مسیری جدید و امیدوارکننده برای درمان سرطان کلیه

به گزارش وبلاگ مزدا 93، بیمارانی که از سرطان پیشرفته کلیه رنج می برند به لطف یک درمان دارویی می توانند امید به زندگی خود را دو برابر ببینند و حتی می توانند امیدوار باشند که بیماری آنها بهبود یابد. .

مسیری جدید و امیدوارکننده برای درمان سرطان کلیه

به گزارش وبلاگ مزدا 93 به نقل از دیلی میل، کارسینوم سلول کلیوی به عنوان رایج ترین شکل سرطان کلیه می تواند به سرعت در بدن پخش گردد و در صورت تشخیص در مراحل دیررس ، معمولاً غیرقابل درمان است. در این موارد درمان های دارویی معمولاً تنها گزینه باقی مانده برای طولانی شدن عمر است.

اکنون یک مطالعه نشان داده است ترکیبی از دو داروی سرطان یعنی نیولوماب و کابوزانتینیب می تواند عمر این بیماران را افزایش دهد و حتی در بعضی موارد آنها را به طور کامل از سرطان خلاص کند.

دکتر جان مک گرین ، انکولوژیست در بیمارستان کورنوال محقق اصلی این تحقیق گفت: خبر مهم این است که این ترکیب امید به زندگی بیماران را در مقایسه با داروهای فعلی که ما استفاده می کنیم دو برابر می نماید. این دارو عوارض جانبی کمتری نیز دارد. این بدان معناست که بیمارانی که تحت این روش درمانی هستند با درد کمتر و اضطراب کمتر عمر طولانی تری دارند.

سالیانه هزاران مورد جدید سرطان کلیه در دنیا ثبت می گردد. سرطان کلیه معمولاً به ریه ها یا کبد گسترش می یابد. در این صورت بیماران ممکن است درد در قفسه سینه خود را تجربه نمایند و یا در تنفس دچار مشکل شوند و متاسفانه در این مرحله برای عمل خیلی دیر است.

درمان سرطان کلیه وقتی حتی دشوارتر می گردد که بدانیم بنا به دلایلی که هنوز برای پزشکان معین نیست برخلاف سایر سرطان های شایع، شیمی درمانی در مبارزه با آن بی تأثیر است.

تا به امروز بهترین راهکار برای این بیماران دارویی به نام سونیتینیب بوده است. رشد سلول های سرطانی از رشد رگهای خونی جدید جلوگیری می نماید.

به هر حال این یک درمان موثر است و به طور متوسط حداقل هشت ماه از پیشرفت سرطان جلوگیری می نماید.

اما تحقیقات قبلی آمریکا نشان داده است که ترکیبی از نیوولمب و کابوزانیتیب یعنی دو دارویی که برای درمان چندین نوع دیگر سرطان استفاده می گردد ، می تواند نتایج حتی بهتری داشته باشد.

نیوولمب با یاری به سیستم ایمنی بدن برای شکار و تخریب سلول های سرطانی کار می نماید. کابوزانتینیب نیز به روشی مشابه سونیتینیب کار می نماید و رشد رگهای خونی در تومورها را مسدود می نماید. در اوایل ماه فوریه ، نتایج یک آزمایش نشان داد که آنها به طور متوسط برای 17 ماه از پیشرفت سرطان جلوگیری کردند یعنی بیش از دو برابر امید به زندگی.

هر چند در موارد بسیاری بیماری سرطان این دست از افراد به طور کامل بهبود پیدا نکرده اما کیفیت زندگی آنها بهبود یافته است.

در این آزمایش تاثیر داروها بر روی افراد متعددی مشاهده شده است که امیدواری زیادی به وجود آورده است.

حداقل تاثیر این دارو این است که می تواند پیشرفت سرطان را با اختلال شدید روبرو و حتی آن را به طور کامل متوقف کند.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین

به "مسیری جدید و امیدوارکننده برای درمان سرطان کلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیری جدید و امیدوارکننده برای درمان سرطان کلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید