تصاویر سایپا اطلس

به گزارش وبلاگ مزدا 93، مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا همزمان با انتشار تصاویری از این خودرو با اعلام زمان فراوری انبوه این محصول سایپا به آپشن ها و مشخصات ظاهری آن اشاره نمود. این خودرو با چه موتوری عرضه خواهد شد؟

تصاویر سایپا اطلس

وبلاگ مزدا 93 - علیرضا مصدقی مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا، گفت: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، بدنه های VP خودرو اطلس که در اواخر شهریور فراوری شده بود با رنگ های متفاوت جهت انجام تست های مختلف مونتاژ و آماده شده است.

وی فوق اضافه نمود: با هماهنگی شرکت های سازه گستر، مگاموتور، پلاسکوکار، قالب های صنعتی و سایپا آذین قطعات مونتاژی این خودرو تهیه شده است.

فیلم خودرو اطلس در یوتیوب

او ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه برای تریم این خودرو، طراحی و ساخت قالب های کاملا تازه آن به وسیله شرکت معتبر خارجی بود که قطعات نمونه طراحی شده در اواسط آبان وارد کشور شد.

مصدقی تاکید نمود: فراوری این خودروهای VP با استفاه از قطعات اصلی برای آنالیز آخرین مسائل احتمالی انجام می گردد که در صورت وجود، آنالیز و رفع گردد.

تنوع رنگ آمیزی ٰسایپا اطلس

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا با بیان اینکه در بین مشتریان و جامعه تنوع رنگ خودرو به دلایل مختلف به شدت کاهش یافته و درصد بالایی از محصولات به رنگ های سفید،مشکی، نوک مدادی و نقره ای محدود شده است گفت: برای ایجاد تغییر این روند سعی شده در رنگ آمیزی این خودروهای VPاز رنگ های متنوع استفاده گردد.

او اضافه نمود: با توجه به اینکه اذهان عمومی بیشتر روی رنگ های یکسان شکل گرفته در فراوری این خودروها از رنگ های خانواده سبز، آبی، قهوه ای و قرمز با ترکیبات مجذوب کننده استفاده که تنوع بالایی ایجاد شده و مورد استقبال کارشناسان نهاده شده است.

مصدقی توضیح داد: تمامی رنگ آمیزی خودروها در سالن های رنگ سایپا و با اپلیکیشن اعمال رنگ به وسیله فرآیندهای فراوریی اجرا شده تا در صورتی که در آینده احتیاج باشد بتوانیم از رنگ های متنوع در داخل سایپا که با فرآیندهای استاندارد و بر اساس نظر مشتریان است فراوری و عرضه کنیم.

تعریف استاندارد رنگی برای تیپ های فراوریی ٰسایپا اطلس

او اضافه نمود: با توجه به اینکه در جهان برای تیپ های مختلف یک خودرو استاندارد رنگ تعریف می گردد، سعی داریم برای تیپ های فراوریی این خودرو، استاندارد رنگی تعریف گردد. البته رنگ خودروها به درخواست مشتریان فراوری و عرضه خواهد شد.

مصدقی گفت: خوشبختانه فراوری خودروهای VP با کمترین اشکالات اجرا شده و نشان دهنده این است که بیشتر طراحی اجرا شده بر روی کاغذ، در اجرا هم نتیجه مناسبی داده است البته اگر اشکالی هم مشاهده گردد جزو ماهیت طبیعی پروژه و قابل رفع است.

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا اضافه نمود: بر اساس برنامه ریزی تیم طراحی پروژه، خودروهای فراوری شده در این مرحله به منظور انجام تست های مختلف همانند تست های مخرب، تست های عملکردی و تست های ظاهری مورد استفاده قرار می گیرند و این تست ها تا اواسط زمستان سال جاری اجرا شده و در نیمه دوم دی ماه فراوریات آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

زمان آغاز فراوری انبوه این محصول سایپا

او تاکید نمود: فراوری انبوه (SOP) این خودرو در اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود و امیدوارم با کوشش تمامی تیم پروژه بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، فراوری در زمان مشخص انجام گردد.

مصدقی گفت: خودروهای VP برای انجام تست های عملکردی با سطح پیمایش بالا به صورت عملی و قبل از ورود به بازار استفاده می گردد تا در صورت وجود ایراد رفع گردد. البته در مرحله فراوری آزمایشی نیز تست های پیمایشی انجام می گردد.

او اضافه نمود: این پیمایش ها به وسیله تیم های مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و معاونت های کیفیت و مهندسی انجام می گردد تا هر تیمی از زوایای مختلف به این خودرو در پیمایش نگاه داشته باشند.

انجام برخی از تست های تخریبی خودرو در خارج از کشور

مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا گفت: به علت اینکه برخی از تست های مخرب در داخل کشور وجود ندارد این تست ها به وسیله شرکت های معتبر خارجی در خارج از کشور انجام می گردد و نتایج تمامی این تست ها به سازمان استاندارد و محیط زیست ارائه و از آنها مجوز فراوری انبوه دریافت می گردد.

او اضافه نمود: با توجه به تاکیداتی که در یکسال اخیر از طرف مدیرعامل گروه برای بالا بردن سطح کیفی و افزایش رضایت مشتریان بوده و با هدف حرکت در این مسیر، بازرسی فرآیند سازندگان قطعات را در این مرحله آغاز نموده ایم.

کاهش فراوری خودروهای کم متقاضی در سایپا

مصدقی با بیان اینکه خودرو اطلس در سایپا فراوری خواهد شد، گفت: درحال حاضر خودروهای کوییک معمولی، کوییک اتوماتیک وکوییک اس در سایپا به صورت روزانه فراوری می گردد و با اضافه شدن خودرو اطلس، فراوری خودروهای کم متقاضی کاهش و با فراوری خودرو اطلس جایگزین خواهد شد.

او از مشخصات خاص این خودرو به طراحی تریم داخلی دورنگ برای اولین بار در محصولات سایپا اشاره نمود و گفت: وجود سانروف نمای داخلی بسیار زیبایی برای این خودرو ایجاد نموده است، بعلاوه به منظور ارتقای سیستم ایمنی، سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور با هدف افزایش ایمنی و یاری به رانندگی بهتر تعبیه شده است.

آپشن ها و مشخصات ظاهری سایپا اطلس

مدیر پروژه اطلس سایپا اضافه نمود: سیستم های صوتی و تصویری به روز، آنتن کوسه ای، صندلی های برقی برای برخی تیپ ها، لامپ های جلو به صورت LED و ایجاد طرح تازهی در چراغ های عقب که منطبق با خودروهای تازه جهان است از دیگر مشخصات این خودرو است.

او تاکید نمود: آپشن های سنسور باران، برقی شدن آیینه های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ های FOLLOW ME (چراغ های داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن می ماند و بعد خاموش می گردد) و مانیتور 7 اینچی نیز در طراحی آن لحاظ شده است.

فراوری سایپا اطلس در 4 تیپ و با دو گیربکس

مدیر پروژه اطلس سایپا خاطر نشان کرد: خودرو اطلس در 4 تیپ فراوری خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به صورت ساده و آپشن دار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار خواهد بود.

به گزارش سایپانیوز، مصدقی گفت: برای خودرو اطلس دقت نظرهایی اجرا شده و با آنالیز مدل های نزدیک به این خودرو سعی شده که تغییراتی در آن ایجاد گردد که برهمین اساس کاهش صدای موتور در داخل کابین که با نصب عایق های مختلف رفع شده است که در کیفیت این خودرو تاثیر گذار خواهد بود.

فیلم موتور خودرو در یوتیوب

اینجا دیدن کنید:

تست و آنالیز وحشتناک دنا توربو اسپرت تا حد مرگ
تست و آنالیز دنا پلاس توربو اتوماتیک
رازهای پژو پارس با موتور تازه ؛ تست پرشیازیر فشار
سیر تا پیاز خودرو شاهین سایپا در تست فنی
آنالیز دیگنیتی پرستیز بهمن موتور
ویژگی های موتور سایپا اطلس

موتور خودرو اطلس سایپا نسخه تقویت شده پیشرانه کد M15 سایپا است.

پیشرانه M15 سایپا خود نسخه تقویت شده پیشرانه پراید است که با هزار و 500 سی سی حجم قادر به فراوری 87 اسب بخار قدرت و 126 نیوتون متر گشتاور است.

مگا موتور با ارتقای این پیشرانه هشت سوپاپ پیروز شده قدرت و گشتاورش را اندکی بهبود ببخشد.

هشت سوپاپ بودن یکی از بزرگ ترین ضعف های این پیشرانه است چرا که قدرت هشتاد و هفت اسب بخار برای پیشرانه ای با حجم هزار و 500 سی سی عدد پایینی به شمار میرود.

مجتبی آقا محمدی مدیر بخش طراحی و توسعه موتور شرکت مگاموتور در مصاحبه اختصاصی درباره این پیشرانه، به وبلاگ مزدا 93 گفت: پیشرانه M15 تیبا با هدف افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت مورد بهینه سازی نهاده شد. با انجام این بهینه سازی، قدرت از حدود 82 اسب بخار به 90 اسب بخار و گشتاور از 127 نیوتون متر به 136 نیوتون متر ارتقا یافته، در حالی که مصرف سوخت هم پنج درصد کاهش داشته است.

مجتبی آقا محمدی در زمینه تغییراتی که برای افزایش کارایی پیشرانه اجرا شده است، نیز گفت: برای رسیدن به کارایی بهتر، قطعه سر سیلندر موتور که در حقیقت هسته اصلی آن است را از نو طراحی کردیم. پورت هوا، پورت دود و محفظه احتراق را هم براساس شرایط احتراق بهتر باز طراحی نموده و منیفولد هوا هم براساس شرایط تازه سرسیلندر و عملکرد پیشرانه کاملا تیون شده است. منیفولد دود هم برای اخذ آلایندگی یورو پنج، از چدن به استیل تغییر نموده است.

آقا محمدی توضیح داد: اعمال این تغییرات و اضافه نمودن ماژول VVT به سر سیلندر، منجر به کاهش مصرف سوخت پنج درصدی این پیشرانه شده است.

آیا راننده می تواند تغییرات پیشرانه تازه را زیر پای خود حس کند؟

آقامحمدی در پاسخ به این پرسش خبرنگار وبلاگ مزدا 93 که آیا راننده می تواند تغییرات پیشرانه را زیر پای خود حس کند پاسخ داد: بله حتما همینطور خواهد بود. به علت افزایش گشتاور دور پایین، راننده در آغاز حرکت می تواند شتاب و لذت بیشتری را تجربه کند.

علاوه بر افزایش شتاب خودرو به علت افزایش گشتاور، راننده می تواند به سرعت های بالاتری هم دست پیدا کند چرا که قدرت خودرو هم افزایش پیدا نموده است.

عملکرد این پیشرانه چقدر بهتر شده و روی چه محصولاتی نصب خواهد شد؟

آقا محمدی در پاسخ به پرسش خبرنگار وبلاگ مزدا 93 مبنی بر اینکه عملکرد پیشرانه تازه چقدر بهتر شده و روی چه محصولاتی نصب خواهد شد پاسخ داد: با استفاده از ماژول VVT پیروز شدیم گشتاور دور پایین (Lowin Tourq) را از 113 نیوتون متر به 119 نیوتون متر ارتقا دهیم که در بحث رفتار آغاز حرکت خودرو اثر بسیار مثبتی داشته است.

این مقام مسپول در مگاموتور توضیح داد: بر اساس سیاست گروه خودروسازی سایپا مبنی بر افزایش کارایی و کاهش مصرف سوخت محصولات، این پیشرانه در ابتدای سال آینده روی محصولات تازه پلت فرم X200 سایپا مانند سهند و اطلس به عنوان محصولات پیشرو نصب خواهد شد. این پیشرانه در ادامه روی سایر محصولات سایپا مانند کوییک و سایپا هم نصب خواهد شد.

مشخصات موتور XU7 پلاس چیست؟ / موتور تازه خودرو پژو پارس را بشناسید
پژو پارس به موتور تازه XU7P مجهز شد / این موتور چگونه است؟
فراوری دو خودرو مالی مشترک ایران خودرو و سایپا / موتور TU5 در 10 هزار شاهین
سهم سایپا از واردات خودرو ؛ صادرات محصولات سایپا به ونزوئلا
روغن گیربکس اتوماتیک و دستی + معرفی روغن مناسب خودروهای داخلی و وارداتی
کم شدن روغن موتور نشانه چیست؛ چرا موتور ماشین روغن کم می نماید؟
روغن سوزی چیست؟ راه های شناسایی و رفع آن کدام است؟
هر آنچه درباره انواع روغن موتور باید بدانید
خودروهای وارداتی با چه قیمتی فروخته خواهند شد؟ پیش بینی آینده بازار
اولین خودروهایی که به گمرک ایران می رسند / تاثیر واردات بر بازار خودرو
قیمت برخی محصولات سایپا در کارخانه گران شدند + جزئیات
خودروهای وارداتی تازه تا 2 هفته آینده وارد گمرکات ایران خواهند شد
FMC T5 با ضعیف ترین موتور 1/5 لیتری توربو دانگ فنگ در ایران به فروش می رسد
خودروهای پرفروش چقدر گران شده اند؟ / کدام خودروهای چینی مشتری ندارند؟
قیمت اشکودا فابیا 2023 براساس قوانین تازه مالیاتی در ترکیه
فوتون تونلند G7 اتوماتیک ایران خودرو دیزل فقط تا 3 هفته آینده به روز است
منبع: بیت ران

به "تصاویر سایپا اطلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر سایپا اطلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید