هنگام خرید ماشین سنگین به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، امروزه در دوره ای زندگی میکنیم که به علت عدم ثبات مالی بازار کشور، قیمت ماشین سنگین به قدری بالا رفته که خرید ماشین سنگین برای بیشتر افراد مشکل شده است. در کنار این شرایط، محدودیت در عرضه انواع کامیون های صفر کیلومتر، باعث شده تا افراد متقاضی خرید کامیون، به بازار دست دوم مراجعه کنند. به علت اینکه برای خرید یک کامیون، احتیاج به صرف هزینه بسیار زیادی است، در انتخاب مدل مورد نظر باید دقت فراوانی صرف بشود. انتخاب یک مدل اشتباه ممکن است دارای نقایص فراوانباشد و می تواند خسارت های مالی فراوانی را ایجاد کند.

هنگام خرید ماشین سنگین به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای پیشگیری از رخ دادن چنین شرایط هایی، بر آن شدیم تا در یک مقاله جامع و کامل نکات خرید ماشین سنگین بپردازیم. در این صورت اگر شما هم قصد آشنایی بیشتر با این موارد دارید، ادامه این مقاله راهنما را از دست ندهید.

خرید ماشین سنگین

در هنگام خرید ماشین سنگین چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

موارد مختلف و متفاوتی را می توان گام خرید ماشین سنگین مد نظر قرار داد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معین هدف از خرید ماشین سنگین

معین نمودن هدف از خرید ماشین سنگین یکی از مهمترین نکات در این باره است. اینکه برای شما معین باشد تا به چه هدفی و برای چه کاربری و بازار هدفی اقدام به خرید ماشین سنگین میکنید، بسیار مهم است. زیرا با معین هدف از خرید کامیون و بعلاوه نوع باری که قرار است با خود حمل کند، اقدام به انتخاب برترین مدل خواهیم نمود.

همانطور که میدانید، یکی از اهداف خرید ماشین سنگین، در حالتی است که بخش باری بر روی شاسی کامیون سوار شده است. این قسمت باری می تواند به صورت کمپرسی و یا ساده باشد.

مدل دیگری از کامیون ها، به حالت کشنده است که در این حالت بخش باری به وسیله یک قسمت اتصال دهنده به کشنده متصل می گردد. مدل اول برای کاربری های در مسافت های کم به کار می رود. مدل دوم برای کاربری در مسافت های زیاد و بعلاوه در حجم بار بالاتر به کار می رود.

میانگین مسافت پیمایش شده در طول روز

اگر ماشین سنگین خریداری شده قرار است تا به طور مداوم در مسیرهای طولانی به فعالیت بپردازد، توصیه می گردد تا از بین مدل های قوی تر و با امکانات رفاهی بیشتر، یک مدل را انتخاب نمایید. اما اگر کارکرد کامیون برای مسافت های کوتاه و سفرهای روزانه است، عدم بهره مندی از امکانات رفاهی کامل مانند وجود تخت خواب نیز مشکل خاصی ایجاد نمی کند.

خرید انواع مدل های ماشین سنگین

مقدار و ظرفیت ماشین سنگین

در بازار فروش ماشین سنگین کشورمان به طور معمول، انواع کشنده در مدلهای شش چرخ و ده چرخ موجود هستند. با وجود اینکه آرایش های دیگری نیز می توانند در بازار کشور و بعلاوه بازارهای بین المللی وجود داشته باشند، مدل های ذکر شده در بالا هواداران بیشتری دارند .

قبل از خرید ماشین سنگین بهتر است تا بین مدلهای شش و ده چرخ، انتخاب خود را نهایی نمایید. ممکن است برخی از شرکت های ارائه دهنده ماشین سنگین، کامیون های خود را در هر دو مدل 6 و 10 چرخ ارائه دهند، با این حال هر کدام از این مدل ها برای دسته ای از کاربری ها مناسب ترند. برای انتخاب بین این دو توصیه می گردد تا به حوزه فعالیت خود توجه نموده و برترین مدل را انتخاب نمایید.

حجم و قدرت موتور کامیون

اگر تمایل و حمل بارهای سنگین وزن دارید، خرید ماشین سنگین با قدرت بالا، موردی است که حتماً باید مد نظر شما قرار گرفته باشد. در بین مدل های مختلف کشنده های موجود در کشور از برند های مختلف، بازی های قدرتی گوناگونی وجود دارند. از انواع کشنده های 300 تا 400 اسب بخاری گرفته تمام مدل های 400 تا 500 اسب بخاری که در بازار ما بیشترین تنوع را دارند، اشاره کرد. در کنار آن ها مدل های قوی تر و قدرت بیش از 500 اسب بخار نیز وجود دارند که برای کاربری های سنگین وزن، برترین گزینه هستند.

نوع گیربکس مورد استفاده در ماشین سنگین

گیربکس استفاده شده در کامیون ها می توانند به مدل های دنده ای و اتوماتیک باشند. مدل های کلاسیک موجود در بازار همگی از نوع دنده ای هستند. با این حال در مدلهای تازه در وارد شده به بازار کشور مدل های اتوماتیک وجود دارند که زندگی با این مدل ها بسیار راحت تر از مدلهای با گیربکس دستی است .

نکته دیگری که در خصوص گیربکس باید مد نظر شما قرار داشته باشد، بحث مدل کاربری آن است. برخی از گیربکس ها، برای رانندگی در جاده های عمومی طراحی شده اند. به این گیربکس ها اصطلاحاً، گیربکس Fast می گویند. در طرف مقابل بسته حمل بارهای سنگین معادن و فضاهای کارگاهی داشته باشید، این گیربکس ها عملکرد خوبی نخواهند داشت. به جای آن باید از گیربکس های قدرتی که بالایی ندارند، استفاده نماییم.

توجه به سلامت شاسی و بدنه

در خرید ماشین سنگین، خصوصاً مدل های کارنموده، شاسی و بدنه کامیون را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار داده و از نبود ایرادات جدی در این بخش ها اطمینان حاصل فرمایید .

خرید کامیون داف و اسکانیا

آنالیز اسناد و مدارک و خلافی های کامیون

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید ماشین سنگین، اهمیت خود را نشان می دهد، آنالیز اسناد و مدارک کامیون است. توصیه می گردد تا این موارد را با دقت کامل مطالعه نمایید. زیرا این اسناد می توانند اطلاعات دقیقی را از گذشته ماشین سنگین مد نظر به شما ارائه دهند. بعلاوه تمامی اسناد و مدارک مربوط به خلافی و عوارض مختلف را به دقت مورد آنالیز قرار بدهید. دلیل در این است که تمامی این موارد باید قبل از فروش نهایی کامیون به وسیله فروشنده، پرداخت شده باشند.

آنالیز سوابق سرویس های اجرا شده بر روی کامیون های دست دوم

سوابق سرویس های اجرا شده بر روی کامیون های دست دوم، در صورت وجود، مدرک مهمی در معین ارزش آن کامیون خواهند بود. به یاری آنالیز این مدارک می توان از وجود ایراد احتمال بر روی کامیون آگاه شده و قبل از خرید آنالیز دقیق تری را در آن بخش انجام داد.

آنالیز اندازه خدمات پس از فروش ارائه شده به وسیله شرکت فراوری کننده

در بازار ماشین سنگین کشور، مدل های مختلفی از کامیون و کشنده از برندهای مختلف جهان، عرضه شده اند. با این حال قطعات و لوازم یدکی این کامیون ها به طور یکسان در کل کشور پخش نشده است. بدین ترتیب، توصیه می گردد تا مدلی را انتخاب نمایید که از سطح مناسبی از خدمات پس از فروش را در کشور برخوردار باشد.

یک سوال مهم. ماشین سنگین چینی بخریم یا اروپایی؟

سوال بسیار مهمی که ممکن است فکر افراد بسیار زیادی را خریدار و چه غیر خریدار به خود درگیر نموده باشد، این است که در بین مدل های موجود چینی و اروپایی، کدام مدل ها بهتر هستند؟ پاسخ باید بگوییم که هر کدام از این مدل ها معایب خاص خودشان را دارند. کامیون های اروپایی مدلهای نو و کم کارکرد در کنار بهره مندی از کیفیت بسیار بالا، از قیمت بسیار بالایی برخوردارند. این امر باعث شده تا خرید این مدل ها برای بسیاری از افراد میسر نباشد . در شرایطی، برخی از افراد با وجود توانایی خرید این مدل ها، هزینه کردن این اندازه مبلغ را توجیه پذیر نمی دانند.

در طرف مقابل، گزینه خرید ماشین سنگین چینی وجود دارد. این مدل ها معمولاً در مدل های صفر کیلومتر و کم کارکرد، مبلغ حدوداً 50 درصد مدل های اروپایی قابل خریداری هستند. البته کیفیت و عمر مفید قطعات استفاده شده در این کامیون ها نیز به مراتب کمتر است. البته مدل هایی که تازها به بازار عرضه شده اند نسبت به کامیون های قدیمی چینی موجود در بازار همانند هوو و دانگ فنگ 375، از قدرت و کیفیت بالاترین بهره می برند. در سرانجام این شما هستید که با توجه به بودجه خود، برترین گزینه را برای خرید ماشین سنگین انتخاب خواهید کرد.

خرید کامیون ولوو

انتخاب یک شرکت معتبر جهت خرید ماشین سنگین

در این مقاله با مهمترین نکات خرید ماشین سنگین آشنا شدیم. در کنار تمامی موارد اشاره شده در بالا خرید ماشین سنگین از مراکز معتبر، تضمین کننده خریدی مطمئن خواهد بود. فرهان دیزل، یک شرکت ارائه دهنده خدمات خرید و فروش خودروهای سنگین در سطح کشور است. در فرهان دیزل گونه های مختلف نقد و اقساطی برای خرید ماشین سنگین وجود دارد. در صورتی که در این حوزه احتیاج به مشاوره های بیشتر دارید، با تماس با کارشناسان ما، به اطلاعات مد نظر خود دست یابید.

منبع: فرارو

به "هنگام خرید ماشین سنگین به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام خرید ماشین سنگین به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید