یوسمیتی کالیفرنیا پس از آتش سوزی بازگشایی می گردد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، پس از وقوع آتش سوزی ناگهانی در بخشی از پارک ملی معروف یوسمیتی در کالیفرنیا که موجب تعطیلی این پارک پرطرفدار شد، بخشی از این منطقه بازگشایی می گردد.

یوسمیتی کالیفرنیا پس از آتش سوزی بازگشایی می گردد

دره یوسمیتی در تاریخ 25 ژوئیه و در پی وقوع وحشتناک ترین آتش سوزی که این استان در سرتاسر کالیفرنیا شاهد آن بوده است، به روی بازدیدنمایندگان بسته شد. تعطیلی موقت پارک ملی معروف یوسمیتی که یکی از محبوب ترین پارک های ملی در کل ایالات متحده است، اولین تعطیلی این پارک ملی در 28 سال گذشته بوده است.

اکنون، اداره خدمات پارک های ملی (NPS) اعلام نموده است که علاقه مندان به بازدید ازن پارک ملی یوسمیتی می توانند یک بار دیگر از جاده ال پورتال (بزرگراه 140)، جاده بیگ اوک فلت (بزرگراه 120) یا جاده تیوگا (بزرگراه 120) به پارک مذکور سفر نمایند. البته هنوز هم به دلایل ایمنی، چند جهت به سمت این پارک، مانند جاده واوانا (بزرگراه 41)، همچنان بسته باقی می مانند که به خاطر انجام عملیات اطفای حریق و ایمن سازی به وسیله آتش نشانان است.

کسانی که تمایل دارند از این پارک بازدید نمایند باید از این موضوع با خبر باشند که هنوز هم دود زیاد و آتش های فعالی در این منطقه وجود دارد و رانندگان باید با احتیاط کامل در جهت رانندگی نمایند. مسافران، بعلاوه، باید مطلع باشند که امکان تاخیر در خدمات رسانی در امکانات پارک و نیز، ایجاد محدودیت هایی در مورد ساعت های بازدید و مانند آن وجود دارد.

درختستان ماری پوزا با درختان غول پیکر سکویا نیز به روی همه بازگشایی خواهد شد و می توان به وسیله ورودی جنوبی به این نقطه دست یافت؛ امکانات پارکینگ در منطقه نوی مهیا شده است. به تازگی، برنامه بازسازی سه ساله ای در سطح وسیع در این درختستان در حال انجام است و در نتیجه، این منطقه تنها برای مدتی کوتاه در ماه ژوئن به روی عموم باز بود. این پروژه برای محافظت از 500 درخت اسکوئای کهن و غول پیکری صورت گرفته است که در آن منطقه رشد می نمایند و در زمره بزرگ ترین موجودات زنده زمین محسوب می شوند.

پروژه ترمیم برای یاری به حفظ این درختان ارزشمند، شامل ساختن جهتهای نو برای پیاده روی جنگلی و معرفی یک سرویس شاتل برای دور نگه داشتن اتومبیل ها از منطقه است. اتوبوس های شاتل نیز دوباره شروع به کار خواهند کرد و ماموریت خود را هر روز از ساعت 9 صبح شروع می نمایند.

کسانی که قصد بازدید از پارک ملی یوسمیتی را دارند، باید شرایط جاده ها و شرایط آب و هوایی روز موردنظر برای مسافرت خود را به طور کامل و دقیق آنالیز نمایند. این اطلاعات در وب سایت و صفحه فیس بوک پارک ملی یوسمیتی موجود است.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "یوسمیتی کالیفرنیا پس از آتش سوزی بازگشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسمیتی کالیفرنیا پس از آتش سوزی بازگشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید