خبرنگاران ساخت شبکه معابر مرواریدشهر 200 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تهران- خبرنگاران- شهردار منطقه 22 تهران گفت: ساخت شبکه معابر شهرک مرواریدشهر در این منطقه که با بارگذاری بیش از حد شکل گرفته است، به 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خبرنگاران ساخت شبکه معابر مرواریدشهر 200 میلیارد تومان اعتبار می خواهد

علی نوذرپور روز یکشنبه این مطلب را در پیامی به وبلاگ مزدا 93 عنوان و اظهار کرد: شکل گیری شهرک مروارید شهر در سال های گذشته با بارگذاری بیش از حد، یکی از اقدامات خارج از چهارچوب های فنی و قانونی است و در اختیار تعاونی های وابسته به شهرداری تهران واقع شده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با این مجموعه فقط می توان کارهای التیام بخش انجام داد چرا که برای ساختمان های آن پروانه صادر شده، افزود: بر اساس برآوردهای پیش از گرانی ارز، فقط ساخت شبکه معابر مجموعه مروارید شهر بیش از 200 میلیارد تومان هزینه دارد.

وی تاکید کرد: رقم 200 میلیارد تومان برای معابر در حالی است که امسال برای این مجموعه تنها سه میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نوذرپور ادامه داد: آزادسازی و جمع آوری کارگاه های ساختمانی این مجموعه سال گذشته اجرا شده و امسال آماده سازی رینگ جنوبی آن آغاز می شود.

شهردار منطقه 22 با بیان اینکه ساخت شبکه معابر و تامین سرانه ها در این مجموعه به اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد، تاکید کرد: برای تامین این سرانه ها زمینی که قبل از ما اقدامی روی آن نشده بود، حفظ شده و به سرانه های مورد نیاز مجموعه مروارید شهر اختصاص پیدا کرده است.

به گفته وی، در طرح تفصیلی نیز این مساله تثبیت شده و با ساخت سازه های مربوط به سرانه ها در این زمین (زون چهارم مروارید شهر)، مسائل مربوط به تامین سرانه ها به صورت فشرده و کپسولی تا حدودی رفع می شود.

شهردار منطقه 22 گفت که مروارید شهر همچنان به عنوان یکی از معضلات جدی آینده شهر تهران که با تراکم و بارگذاری بسیار زیاد شکل گرفته، مطرح است.

به گزارش وبلاگ مزدا 93؛ شهرک مروارید شهر در ناحیه 3 شهرداری منطقه 22 تهران واقع شده است؛ می توان این شهرک را مرز بین استان تهران با استان البرز دانست.

شهرک مروارید شهر در غرب دریاچه چیتگر و ایران مال قرارگرفته و فاصله این شهرک تا دریاچه 7 کیلومتر و تا ایران مال 5 کیلومتر است.

این شهرک در مساحت حدود 58 هکتار در بخش کوهپایه ای البرز واقع شده است؛ در این شهرک حدود 9هزار واحد مسکونی در 59 برج طراحی شده که تعدادی از آنها ساخته شده و باقی برج ها هم در حال ساخت هستند و برآورد می شود با ضریب سکونت 3.4 دهم خانوار بیش از 30 هزار نفر در شهرک مروارید شهر ساکن شوند.

محمدسالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران هم در رابطه با این شهرک به خبرنگار وبلاگ مزدا 93 گفته بود، این شهرک بدون پیش بینی زیرساخت و سرانه های خدماتی در دوره مدیریت شهری گذشته مجوز دریافت کرده و در آینده با کاهش شدید کیفیت زندگی در این منطقه روبرو خواهیم شد.

وی رعایت نکردن اصول مشرفیت و ایجاد فضاهای باز بین برج ها را از مسائل اساسی برج های این شهرک مطرح کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ساخت شبکه معابر مرواریدشهر 200 میلیارد تومان اعتبار می خواهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ساخت شبکه معابر مرواریدشهر 200 میلیارد تومان اعتبار می خواهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید