متفاوت ترین آشپزخانه را با ساختن یک جزیره داشته باشید

به گزارش وبلاگ مزدا 93، یکی از جدیدترین طرح ها برای طراحی آشپزخانه مدرن، مدل آشپزخانه جزیره است که به علت شناوری مکانی آزاد آن در هر آشپزخانه، آن را به سبکی پر هوادار تبدیل نموده است.

متفاوت ترین آشپزخانه را با ساختن یک جزیره داشته باشید

یکی از جدیدترین و زیباترین سبک های دکوراسیون داخلی برای آشپزخانه که به تازگی محبوبیت زیادی یافته، آشپزخانه جزیره است. این سبک دکوراسیون آشپزخانه دارای فواید زیادی است که باعث شده نسل جدیدی طراحی دکوراسیون داخلی در آشپزخانه به وجود بیاید. همراه مجله اینترنتی وبلاگ مزدا 93 این سبک طراحی دکوراسیون را بهتر بشناسید.

آشپزخانه جزیره چیست؟

آشپزخانه جزیره در واقع نوعی دکوراسیون و چیدمان داخلی چیدمان آشپزخانه است که در آن یک میز یا کابینت مستقل در مرکز آشپزخانه قرار می گیرد. دورتادور این میز را معمولا فضای باز احاطه نموده است که امکان جابه جایی و دسترسی آسان از همه طرف را برای اعضای خانواده فراهم می نماید.

این مدل آشپزخانه یک طراحی مدرن و کارآمد برای آشپزخانه ها است که یک جزیره مرکزی بزرگ را در میان فضای آشپزی قرار می دهد. این جزیره می تواند بخشی از مبلمان ثابت آشپزخانه باشد یا به شکل میز بزرگی باشد که قابلیت حرکت دارد و فضای بیشتری در اختیار شما می گذارد.

مزایای آشپزخانه جزیره

این مدل آشپزخانه مزیت های زیادی دارد که به بعضی از آن ها در اینجا اشاره خواهیم کرد.

فضای کارآمد

جزیره مرکزی بزرگ در آشپزخانه جزیره به شما فضای بیشتری برای آشپزی، آماده سازی غذا و تهیه مواد غذایی می دهد. بعلاوه، امکانات اضافی مانند سینک، فر، پخت وپز و… را به آشپزخانه اضافه می نماید.

مکانی برای دور هم جمع شدن

آشپزخانه جزیره مکانی برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده که دوست دارند در آشپزخانه باشند و در طول فرایند آشپزی با دیگران در ارتباط باشند، به وجود می آورد. مهمانان می توانند در اطراف جزیره بنشینند و با شما در خصوص غذا و بعلاوه دیگر موضوعات صحبت نمایند.

افزایش فضای کار در آشپزخانه

مزیت اصلی آشپزخانه جزیره فضای اضافی ای است که روی میز است فراهم می نماید. این فضای کار اضافی را می توان برای تهیه غذا، پخت وپز یا حتی به عنوان محل سرو غذا در زمان مهمانی ها استفاده کرد.

افزایش فضاهای ذخیره سازی

آشپزخانه های جزیره اغلب دارای فضاهای ذخیره سازی مانند کابینت، کشو یا قفسه در زیر میز هستند. این گونه آشپزخانه جزیره فضایی را برای نگهداری راحت ظروف آشپزخانه، قابلمه و تابه و حتی مواد غذایی فراهم می نماید.

استفاده چندمنظوره

یک جزیره علاوه بر اینکه به عنوان یک فضای کاری عمل می نماید، می تواند چندین عملکرد داشته باشد. می توان از آن به عنوان یک ناهارخوری معمولی با اضافه کردن چهارپایه بار یا به عنوان میز صبحانه استفاده کرد. بعضی از جزایر با سینک یا اجاق گاز داخلی طراحی شده اند که عملکرد بیشتری را ارائه می دهند.

تعامل اجتماعی پیشرفته

آشپزخانه جزیره تعامل اجتماعی را افزایش می دهد؛ چراکه یک نقطه تجمع مرکزی در آشپزخانه ایجاد می نماید. این گونه می توانید در هنگام آشپزی و در حین تهیه غذا با اعضای خانواده یا مهمانان تعامل داشته باشید.

نقطه کانونی طراحی

یک جزیره می تواند به عنوان نقطه کانونی طراحی در آشپزخانه عمل کند و به جذابیت بصری و جذابیت معماری بیفزاید. برای تکمیل سبک کلی آشپزخانه و ایجاد ظاهری منسجم، می توان آن را با مواد، پرداخت ها و نورهای مختلف سفارشی کرد.

ایجاد فضای بزرگ تر در آشپزخانه کوچک

بسته به چیدمان آشپزخانه، یک جزیره می تواند فضای بزرگ تری در آشپزخانه به وجود بیاورد. آشپزخانه جزیره به شما یاری می نماید که محیط پخت و پزتان از بقیه فضاها در آشپزخانه جدا گردد.

به طورکلی، یک آشپزخانه جزیره تطبیق پذیری، عملکرد و جذابیت بالایی را به آشپزخانه شما می بخشد. بااین حال، هنگام تصمیم گیری در خصوص مناسب بودن آشپزخانه جزیره برای خانه شما، مهم است که فضای موجود، چیدمان آشپزخانه و نیازها و ترجیحات خاص خود را در نظر بگیرید.

انواع جزیره آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه جزیره، تنوع بالایی وجود دارد. نوع جزیره آشپزخانه ممکن است بسته به فضای موجود، سلیقه شخصی و نیازهای خانه شما متفاوت باشد. در زیر بعضی از انواع معمول جزیره آشپزخانه را معرفی نموده ایم.

جزیره با میز کاری بزرگ

این نوع جزیره آشپزخانه دارای یک میز کاری بزرگ است که از نظر ابعاد و فضای ذخیره سازی مناسب است. میز کاری می تواند دارای کشوها، قفسه ها و سایر فضاهای ذخیره سازی باشد.

جزیره با میز و صندلی

در این نوع طراحی، جزیره آشپزخانه دارای میز کاری و نیمکت یا صندلی است. این نوع طراحی امکان نشستن و خوردن وعده های غذایی در آشپزخانه را فراهم می نماید.

جزیره با سینک ظرف شویی

در این نوع آشپزخانه جزیره، جزیره آشپزخانه دارای کابینت است و کابینت ها جوری طراحی شده اند که سینک ظرف شویی نیز روی آن قرار می گیرد و فضای دلنشین تری برای ظرف شستن فراهم می نماید.

جزیره با اجاق گاز

این نوع جزیره آشپزخانه جوری طراحی شده که فضایی برای قرارگرفتن اجاق گاز روی آن وجود داشته باشد. با این شرایط در هنگام پخت وپز می توانید به راحتی با سایر اعضای خانواده نیز در ارتباط باشید.

سخن پایانی

آشپزخانه جزیره به عنوان مدل جدیدی از طراحی آشپزخانه مزایا و انواع زیادی دارد که دسترسی های فراوانی نیز برای شما فراهم می نماید. اگر در پی ایجاد فضای بزرگ تر و دلنشین تری در آشپزخانه هستید، این سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه غافل نشوید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خرید خانه های وام دار چه شرایط خاصی دارد؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "متفاوت ترین آشپزخانه را با ساختن یک جزیره داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متفاوت ترین آشپزخانه را با ساختن یک جزیره داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید