فنگ شویی آشپزخانه با رعایت 5 نکته موثر در جذب انرژی

به گزارش وبلاگ مزدا 93، فنگ شویی آشپزخانه انرژی چند برابری را از قلب خانه به قسمت های دیگر منتقل می دهد. یکی از سه قسمت مهم در خانه، آشپزخانه محسوب می گردد و برای آسایش و آرامش بیشتر ضروری است به اصول انرژی بخش برای این سه بخش اصلی یعنی اتاق خواب، حمام و آشپزخانه، توجه ویژه ای گردد. در ادامه متن به بیان این اصول برای آشپزخانه خواهیم پرداخت.

فنگ شویی آشپزخانه با رعایت 5 نکته موثر در جذب انرژی

اصول مهم برای فنگ شویی آشپزخانه

وقتی لازم است بین انرژی چیدمان اشیاء و خودمان ارتباط برقرار کنیم، باید اصولی از فنگ شویی را آموزش دیده و به کار ببریم. اصول فنگ شویی یاری می نماید تا بتوان انرژی مثبت از تمام قسمت های منزل از جمله آشپزخانه دریافت کرد.

مهمترین اصول که این روش آسیای شرقی برای چیدمان آشپزخانه معین می نماید، اصل ایمنی اشیاء و تمیزی آنها است. بهتر است مواردی که در ادامه معرفی خواهیم کرد را برای چیدمان آشپزخانه پیاده سازی کنید اما لازم نیست تمام آنها را با سختی اجرایی کنید.

در نظر داشتن تاثیر عناصر پنج گانه در فنگ شویی آشپزخانه

برای چیدمان بهتر لازم است قرار دریافت ابزار و اشیاء در کنار هم، طوری باشد که تمام ابزارها در یک قسمت نباشند و کابینت ها روی یک خط قرار نگرفته باشند. برای مثال گاز، ماشین لباسشویی، یخچال و ماشین ظرفشویی همه نباید در یک خط قرار بگیرند.

طبق اصول عناصر پنج گانه، آب و آتش نباید در ارتباط با یکدیگر قرار داشته باشند. بهتر است برای ایجاد فاصله از کابینت، قفسه یا کشو استفاده کنید.

نکته مهم دیگر اینکه اجاق گاز (نماد ثروت در آشپزخانه) به عنوان منبع آتش در آشپزخانه نباید زیر پنجره، روبروی ورودی آشپزخانه و یا روی کابینت جزیره قرار داشته باشد. حتی بهتر است در سمت چپ شیر آب نیز قرار نگیرد. زیرا از انرژی آتش کاسته خواهد شد.

اصولی برای کابینت ها در فنگ شویی آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه و روی کابینت ها باید همیشه مرتب و تمیز باشد. ابزارها و لوازمی که روی کابینت ها قرار می دهید، در صورتی که کاربردی ندارند یا به ندرت از آنها استفاده می شوند، نیازی نیست فضا را اشغال نمایند و سبب شلوغی یا دریافت انرژی مثبت شوند. بهتر است آنها را برداشته و در داخل کابینت با چیدمانی مناسب قرار دهید. نکات زیر را برای مرتب شدن بیشتر به کار ببرید:

  • نظم دهی مناسبی را در کابینت ها ایجاد کنید با قرار دادن هر گروه از وسایل کنار یکدیگر؛ برای مثال ادویه ها یک قسمت باشند
  • قرینه را برای چیدمان داخل کابینت و انرژی بیشتر در نظر بگیرید

رنگ آشپزخانه برای فنگ شویی پر انرژی

تمام رنگ هایی که وجود دارند، اگر به درستی در کنار یکدیگر قرار گیرند، انرژی مضاعفی را به اطراف خواهند داد. برای اینکه چیدمان فنگ شویی آشپزخانه کامل گردد؛ بهتر است از رنگ های زیر برای این منظور یاری بگیرید:

  1. رنگ طوسی با آوردن آرامش بیشتر به انرژی بیشتر برای آشپزخانه یاری می نماید؛ گزینه بسیار مناسبی برای دیوارها است که می توانید لوازم و کابینت ها را با تناژهای مختلف از آن داشته باشید.
  2. رنگ سفید و آبی علاوه بر داشتن آشپزخانه مدرن به جذب انرژی و محیطی آرامش بخش یاری خواهد نمود.
  3. رنگ زرد ملایم در کنار سبز منبعی پر انرژی برای آشپزخانه به همراه خواهد داشت. حتی می توانید از رنگ زرد و طوسی در کنار یکدیگر بهره بگیرید.
  4. رنگ چوب از درجات روشن تا تیره به تنهایی یا در کنار رنگ سفید جذابیت ویژه ای را خواهد داشت.
  5. تاثیر نارنجی و قرمز می تواند جذابیت را مطلوب تر کند.

نکته: بهتر است رنگ های متنوع را در کنار هم داشته باشید؛ با این کار لازم است از رنگ هایی با تناژ خاکستری برای زمینه استفاده کنید و رنگ های آتشی را در کنار آن به کار ببرید.

توجه به ایمنی و نظافت

عدم ایمنی و کاربردی نبودن وسایل در کنار عدم توجه به نظافت و تمیزی آشپزخانه امواج را به شدت دور خواهد نمود. برای فنگ شویی لازم است اصل ایمنی و تمیزی را رعایت کنید. هیچ گاه وسایل را برای طولانی مدت کثیف نگه ندارید.

سعی کنید ابزار و وسایلی که استفاده می کنید همیشه سالم و آماده برای استفاده باشند. مثلا اگر چاقویی را روزانه استفاده می کنید؛ همیشه بعد از استفاده مجدد تمیز و تیز کنید و در جایش قرار دهید. با این کار به فنگ شویی آشپزخانه منجر می شوید و همیشه امید به زندگی را برای وعده بعد زنده نگه خواهید داشت.

نکات مهم در فنگ شویی آشپزخانه

  1. گل و گیاه تازه انرژی مطلوبی در آشپزخانه خواهند داشت؛ حتما به کار ببرید
  2. از وسایل و دکوری های اضافی که چشم را خسته می نمایند و انرژی را جذب و هدر می دهند استفاده نکنید
  3. ظرفی از میوه های تازه روی کانتر داشته باشید
  4. طبقات باز داشته باشید تا انرژی جریان داشته باشد اما رعایت نظم و ترتیب را در آنها جدی بگیرید
  5. تهویه مناسب به هوای تازه و جریان داشتن در آشپزخانه یاری خواهد نمود

جمع بندی

فنگ شویی آشپزخانه راهی مناسب در اختیار قرار می دهد تا بتوان علاوه بر ایمنی و نظافت که اصولی مهم برای آشپزخانه هستند، به محیطی انرژی بخش برای اعضای خانواده، رستوران یا حتی غذاخوری ها دست یافت. از آن برای چیدمان استفاده کنید.

منبع: کوئیک سازه

به "فنگ شویی آشپزخانه با رعایت 5 نکته موثر در جذب انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنگ شویی آشپزخانه با رعایت 5 نکته موثر در جذب انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید