اسکای ول ET5 فیس لیفت با پیمایش 620 کیلومتری به ترکیه رسید

به گزارش وبلاگ مزدا 93، اسکای ول ET5 فیس لیفت اکنون در نمایندگی های ترکیه این برند چینی قابل خرید است. می دانیم که این خودرو قرار است به وسیله شرکت نوین ماهان (نبکا) به بازار ایران وارد گردد. اما پس از فروش بیش از هزار دستگاه در طول یکسال، حالا ترک ها می توانند مالک نسخه فیس لیفت آن باشند.

اسکای ول ET5 فیس لیفت با پیمایش 620 کیلومتری به ترکیه رسید

اسکای ول ET5 فیس لیفت

بیت ران - محمد فتح اللهی - خودرو برقی چینی اسکای ول ET5 در بازار خودرو ترکیه به وسیله Ulu Motor عرضه می گردد. جالب است بدانیم که Ulu Motor در حقیقت یک هولدینگ ساخت و ساز، املاک و گردشگری در کشور ترکیه است.

این هولدینگ (Ulubaşlar Grubu) سررشته ای در بازار خودرو ترکیه نداشت. اما توانست در طول یکسال قبل (از نوامبر 2021) بیش از 1/150 دستگاه ET5 در نمایندگی های این برند چینی به فروش برساند.

ثبت این رکورد فروش برای اسکای ول ET5 موجب شد تا این شاسی بلند برقی به عنوان خودرو برقی سال ترکیه برسد. نماینده برند SKYWELL در ترکیه اظهار داشت که از اردیبهشت ماه فروش نسخه فیس لیفت این خودرو با پیمایش بیشتر در بازار خودرو ترکیه آغاز خواهد شد.

Ulu Motor تصمیم دارد تا دو نسخه ET5 Long Range Legend و ET5 Long Range Exclusive را از یک ماه آینده در بازار خودرو ترکیه به فروش برساند. این دو نسخه نمونه های فیس لیفت اسکای ول ET5 خواهند بود.

قیمت اسکای ول ET5 فیس لیفت در ترکیه

اسکای ول ET5 فیس لیفت حالا به جای پیمایش 520 کیلومتری، به لطف باتری های 72 کیلووات ساعتی اکنون مسافت بیشتری را طی می نماید.

استاندارد پیمایش WLTP درباره این خودرو می گوید ET5 تا 646 کیلومتر را با یکبار شارژ می تواند پشت سر بگذارد. اما بسیاری از رسانه های چینی بر این باورند که پیمایش واقعی این خودرو در حدود 620 کیلومتر است.

قیمت مدل ET5 Long Range Legend در بازار خودرو ترکیه 1/499/000 لیر معین شد. این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز برابر با 3/994/835/000 تومان است.

بهای نهایی مدل ET5 Long Range Exclusive هم در نمایندگی های این برند، 1/899/000 لیر اعلام شد. این مبلغ نیز پس از تبدیل نرخ امروز لیر (2665 تومان) معادل 5/060/835/000 تومان است. این در حالی است که قیمت این مدل ها در چین 280/800 یوان یا 2/106/000/000 تومان است.

برنامه های فروش SKYWELL در ترکیه

اسکای ول ET5 فیس لیفت

Ulu Motor در ترکیه برنامه دارد تا سال جاری 2500 دستگاه اسکای ول ET5 فیس لیفت در بازار خودرو این کشور به فروشد. این نماینده SKYWELL تمامی مدل های ET5 را به صورت وارداتی در این کشور به دست مشتریان ترک می رساند و خبری از مونتاژ آنها نیست.

بازار خودرو ترکیه آنقدر برای SKYWELL مهم بود که پس از موفقیت فروش در این کشور، حالا نگاه ها به سمت بازار اروپا است. Ulu Motor اظهار داشت که تصمیم دارد بخشی از مدل های وارداتی اسکای ول در ترکیه را به بازار خودرو اروپا صادر کند.

فعالیت های این نماینده SKYWELL در این مورد آغاز شد. اکنون وبسایت رسمی اسکای ول در اروپا و حساب کاربری شبکه های اجتماعی این برند را در قاره سبز، ترک ها اداره می نمایند.

سهم ایران اما از همکاری با این برند چینی، احتمالاً مونتاژ مدل قدیمی با پیمایش کمتر است. برای فروش این خودرو برقی در ایران، کرمان موتور و مپنا شرکت مشترکی تشکیل دادند.

حال آنکه می بینیم یک هولدینگ ساختمانی و گردشگری ترکیه پس از موفقیت در فروش، حالا صادرنماینده محصولات اسکای ول به بازار اروپا خواهد شد.

تعیینات فنی اسکای ول ET5 فیس لیفت

ای تی 5 فیس لیفت در بازار خودرو ترکیه 204 اسب بخار (150 کیلووات) قدرت دارد. گشتاور موتور الکتریکی این خودرو برقی هم به 320 نیوتن متر می رسد که دقیقاً مشابه نمونه های ایرانی است.

این شاسی بلند برقی با وزنی برابر با 1920 کیلوگرم قادر است در 7.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت اسکای ول ET5 اما آنچنان هم هیجان انگیز نیست و فقط تا 150 کیلومتر در ساعت قادر به شتاب گیری است.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4720× 1908×1696 میلیمتر است که فاصله بین دو محور آن نیز 2800 میلیمتر اعلام شد.

این خودرو برقی می تواند با زاویه 19 درجه وارد شیب گردد و زاویه خروج از شیب آن هم 22 درجه است. یعنی نباید انتظار یک خودرو آفرودی برقی را اسکای ول ET5 داشت. چرا که فقط 16 سانتیمتر از سطح زمین فاصله دارد.

ای تی 5 با گارانتی 8 ساله یا 200 هزار کیلومتر در بازار چین و ترکیه به فروش می رسد. اما هنوز تعیین نیست شرکت نوین ماهان (نبکا) نسخه قدیمی این خودرو برقی را چقدر تضمین خواهد نمود.

اسکای ول ET5 شاسی بلند برقی کرمان موتور با 1 ستاره ایمنی

فراوری خودرو مشترک مالی میان سه خودروساز ایرانی استارت خورد

موتور ME16 سایپا و تفاوت های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

شاهین پلاس با موتور 16 سوپاپ معرفی گردید / آنالیز فنی شاهین پلاس

منبع: بیت ران

به "اسکای ول ET5 فیس لیفت با پیمایش 620 کیلومتری به ترکیه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکای ول ET5 فیس لیفت با پیمایش 620 کیلومتری به ترکیه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید