سونی از دوربین A6700 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، سونی از دوربین بدون آینه A6700 APS-C نو خود رونمایی کرد تا پیشرفت های کلیدی فوکوس اتوماتیک مبتنی بر هوش مصنوعی را از سری فول فریم خود، به سری اصلی و ارزان آلفا A6000 بیاورد.

سونی از دوربین A6700 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد

دوربین بدون آینه 26 مگاپیکسلی نو که جانشین آلفا A6600 2019 محسوب می گردد، توانایی ضبط ویدیوهای 4K تا 120 فریم بر ثانیه را دارد که نسبت به نسخه قبلی خود با سرعت 30 فریم در ثانیه، بهبود قابل توجهی را نشان می دهد. قیمت این دوربین برای بدنه به تنهایی 1399.99 دلار است.

اما بزرگ ترین پیشرفت حاصل شده را باید در زمینه پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی دانست. دوربین نو همان پیشرفت های فوکوس اتوماتیک را دارد که دوربین 3900 دلاری A7R V سونی را به ابزاری عالی تبدیل نموده است. با یاری این روش پردازش، دوربین سونی بیش از گذشته توانایی تشخیص سوژه ها را دارد و برای مثال نه تنها متوجه می گردد که یک به حیوانی نگاه می کنید، بلکه متوجه می گردد که چه حیوان یا حشره ای در تصویر وجود دارد. علاوه بر این خودرو و هواپیما را هم تشخیص می دهد.

این قابلیت به لطف پردازنده هوش مصنوعی گران قیمت استفاده شده در دوربین ممکن شده است. سونی بعلاوه 334 نقطه فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز دیگر را اضافه نموده است و لرزشگیر داخلی که زاویه دید دوربین را حتی هنگام حرکت ثابت نگه می دارد، یکی دیگر از گزینه های مهم برای فیلمبرداری و عکاسی در نور کم است. قاب بندی اتوماتیک مبتنی بر هوش مصنوعی هم می تواند بدون احتیاج به حرکت دوربین، سوژه ها را ردیابی کند. این ویژگی برای فیلم برداری برای حرکت بسیار کاربردی خواهد بود.

این قابلیت رجحان است که آلفا 6700 نو، به بازار دوربین های میان رده می آورد. علاوه بر این، سونی نمایشگر LCD را به یک صفحه نمایش لمسی با زاویه متغیر تغییر داده است. در حالی که این یک پیشرفت خوب برای فیلم برداران به شمار می رود، اما شاید برای بعضی از عکاسان چندان خوشایند نباشد چون باعث طولانی شدن روند باز کردن نمایشگر در مواقعی می گردد که فقط می خواهید سریع با یاری LCD یک عکس بگیرید.

این نمایشگر دارای زاویه دید 33 درجه گسترده تر نسبت به A6600 است و از یک پنل OLED که به گفته سونی دو برابر روشنایی بیشتری دارد بهره می برد که آن را به گزینه ای مطلوب برای استفاده در فضای باز تبدیل می نماید. چشم انداز یاب الکترونیکی (EVF) بعلاوه از وضوح بالا و نرخ تازه سازی بیشتری بهره می برد که مرور عکس ها را به ویژه در محیط های آفتابی آسان تر می نماید.

از نظر فیزیکی هم A6700 به ویژه در بخش اتصالات، تا حدی به روزرسانی شده است. پایان این نسخه از یک پورت USB-C بهره می برد که از شارژ سریع USB-PD و سرعت انتقال 3.2 Gen 2 (10Gbps) پشتیبانی می نماید؛ این در حالی است که A6600 فقط درگاه Micro USB داشت. دوربین سونی A6700 بعلاوه دارای صفحه جلویی قابل تنظیم تازه و سازگاری با برنامه Creators سونی، برای آپلودهای ابری است.

روی کاغذ، سونی A6700 یک ارتقای منطقی نسبت به A6600 به نظر می رسد و آن را برای سازندگان محتوا، وبلاگ نویسان یا هرکسی که می خواهد با قیمتی کمتر از دوربین های سطح بالای سونی، عکس ها و ویدیوهای حرفه ای بگیرد، ایدئال می نماید. در حالی که بدنه دوربین به تنهایی مانند مدل قبلی خود 1399.99 دلار قیمت دارد، باید برای دوربین با لنز 16 تا 50 میلی متری 1499.99 دلار و با لنز 18 تا 35 میلی متری 1799.99 دلار هزینه کرد.

منابع: The Verge, Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی از دوربین A6700 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی از دوربین A6700 با تمرکز بر هوش مصنوعی رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید