اعتراضات به افزایش سیل مهاجران به شیلی

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تعداد زیادی از مردم شیلی در اعتراض به بحران ورود هزاران مهاجر بدون مدرک به این کشور تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

اعتراضات به افزایش سیل مهاجران به شیلی

به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا، تعداد زیادی از شیلیایی ها در میانه بحران ورود هزاران مهاجر بدون مدرک به کشور که باعث افزایش تنش بین مردم محلی و مهاجران شده، روز شنبه تجمع ضد مهاجرتی برگزار کردند.

صدها نفر از مردم شیلی با در دست داشتن پرچم این کشور به ورود مهاجران غیرقانونی به شهر ساحلی ایگیگه در شمال مرکز اعتراض کردند.

این مهاجران از کشورهای آمریکای جنوبی بویژه ونزوئلا و برای فرار از مسائل مالی و بیکاری راهی شیلی شده اند.

بعلاوه در دومین سالگرد اعتراضات ضد دولتی در سانتیاگو پلیس شیلی از گاز اشک آور و خودرو آب پاش برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

ناآرامی های گسترده شیلی از 18 اکتبر 2019 (26 مهر 1398) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو شروع و به تدریج به مخالفت با شرایط مالی در کشور منتهی شد که پیامد آن غارتگری، آتش افروزی و درگیری های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس بود. این بدترین بحران سیاسی شیلی در سه دهه اخیر محسوب می شد. اعتراضات شیلی در مدت شش ماه ادامه داشت که با شیوع ویروس کرونا به طور موقت فروکش نموده بود.

در پی تداوم اعتراض ها، رئیس جمهوری این کشور با برگزاری همه پرسی درباره تغییر قانون اساسی این کشور موافقت کرد. این تغییر اساسی یکی از خواسته های اصلی معترضان بود که برای آن در طول یک سال گذشته تجمع های گسترده ای علیه دولت برگزار نموده بودند. به عقیده معترضان قانون اساسی این کشور یکی از علل اصلی نابرابری در شیلی است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "اعتراضات به افزایش سیل مهاجران به شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات به افزایش سیل مهاجران به شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید