فرصت بردن یک جایزه اسکار تاریخی به وسیله خانم ها

به گزارش وبلاگ مزدا 93، مندی واکر این فرصت را دارد در مراسم اسکار 2023 که هفته آینده برگزار می گردد، نام خود را به عنوان نخستین زن برنده اسکار فیلمبرداری در تاریخ جوایز آموزشگاه ثبت کند

فرصت بردن یک جایزه اسکار تاریخی به وسیله خانم ها

مندی واکر به عنوان نخستین زن برنده جایزه سالانه انجمن فیلمبرداران آمریکا (ASC) شد تا یک قدم به تاریخ سازی در جوایز اسکار 2023 نزدیک گردد.

به گزارش ایسنا، مراسم سی و هفتمین دوره جوایز سالانه انجمن فیلمبرداران آمریکا برگزار گردید و مندی واکر برای فیلم الویس جایزه برترین فیلمبرداری فیلم بلند را به خود اختصاص داد تا نخستین زن برنده این جایزه نام بگیرد.

واکر در رقابت با چهره های سرشناسی چون راجر دیکینز (امپراتوری نور)، گریگ فریزر (بتمن)، کلودیا میراندا (تاپ گان: ماوریک) و داریوش خنجی (باردو) پیروز به کسب جایزه اصلی انجمن فیلمبرداران آمریکا شد.

او سومین زنی است که تا به حال در جوایز انجمن فیلمبردارن آمریکا نامزد شد و بعلاوه سومین زنی است که تا به امروز نامزد جایزه اسکار شده است.

ریچل موریسون در سال 2018 برای فیلم گل گرفته (Mudbound) نامزد هر دو جایزه شد و پس از آن آری وگنر که در سال 2022 برای قدرت سگ نامزد هر دو جایزه شد و در نهایت هیچ یک پیروز به دریافت جایزه اسکار نشدند.

مندی واکر این فرصت را دارد در مراسم اسکار 2023 که هفته آینده برگزار می گردد، نام خود را به عنوان نخستین زن برنده اسکار فیلمبرداری در تاریخ جوایز آموزشگاه ثبت کند و در این راه باید با داریوش خنجی (باردو)، جیمز فرند (در جبهه غرب خبری نیست) و فلورین هافمیستر (تار) رقابت کند.

در 10 سال گذشته، در 7 مورد برنده جایزه انجمن فیلمبرداران آمریکا و اسکار این شاخه یکسان بوده است.

در جوایز سال جاری انجمن فیلمبرداران آمریکا، داریوش خنجی فیلمبردار ایرانی-فرانسوی با دریافت جایزه بین الملل این رویداد سینمایی مورد تقدیر نهاده شد.

خنجی همکاری با طیف وسیعی از سینماگران با سبک های سینمایی بسیار متفاوت را در کارنامه دارد که آن جمله می توان به ژان پیر ژونه (اغذیه فروشی، شهر بچه های گمشده، بیگانه: رستاخیز)، دیوید فینچر (هفت)، برناردو برتولوچی (زیبایی ربوده شده)، وونگ کار وای (شب های در به دری من)، میشائیل هانکه (عشق، بازی های خنده دار)، دنی بویل (ساحل)، سیدنی پولاک (مترجم)، وودی آلن (نیمه شب در پاریس) و جیمز گری (به وقت آرماگدون) اشاره نمود.

خنجی هم اکنون مشغول همکاری با بونگ جون هو کارگردان برنده اسکار فیلم اَنگل در فیلم جدیدش میکی 7 است.

منبع: عصر ایران

به "فرصت بردن یک جایزه اسکار تاریخی به وسیله خانم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت بردن یک جایزه اسکار تاریخی به وسیله خانم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید