عربستان سعودی برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارد

به گزارش وبلاگ مزدا 93 به نقل از المسیره، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز چهارشنبه به طرح ادعایی عربستان سعودی برای برقراری آتش بس در یمن واکنش نشان داد.

عربستان سعودی برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارد

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: سعودی ها برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارند. طرح سعودی ها برای برقراری آتش بس در یمن صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و نه عملیاتی. آتش بس زمانی معنا و مفهوم پیدا می نماید که محاصره و تجاوز انتها یابد.

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن اطلاع داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی می گردد. با این حال، سخنگوی جنبش أنصارالله به طرح عربستان سعودی واکنشی نشان داد.

به همین دلیل، محمد عبدالسلام گفت: عربستان، خود بخشی از تجاوز به یمن است. هر طرحی که این نکته را در نظر نگیرد که یمن در معرض تجاوز و محاصره قرار گرفته، غیرجدی است و چیز جدیدی ندارد.

دیروز سه شنبه نیز خالد بن سلمان بن عبدالعزیز فرزند پادشاه عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور سخنانی را در مورد طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در یمن مطرح نمود. وی ابراز امیدواری کرد که یمنی ها طرح ادعایی ریاض برای برقراری آتش بس در کشورشان را بپذیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عربستان سعودی برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید