن می دهد.

ساب ووفر خودرو پایونیر مدل TS-A30S4

در نهایت به معرفی یک محصول مالی دیگر از برند پایونیر می پردازیم یعنی ساب ووفر مدل TS-A30S4.

این محصول که معینات فنی بسیار خوبی در بازه قیمتی اش دارد، توانسته رضایت حدود 90 درصد از خریدارانش در وبلاگ مزدا 93 را به خود جلب کند.

ساب ووفر خودرو پایونیر مدل TS-A30S4، قابلیت دریافت 400 وات قدرت در مقیاس RMS را دارد و با بهره گیری از تکنولوژی مگنت و کویل دوبل استفاده شده در این مدل می تواند حجم صدایی برابر با 1400 وات در مقیاس PMPO را فراوری و برای مخاطبین خود اندازه بالایی از کیفیت و بیس عمیق را در معرض شنیدن بگذارد.

TS-300D4 با ساده ترین آمپلی فایر های موجود در بازار هماهنگ شده و قادر است به سادگی با فراوری بازه صدایی مابین 22 هرتز تا 1.6 کیلوهرتز بازخوردی پر قدرت را برای گوش مخاطبین به همراه بیاورد. وزن این دستگاه 1300 گرم است و قابلیت نصب در باکس یا طاقچه تمامی خودروها را دارد. بعلاوه باید به عمق نصب 281 سانتی متری این محصول نیز اشاره کنیم.

برترین ساب ووفر بازار؛ سخن پایانی

برای تقویت اجرای فرکانس های پایین موسیقی که به زیباتر شدن هر چه بهتر آن یاری می نماید، کاربران می توانند از یک ساب ووفر در کنار سیستم صوتی ماشین خود بهره ببرند. این بلندگوها امکان نصب در کنار سوپر توییترها و میدرنج ها را دارد و با افزایش هرچه بیشتر توان خروجی، بیس و ویبره قوی تری را در خودرو به گوش شما می رسانند. در راهنمای خرید برترین ساب ووفر بازار، به معرفی و آنالیز 8 محصول پرفروش و باکیفیت از برندهای مختلف پرداختیم تا کاربران سیستم باز با توجه به بودجه در نظر گرفته شده خود، خرید بسیار لذت بخشی را از وبلاگ مزدا 93 تجربه نمایند.

به نظر شما برترین مارک ساب ووفر در بازار کدام است؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران وبلاگ مزدا 93 به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین ساب ووفر بازار؛ معرفی 8 مدل با بیس هیجان انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین ساب ووفر بازار؛ معرفی 8 مدل با بیس هیجان انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید