خروج بیمارستان رسول اکرم(ص) و نیروی دریایی رشت از حالت ایزوله

به گزارش وبلاگ مزدا 93، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان از خروج بیمارستان های رسول اکرم و نیروی دریایی رشت از حالت ایزوله اطلاع داد و گفت: از این پس هیچگونه بیمار کرونایی در این بیمارستان ها پذیرش نخواهند شد.

خروج بیمارستان رسول اکرم(ص) و نیروی دریایی رشت از حالت ایزوله

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار گردید ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: از اعضای ستاد جهت اجرای مصوبات و پیگیری های ستاد ملی و استانی تقدیر می کنم.

وی اجرای مصوبات ستاد را از مولفه های مهم برای توفیق بیشتر جهت هدف گذاری که برای مدیریت این بیماری اجرا شده عنوان و توضیح داد: فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ترددهای مردم در اجتماع از عوامل موفقیت برای مقابله با ویروس کرونا است که در 208 کشور جهان نیز که با این بیماری درگیر هستند در حال اجراست.

زارع با بیان اینکه در بعضی از کشورها با استفاده از قوه قهریه به مقابله با این ویروس پرداختند گفت: ملت شریف ایران و گیلان داوطلبانه به جنگ با این ویروس رفتند و در غالب گروه ها و تشکل های مردم نهاد اقدامات خوبی انجام دادند.

استاندار گیلان با تاکید بر پرهیز حضور غیرضروری مردم در اجتماعات و خیابان ها، اعلام کرد: براساس تصمیم ستاد ملی، محدودیت تردد خودروهای غیربومی تا سرانجام فروردین ادامه داشته؛ اما با توجه به آغاز فصل کشاورزی و تردد شهروندان برای حضور در مزارع شالیزاری تردد بین شهرستانی تسهیل خواهد شد.

وی یکی دیگر از تصمیمات ستاد عالی مقابله با کرونا را آغاز به کار اصناف و کسب و کارهای کم ریسک پس از 23 فروردین مطرح نمود و اضافه نمود: آنالیز های لازم باید از سوی سازمان های مربوطه برای مشاغل پر ریسک انجام گردد تا به محض اعلام آغاز فعالیتشان، آغاز به کار نمایند و خطری جامعه و آنها را تهدید نکند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در ستاد استانی میتوان تصمیماتی درون استانی داشته باشیم گفت: حفظ سلامت و مدیریت این بیماری بسیار مهم است؛ بنابراین باید تصمیمات خردمندانه در این ستاد گرفته گردد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم خط های فراوری را تعطیل کنیم، یادآور شد: آغاز بکار این واحدها با رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری و ضدعفونی کردن سطوح انجام خواهد شد.

زارع با اشاره آغاز فعالیت دوره دکتری دانشگاه ها از سرانجام فروردین اعلام کرد: دانشجویانی که قصد حذف واحد یا انصراف از تحصیل در ترم جاری داشته باشند هم بر اساس تصمیمات ستاد ملی مدیریت کرونا در سنوات تحصیلی آنها محاسبه نمی گردد.

استاندار گیلان یادآور شد: طرح فاصله گذاری هوشمند از 23 فروردین به جدیت در استان دنبال خواهد شد.

زارع یکی از مصوبات جلسه امروز را آزاد سازی بعضی از بیمارستان های استان از بستری کردن بیماران کرونایی در پی کاهش تعداد مبتلایان اعلام کرد و گفت: بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی، 25 درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی برای بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت.

استاندار گیلان همچنین از خروج بیمارستان های رسول اکرم و نیروی دریایی از حالت ایزوله اطلاع داد و اضافه نمود: از این پس هیچگونه بیمار کرونایی در این بیمارستان ها پذیرش نخواهند شد.

وی از سرانجام فعالیت بیمارستان صحرایی سپاه در بیمارستان رازی نیز اطلاع داد و اضافه نمود: از 20فروردین نیز دو بیمارستان در شرق گیلان شامل بیمارستان لاهیجان و لنگرود برای بیماران کرونایی در نظر گرفته خواهد شد.

استاندار گیلان توضیح داد: از این پس درمانگاه های متعلق به سپاه گیلان می توانند تا ساعت 24 فعالیت نمایند.

وی اعلام کرد: در فراوری محلول های ضدعفونی نماینده و ملزومات بهداشتی اقدامات خوبی اجرا شده است ولی ضروری است که این مدیریت در توزیع به نحوه احسن انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خروج بیمارستان رسول اکرم(ص) و نیروی دریایی رشت از حالت ایزوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج بیمارستان رسول اکرم(ص) و نیروی دریایی رشت از حالت ایزوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید