آیا شیوع ویروس کرونا به نفع بازار تجارت الکترونیک عمل می کند؟ ، از فروش آنلاین کالاها تا آموزش اینترنتی دروس به دانش آموزان

به گزارش وبلاگ مزدا 93، شاید یکی از بزرگ ترین اثرات شیوع ویروس کرونا در جهان را بتوان در فناوری های چین مشاهده کرد. بسیاری از شرکت های خارجی و داخلی فعالیت خود در چین را متوقف یا محدود کرده اند. درواقع اکنون تصور می شود که شیوع کروناویروس تأثیر مخربی بر زندگی و اقتصاد مردم در چین می گذارد ، اما شاید این ویروس مثل هر بیماری همه گیر و اپیدمی خطرناک دیگری به نفع چند بازیکن در صنعت فناوری باشد زیرا جمعیت همچنان در داخل خانه هستند.

آیا شیوع ویروس کرونا به نفع بازار تجارت الکترونیک عمل می کند؟ ، از فروش آنلاین کالاها تا آموزش اینترنتی دروس به دانش آموزان

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از تک کرانچ زمانی که ویروس سارس در سال 2002 هزاران نفر را درگیر کرد و صدها نفر را در چین کشت به طور گسترده ای به عنوان یک عامل کاتالیزوری در صنعت تجارت الکترونیک این کشور شناخته شد.

درواقع افرادی که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کشنده در داخل خانه ماندند برای تامین خریدهای خود به فروشگاههای آنلاین سر می زدند. در دوره اوج ویروس کرونا، علی بابا و Taobao و eBay فرایند رشد و فروشی قابل توجه در چین داشتند. دانکن کلارک ، متخصص اینترنت چین در شرح حالی که درباره بنیانگذار علی بابا نوشته است به این نکته اشاره کرده و می گوید:اگرچه این ویروس هزاران بیمار را مبتلا کرد و تقریباً هشتصد نفر را کشته ، اما شیوع آن تأثیر جالب توجهی بر بخش اینترنت چین از جمله علی بابا گذاشت.

تقریباً دو دهه بعد ، هنگامی که شیوع ویروس کرونا ده ها شهر چین را به انواع مختلفی وارد قرنطینه و محدودیت کرد. غول های فناوری دوباره در پاسخ به رفع نیازهای مصرف کنندگان در میان بحران هستند و برخی دیگر از ابزارهای دیجیتالی را برای کمک به شهفرایندان و دولت در نبرد با بیماری ارائه می دهند.

براساس داده های شرکت تحلیلی QuestMobile ، میانگین زمان مردم چینی در اینترنت از 6.1 ساعت در روز در ماه ژانویه ، به 6.8 ساعت در روز در طول سال جدید چینی صعود کرد ، این رقم اخیرا به عدد شگفت آور روزانه 7.3 ساعت رسیده است. صنعت نرم افزار شرکت های چین در مقایسه با غرب بسیار کند عمل کرده است ، اگرچه به تدریج این سیستم ها در چین نیز در حال ورودند اما کاملا نوظهور محسوب می شوند. بنابراین اکنون که میلیون ها نفر محدود به کار در خانه هستند ، برنامه های کار از راه دور شاهد رونق هستند.

براساس اطلاعات شرکت تحقیقاتی Sensor Tower ، بخش آموزش آنلاین نیز با توجه به تعلیق مدارس در سراسر کشور ، فرایند مشابهی را تجربه می کند.بازیکنان اصلی در سراسر کشورعبارتند از علی بابا، دینگ تاک، وی چت، تنسنت و شرکت های مشابه. سوال اینجاست که آیا رونق ناگهانی به فرایند رشد پایدار برای این برنامه ها تبدیل می شود یا خیر. خرابی سیستم در دینگ تاک و وی چت ورک به دلیل هجوم کاربران نشان می دهد که هیچ یک از این سیستمها چنین میزان ترافیک را در منحنی رشد خود پیش بینی نکرده بودند.

جالب است که جتی دولت چین نیز از برنامه های نظارتی و آنلاین مختلفی برای رصد شرایط استفاده از ماسک یا مواردی مشابه استفاده می کند یا ب کمک تکنولوژی سوابق سفر افراد را بررسی می کند. یک مثال برنامه مبتنی بر وب است. Close Contact Detector که توسط یک شرکت دولتی ساخته شده است. کاربران می توانند با انتخاب نام ، شماره شناسنامه و شماره تلفن ، سابقه سفر خود را بدست آورند.

برخی برنامه های آنلاین نیز نقشی پررنگ در اطلاع رسانی و مبارزه با شایعات ایفا می کنند. اغلب این برنامه ها شامل اطلاعات سلامتی کاربردی هستند. ابزارهای آنلاین دیگری با نقشه برداری دقیق از مراکز خطر ابتلا به ویروس به کاربران هشدار می دهند در کدام مناطق وارد نشوند.

منبع: انتخاب

به "آیا شیوع ویروس کرونا به نفع بازار تجارت الکترونیک عمل می کند؟ ، از فروش آنلاین کالاها تا آموزش اینترنتی دروس به دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شیوع ویروس کرونا به نفع بازار تجارت الکترونیک عمل می کند؟ ، از فروش آنلاین کالاها تا آموزش اینترنتی دروس به دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید