مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس

به گزارش وبلاگ مزدا 93، با توجه به استقبال مشتریان ایرانی به هاچ بک کراس ها و حضور پررنگ برندهای مختلف در این زمینه، امکان انتخاب های مختلفی پیش روی ایرانی ها وجود دارد. به همین دلیل وقتی از برلیانس کراس C3 صحبت می کنیم، خریداران می پرسند که باید نسبت به خرید آن اقدام نمایند یا به نمونه هایی دیگر چون رنو ساندرو استپ وی یا نمونه های چینی دیگر فکر نمایند؟

مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس

برای یافتن پاسخ های این سوال، بهتر است به مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس که خودروهای هم رده اش هستند بپردازیم.

مقایسه برلیانس کراس C3 با رنو ساندرو استپ وی

از همان ابتدای امر که برلیانس کراس C3 وارد بازار ایران شد، هم از نظر کلاس فراوری خودرو و هم از نظر قیمتی، آن را قبل از همه با رنو ساندرو استپ وی، که یک هاچ بک فرانسوی و خوش دست است، مقایسه می کردند. هنوز هم این مقایسه به قوت خود باقی است.

در این که برند رنو از برند برلیانس و دیگر برندهای چینی خوش نام تر و مشتری پسندتر است، شکی نیست. اما آیا این اصل کلی در مقایسه برلیانس کراس C3 و رنو ساندرو استپ وی هم صدق می نماید؟

اولین نکته خاص، این است که هر دو خودرو توسط پارس خودرو، که خود بخشی از شرکت عظیم سایپا محسوب می گردد، عرضه می شوند. البته پیش از این، رنو ساندرو معرف حضور مشتریان ایرانی بوده و اقبال مناسبی هم به آن وجود داشته است، هر چند گروهی نیز با عدم آپشنال بودن آن مشکل داشتند. در واقع می توان ادعا کرد برلیانس کراس C3 نسخه به روزشده برلیانس H320 و رنو ساندرو استپ وی نیز نسخه به روز و اصلاح شده رنو ساندرو است.

به نظر می رسد فضای مناسب برلیانس کراس C3 برای سرنشینان، بیش تر از فضای داخلی رنو ساندرو استپ وی باشد، هر چند ارتفاع کراس اوور رنو بیش تر از کراس اوور برلیانس درآمده است.

با مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی از نظر طراحی بدنه و ظاهر هم باید برلیانس را خودرویی به روزتر و اسپرت تر بدانیم، در حالی که رنو ساندرو استپ وی ساده و قدیمی به نظر می رسد. بخشی از این تفاوت را باید به همکاری برلیانس با ب ام و در طراحی خودروهای جدید خود نسبت داد.

نمای داخلی برلیانس کراس C3 نیز به روزتر و مشتری پسندتر درآمده است، درحالی که نمای داخلی ساندرو استپ وی به ساده بودن معروف است. هر چند متریال به کار رفته در آن از نمونه چینی بهتر است.

با مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی از نظر فنی باید گفت که هر دو خودرو شباهت های زیادی به هم دارند و قدرت و گشتاور فراوریی آن ها نسبتاً برابر است، هرچند در نسخه های جدیدتر برلیانس کراس C3 اقدام به افزایش حجم موتور شده و در نهایت، قدرت و گشتاور فراوری شده را افزایش داده است.

از سوی دیگر، باید شرایط کیفیت و استهلاک کم خودروهای فرانسوی را در این مقایسه در نظر داشته باشیم. اما به هر حال، در مقایسه نهایی بین این دو کراس اوور، بیش تر خریداران ترجیح شان بر انتخاب یک برند معتبر و امتحان پس داده و اروپایی است.

مقایسه برلیانس کراس C3 با دانگ فنگ H30 کراس

مقایسه بعدی، مقایسه برلیانس کراس C3 با دانگ فنگ H30 کراس است که هر دو خودروی چینی در بازار کراس اوورهای ایران به چشم می خورند. ظاهر دو خودرو شباهت های زیادی به هم دارد، البته برلیانس کراس C3 کمی هماهنگ تر و حجیم تر به نظر می رسد.

ویژگی های خاص طراحی برلیانس کراس C3 کاملاً مشتری پسندتر نسبت به رقیب آن در آمده است. شرایط کیفیت ساخت و مونتاژ برلیانس کراس C3 نیز بهتر است. از نظر جایگاه های راحت و ارگونومیک نیز نمونه برلیانس راحت تر است و در سفرهای طولانی مدت، باعث آسایش بیش تر سرنشینان می گردد. فضای مناسب داخل کابین برلیانس کراس C3 نیز نسبت به رقیب چینی اش و حتی نسبت به کراس اوورهای دیگر، جزو مزیت های آن است.

از نظر فنی نیز قدرت و گشتاور ایجاد شده توسط دو خودرو شباهت های زیادی به هم دارند؛ ولی باید به یاد داشته باشید که در نسخه های جدیدتر برلیانس کراس C3، حجم موتور افزایش یافته و منجر به ارتقای سطح فنی آن شده است.

در کل، اگر برلیانس کراس C3 را محصول مشترک ب ام و و برلیانس و دانگ فنگ H30 را هم محصول مشترک پژو و این خودروساز چینی بدانیم، ظاهراً همکاری گروه اول پیروز تر عمل نموده است.

نظر شما درباره مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس چیست؟ در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از این خودروها را دارید آن را با ما در میان بگذارید.

درباره برلیانس کراس C3 بیشتر بخوانید:

  • درباره تجربه رانندگی با برلیانس کراس بدانید
  • برلیانس کراس در بازار ایران ارزیابی کنید
منبع: دیوار

به "مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه برلیانس کراس C3 با ساندرو استپ وی و دانگ فنگ H30 کراس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید