ایده های پولساز کشاورزی؛ 40 ایده ناب و کاربردی

به گزارش وبلاگ مزدا 93، امروزه ایده های پولساز کشاورزی تنوعی زیادی دارند؛ از راه اندازی گلخانه گرفته تا نگهداری و پرورش کاکتوس. کشاورزی یک روش امرار معاش برای اغلب خانواده ها در مناطق روستایی و حومه شهر است که در صورت داشتن دانش کافی در این زمینه، می توان کسب و کاری عالی با سود مناسب راه اندازی کرد. 40 ایده ارائه شده در این مطلب برای آغاز یک کسب و کار در زمینه کشاورزی به شما یاری شایانی خواهد نمود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ایده های پولساز کشاورزی؛ 40 ایده ناب و کاربردی

ایده های پولساز کشاورزی

1.راه اندازی گلخانه

برای تاسیس یک گلخانه گل و گیاه، می توانید از حیاط کوچک خود شروع کنید. البته این ایده ممکن است فقط برای سرگرمی باشد؛ اما اگر شما فضای بیشتری برای انجام این کار داشته باشید، می توانید انواع گل ها را پرورش داده و آن ها را به فروش برسانید.

برای راه اندازی یک گلخانه به یک سرمایه نسبتا بالا و تعدادی نیرو احتیاج دارید. در ضمن قبل از راه اندازی آن به دریافت مجوز نیز احتیاج دارید.(برای دریافت مجوز شما باید درخواست کتبی خود را به جهاد کشاورزی منطقه ارسال کنید.) به طور کلی ضروری است تا برای تاسیس یک گلخانه به موارد زیر توجه کنید.

  • هزینه اجازه زمین
  • طراحی گلخانه به صورت مهندسی
  • ورق های گالوانیزه برای عایق کاری
  • سیستم آبرسانی قطره ای
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی
  • خرید کاشت بذر یا نهال

2. فراوری کود آلی ورمی کمپوست

یکی دیگر از ایده های پولساز کشاورزی فراوری کود ورمی کمپوست -vermicompost- است. امروزه فراوری کود ارگانیک به یک کسب و کار خانگی تبدیل شده که احتیاجمند سرمایه گذاری بسیار کم و فضای کمی برای شروع است. هر کسی می تواند به وسیله کود آلی ورمی کمپوست یک کسب و کار کوچک برای خود شروع کند و به درآمد ایده آل و متناسب برسد.

3. فروش گل خشک

تعداد هواداران گل های خشک، به طور مدام طی ده سال اخیر افزایش یافته است. اگر زمین دارید و یا حتی می توانید زمینی را اجاره کنید، می توانید گل بکارید، سپس آن ها را خشک نموده و به فروشگاه های صنایع دستی و … بفروشید. برای شروع این کار به سرمایه خاصی احتیاج ندارید و به راحتی می توانید یا حداقل سرمایه، از این طریق به درآمد مطلوبی برسد.

4. توزیع نماینده کودهای شیمیایی

توزیع کود برای افرادی مناسب است که در شهرهای کوچک و مناطق روستایی زندگی می نمایند. این مورد یکی از ایده های پولساز کشاورزی است که می توان با سرمایه متوسطی آن را شروع کرد.

5. تاسیس مرغداری

مرغداری در سراسر دنیا، به مدت سه دهه است که به یک صنعت مدرن تجاری تبدیل شده است. پرورش مرغداری سریع ترین بخش در حال رشد تجارت کشاورزی است که به وسیله آن به درآمد خوبی خواهید داشت.

6. پرورش قارچ

اگر برای شروع کار، فضای کمی در اختیار دارید، پرورش قارچ برای راه اندازی یک کسب و کار گزینه مناسبی است. شما می توانید در مدت زمانی کوتاه به سود قابل توجهی در این زمینه دست یابید.

7. پرورش گل آفتابگردان

آفتابگردان اغلب به عنوان یک محصول تجاری شناخته می گردد. کاشت گل آفتابگردان برای بدست آوردن دانه های روغنی، یک ایده پولساز است. یک کارآفرین فعال در زمینه کشاورزی، می تواند از تجارت آفتابگردان شروع نموده و درآمد بالایی داشته باشد.

8. زنبورداری

با افزایش آگاهی و اطلاعات مردم در سراسر دنیا در خصوص سلامتی، تقاضا برای عسل در سطح دنیای در حال رشد است. زنبورداری برای تهیه و فروش عسل و محصولات دیگر مثل موم، یک سرمایه گذاری سودآور است که معمولا با سرمایه کم می توان آن را شروع کرد.

برای پرورش زنبور، به چند نفر نیروی انسانی و وسایلی مانند زیر احتیاج است:

  • پنجره های کندو
  • تجهیزات حفاظت فردی
  • فیلترهای صافی برای عسل

9. پرورش ماهی

کسب و کار کشاورزی در بخش پرورش ماهی، یک سرمایه گذاری سودمند است که می توان در هر زمان از سال به طور پیوسته از آن سود دریافت کرد. با اجرای تکنیک های مدرن و داشتن فضا، یک کارآفرین می تواند این کار را با سرمایه ای نه چندان زیاد شروع نموده و درآمد خوبی از این شغل داشته باشد. هزینه ای که برای راه اندازی پرورش ماهی در نظر می گیرید، بستگی به حجم و بزرگی کار شما دارد.

10. صادرات میوه و سبزیجات

یک کارآفرین می تواند با صادرات میوه ها و سبزیجات تازه به کشورهای همسایه، به سود خوبی برسد. می توانید کسب و کار خود را در فضای مجای نیز تبلیغ نموده و مشتریان زیادی جذب کنید.

11. گلفروشی

فروش گل یکی از سودآورترین کسب و کارهای کشاورزی است. می توانید با فروش آنلاین، سود قابل توجهی داشته باشید. برای این کار یک نفر نیرو انسانی احتیاج است که البته خودتان هم می توانید انجام دهید.

12. فراوری خوراک دام و طیور

فراوری خوراک دام و طیور از جمله کارهایی است که با اطمینان می توان آن را شروع کرد و به میزان قابل توجهی درآمد خود را افزایش داد.

13. فراوری مرغ منجمد

تقاضا برای مصرف مرغ منجمد به دلیل راحتی و ارزان تر بودن قیمت آن در سطح دنیای افزایش یافته است. می توانید برای راه اندازی یک کسب و کار، مرغ های منجمد را فراوری نموده و به هتل ها و رستوران ها ارائه دهید.

14. فراوری زباله

فرایند فنی فراوری زباله ساده است و این پروژه را با برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری متوسط می توان شروع کرد و سود خوبی کسب کرد.

15. سبدبافی

برای شروع این کار به عنوان یک کسب و کار پر درآمد، به برنامه ریزی دقیق و سطح بالایی از خلاقیت احتیاج است. شما در خانه یا حتی با اجاره کردن یک مکان، می توانید این کار را با سرمایه ای متوسط شروع کنید. این سبدهای خرید سبزیجات، حتی می توانند در مراکز فروش میوه و سبزی به مشتری ها ارائه شوند.

16. فراوری آبمیوه

کسب و کار فراوری آبمیوه به عنوان یک فرصت عالی برای ایجاد کسب و کار گزینه مناسبی است؛ فرآیند این کار پیچیده نبوده و می توان در مقیاس کوچک و با حداقل فضا این کار را شروع کرد.

17. پرورش بادام زمینی

پرورش بادام زمینی، از جمله ایده هایی است که می توان برای شروع یک کسب و کار آن را در نظر گرفت. گفتنی است که با حداقل هزینه در یک فضای کوچک می توان این کار را انجام داد.

18. پرورش تخم بلدرچین

پرورش بلدرچین، به منظور ایجاد تخم بلدرچین سودمند بوده و حتی فراوری گوشت آن نیز گزینه سودآوری است. کارشناسان معتقد هستند که مصرف گوشت بلدرچین نقش مهمی در تغذیه روزانه خانواده دارد و مردم اخیرا از آن بسیار استقبال می نمایند.

19. فراوری سویا

فراوری دانه سویا برای تهیه شیر سویا، سس سویا و روغن سویا یک ایده ناب برای کسب و کار در بخش کشاورزی است که با داشتن سرمایه متوسط می توان آن را شروع کرد. اگر زمین خالی کوچکی دارید، فراوری و پرورش سویا بهترین گزینه برای داشتن یک درآمد بالاست.

20. فراوری ادویه

افزایش تقاضای دنیای به تازگی موجب رونق دریافت صنعت ادویه جات شده است. بنابراین تهیه و فراوری ادویه این روزها سود مناسبی را به دنبال خواهد داشت.

21. کشاورزی سبز

کشاورزی سبز یکی از سودآورترین ایده های کشاورزی است. یک کارآفرین با داشتن زمینی با مساحت کافی می تواند کشاورزی سبز را با کود و دانه های باکیفیت و مرغوب شروع کند. (کشا.رزی سبز به فراوری محصولات ارگانیک گفته می گردد.)

22. فراوری چای

کسب و کار چای روز به روز در حال رشد است و تقاضا برای این محصول در حال افزایش است. گیاه چای معمولا در خاک اسیدی و مناطقی که بارش سنگین دارند، رشد می نمایند.

23.پرورش کاکتوس

کاکتوس یکی از محبوب ترین گیایهان آپارتمانی است که هواداران زیادی دارد. پرورش و فروش انواع کاکتوس یک کسب و کار بسیار سودآور بوده که می توان با اطمینان آن را شروع کرد. گفتنی است که حتی این کار را از محیط خانه با سرمایه ای اندک می توان شروع کرد.

24. پرورش بز

گوشت بز یکی از بهترین انواع گوشت است که تقاضای داخلی زیادی دارد. با توجه به چشم انداز مالی خوبی که فراوری این گوشت دارد، پرورش بز یکی دیگر از ایده های پولساز کشاورزی محسوب می گردد.

25. فراوری پودر سیب زمینی

پودر سیب زمینی در صنایع غذایی کاربرد گسترده ای دارد. پودر سیب زمینی برای آماده سازی غذاهای گوشتی و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد و به وسیله فروش آن می توان به درآمد بالایی رسید. حتما لازم نیست برای شروع کار، فضا و مساحت زیادی در اختیار داشته باشید، در مقیاس کوچک هم می توان این کار را انجام داد.

26. فراوری ذرت

ذرت یکی از محصولات کشاورزی است که دارای سازگاری بالا در شرایط مختلف آب و هوایی است. جالب است بدانید که ذرت در سطح دنیای به عنوان ملکه غلات شناخته می گردد. فراوری ذرت با استفاده از تکنولوژی های مدرن، یکی از سودآورترین ایده های تجاری کشاورزی شناخته می گردد.

27. صادرات گل

ایجاد یک گلخانه برای گل های خاص و صادراتی یکی از ایده های ناب برای ایجاد کسب و کار در زمینه کشاورزی است. یک کارآفرین با فروش و صادرکردن گل می تواند به درآمد قابل توجهی دست یابد.

28. فراوری چیپس سیب زمینی

از آنجایی که چیپس سیب زمینی هواداران زیادی در سراسر دنیا دارد، فراوری یک کارخانه چیپس می تواند بهترین ایده برای راه اندازی کسب و کارهای پیروز باشد.

29. فراوری علوفه

شاید جالب باشد که بدانید، تامین علوفه دام (یونجه، جو و …)، از دیگر ایده های ایجاد کسب و کار با سود عالی است.

30. پرورش خرگوش

پرورش خرگوش یک نوع کسب و کار ساده است که با یک فضای کوچک می توان آن را شروع کرد. برای این کار به فضا و سرمایه زیاد و حتی نیروی انسانی زیادی هم احتیاج نخواهید داشت.

31. پرورش گل رز

گل رز علاوه بر اینکه زیباست، ارزش تجاری بسیار خوبی هم دارد. اگر باغبانی سرگرمی شما است، می توانید سرگرمی خود را به یک کسب و کار با درآمد بالا تبدیل کنید. حتی می توانید یک مزرعه کوچک یا یک قطعه زمین کوچک را برای پرورش گل رز در نظر بگیرید و کم کم به درآمد قابل توجهی دست یابید.

32. وبلاگ نویسی کشاورزی

همان طور که استفاده از اینترنت به سرعت گسترش می یابد و حتی کشاورزان از روستاهای دورافتاده هم به اینترنت دسترسی دارند، احتیاج روزافزون به مطالب مرتبط با کشاورزی هم روز به روز زیادتر می گردد. افراد دارای دانش و تخصص در زمینه کشاورزی می توانند به عنوان یک وبلاگ نویس پیروز در زمینه کشاورزی فعالیت داشته باشند و از این طریق به درآمد خوبی برسند.

33. مشاور کشاورزی

همانند سایر مشاغل، کشاورزان هم احتیاجمند مشاورهایی هستند که بتوانند آن ها برای رسیدن به سود عالی هدایت نمایند. افراد با تجربه در این زمینه، می تواند خدمات مشاوره کشاورزی را به سازمان ها و کشاورزان ارائه دهند.

34. طراحی خانه سبز

اخیرا با بالا رفتن آگاهی مردم از فواید خانه سبز، استقبال از گل و گیاهان آپارتمانی بالا رفته است. شما با ایجاد فضاهای سبز در خانه متقاضیان این زمینه، می توان به سود خوبی رسید.

35.فروشگاه هیدروپونیک

هیدروپونیک تکنولوژی جدیدی است که در دهه های گذشته گسترش یافته است. در واقع این روش، یک روش بدون خاک برای کاشت گیاه است. شما می توانید فروشگاه هیدروپونیکی را تاسیس نموده و تجهیزات هیدروپونیک شامل سیستم های کشت گلخانه ای، سیستم های کشت خانگی، سیستم های کشت علوفه را به فروش برسانید.

36. فراوری حلزون

فراوری حلزون امروزه بسیار سودآور است؛ چراکه اخیرا از حلزون در صنایع بسیاری اسفاده می گردد.

37. فراوری نشاسته ذرت

نشاسته ذرت امروزه در سراسر دنیا برای تهیه دسر استفاده زیادی دارد. بنابراین شما می توانید با فراوری و بسته بندی آن یک راه کسب درآمد داشته باشید.

38. فراوری گیاهان دارویی

فراوری گیاهان دارویی در حال حاضر یکی از ایده های کسب و کار کشاورزی سودآور است. داشتن زمین و دانش کافی درباره بازاریابی گیاهان دارویی، می تواند برای شروع یک کسب و کار عالی یاری نماینده باشد.

39. بسته بندی آجیل

برای شروع این شغل، شما به مهارت و تخصص خاصی احتیاج ندارید و می توانید انواع دانه های آجیل را از مزارع به صورت عمده تهیه نموده و آن ها را در بسته بندی های مدرن با سود زیادی بفروشید.

40. فراوری فرآورده های لبنی

می توانید به سادگی با استفاده از شیر، فرآورده های لبنی مثل ماست، پنیر، کره و … درست نموده و به فروش برسانید. این کار به تخصص و مهارت و حتی وسایل خاص احتیاج ندارد.

سخن آخر

در این مقاله 40 ایده پولساز کشاورزی به شما معرفی گردید؛ اما توجه داشته باشید که شرط اول پیروزیت در هر کاری پشتکار و کوشش است. اگر به دنبال ایده های پولساز برای شروع یک کسب و کار عالی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم تا با شغل های جدید و پردرآمد ایران نیز در انگیزه آشنا شوید.

لطفا نظرات و ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "ایده های پولساز کشاورزی؛ 40 ایده ناب و کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های پولساز کشاورزی؛ 40 ایده ناب و کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید