خیرین می توانند عصای دست حوزه کتاب باشند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، یک مترجم گفت: ورود خیرین به عنوان یک راه چاره موقت برای خرید تضمینی بخشی از تولیدات ناشران کارساز است.

خیرین می توانند عصای دست حوزه کتاب باشند

محمدباقر قهرمانی، عضو هیأت علمی پردیس هنر های زیبای دانشگاه تهران گفت: با توجه به شرایط فعلی شاید خوب باشد در هفته کتاب، مکانیسمی طراحی گردد تا بر مبنای آن خیرین بتوانند به حوزه کتاب و کتابخوانی هم ورود پیدا نمایند تا از این طریق تسهیلاتی برای تأمین کتاب برای بعضی اقشار جامعه فراهم گردد.

وی اضافه کرد: شاید بتوان با یاری خیرین زمینه های خرید مقرون به صرفه کتاب را برای دانشجویان هم فراهم کرد. البته حمایت دولت در زمینه های مختلف فراوری کتاب ازجمله تامین کاغذ ضروری است، اما شاید ورود خیرین هم به عنوان یک راه چاره موقت برای خرید تضمینی بخشی از فراوریات ناشران کارساز باشد.

مترجم کتاب بازیگری سینما: درس های یک بازیگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استفاده از ابزار های نوین تبلیغاتی برای معرفی کتاب، گفت: با نگاه ها و ابزار های سنتی نمی توان به توسعه کتاب و کتابخوانی پرداخت. این عصر، عصر فضای مجازی است و همه حوزه ها برای توسعه خود به آن احتیاجمندند. برای توسعه کتاب و کتابخوانی هم باید به طرف این فضا رفت و از متخصصان و پژوهشگران این عرصه یاری گرفت.

قهرمانی ادامه داد: در بعضی از کشور ها در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی، سرمایه گذاری خوبی در عرصه فضای مجازی انجام شده است. به همین علت مردم کتابخوان این کشور ها به خوبی می دانند که مثلا تازه ترین اثر نویسندگان شان در چه تاریخی منتشر می گردد و از کدام فروشگاه ها باید آن را تهیه نمایند. ساختار توزیع کتاب نیز عادلانه است. چرخه مناسب توزیع، باعث رونق کتاب و کتابخوانی شده است.

مترجم نمایشنامه بچه های من آفریقای من بیان نمود: هفته کتاب، یک رویداد تبلیغی برای کتاب است و به همین دلیل ممکن است از بعضی از اهالی قلم و ناشرانِ برگزیده تجلیل گردد. بی تردید این رویداد تبلیغی به توسعه فرهنگ کتابخوانی می انجامد. به هرحال چیزی که ما احتیاج داریم تبلیغ هرچه بهتر کتاب است.

وبلاگ مزدا 93 فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خیرین می توانند عصای دست حوزه کتاب باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیرین می توانند عصای دست حوزه کتاب باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید