برنامه ریزی هند برای ارسال ربات انسان نما به مریخ

به گزارش وبلاگ مزدا 93، سازمان تحقیقات فضایی هند برای ارسال یک ربات انسان نما به مریخ در حال برنامه ریزی است.

برنامه ریزی هند برای ارسال ربات انسان نما به مریخ

اولین ماموریت بدون سرنشین هند با نام گاگانیان و به سرپرستی سازمان تحقیقات فضایی هند در حال برنامه ریزی است. در این ماموریت بدون سرنشین از یک ربات انسان نما با نام ویومیترا استفاده خواهد شد. هدف از ارسال این ربات، آزمایش ایمنی برای ارسال فضانوردان است.

سازمان فضایی هند پیشرفت های اخیر خود را به وسیله فرود نرم روی سطح قطب جنوب ماه به رخ کشید. اکنون این سازمان میخواهد ماموریت جاه طلبانه ای را شروع کند.

ماموریت دیگر این سازمان ارسال اولین تلسکوپ فضایی این کشور است که وظیفه آن مطالعه خورشید و فعالیت های آن خواهد بود. پرتاب آزمایشی ماموریت سرنشین دار مریخ با نام گاگانیان که اولین ماموریت سرنشین دار هند است احتمالا در سال آینده انجام خواهد شد. این سازمان میخواهد پیش از پرتاب این سرنشین دار، این ماموریت را با یک ربات انسان نمای زن انجام دهد.

با ارسال این ربات انسان نما عملکرد ایمن ماژول خدمه در فضاپیما سنجیده خواهد شد. این ربات نیمه انسان نما بوده و فاقد پا است، اما قادر است به اطراف خم گردد.

طبق گزارش های منتشر شده ربات ویومیترا وظایفی مانند هشدار دادن و حمایت از بقا را انجام خواهد داد. بعلاوه وظایفی مانند سوییچ عملیات و آنالیز پارامتر های ماژول نیز به وسیله این ربات انجام می گیرد.

منبع: فرارو

به "برنامه ریزی هند برای ارسال ربات انسان نما به مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی هند برای ارسال ربات انسان نما به مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید