نخست وزیر لبنان استعفا کرد؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، در حالی که حدس رسانه ای درباره استعفای نخست وزیر لبنان قوت گرفته است و حتی در این زمینه بعضی از اسامی برای تصدی این سمت مطرح شده است المنار لبنان گزارش داد نخست وزیر تصمیم به استعفا را به رئیس جمهور اعلام نکرده است.

نخست وزیر لبنان استعفا کرد؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مزدا 93 ، بعضی منابع رسانه ای از قصد حسن دیاب نخست وزیر لبنان برای استعفا خبر داده اند.

سایت خبری النشره نوشت: بعضی اطلاعات حکایت از آن دارد که به احتمال زیاد دولت لبنان استعفای خود را تقدیم کند.

این سایت اضافه کرد: صحبت درباره مامور کردن نواف سلام برای تشکیل دولت جدید شروع شده است.

شبکه خبری الجزیره قطر نیز اعلام نمود که نخست وزیر لبنان در صدد است بعداز ظهر امروز استعفا دهد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در عین حال گفت که نخست وزیر قصد خود برای استعفا را به آگاهی رئیس جمهور نرسانده است.

در حالی حدس رسانه ای درباره استعفای نخست وزیر لبنان قوت گرفته است که هنوز این خبر از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

افزایش فشارهای سیاسی بر دولت لبنان

درحال حاضر حسان دیاب نخست وزیر لبنان تحت یک فشار همه جانبه داخلی و خارجی قرار گرفته و چند روز قبل تحت فشارهای سیاسی هم مجبور شد که پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی را به عنوان راه حلی برای ثبات و آرامش در لبنان مطرح کند. از زمان روی کار آمدن دولت حسن دیاب نخست وزیر لبنان (28 آذرماه 98) تا به امروز دولت وی با فشارهای فزاینده ای در سطح داخلی و خارجی همراه بوده است .

بعد از کناره گیری سعدالحریری نخست وزیر سابق لبنان و تشکیل جدید به ریاست دیاب سیل اتهام زنی علیه وی به راه افتاد و دولت وی را دولت حزب الله خواندند .

حسن دیاب از همان ابتدا در واکنش به این اتهامات اعلام نمود که مستقل است و همه طرف ها در دولت وی حضور خواهند داشت.

دیاب مرحله کنونی در لبنان را بسیار حساس توصیف نموده و بر وحدت ملی برای عبور از بحران ها و چالش های فرا روی دولت لبنان تاکید داشت .

مخالفان دولت با تحریم های فزاینده مالی از همان ابتدا به جنگ با دولت بر آمدند و سعی کردن از این طریق دولت وی ر ا ساقط نمایند. دیاب درباره سنگ اندازی مخالفان داخلی در راستا دولت وی طی سخنانی گفت: ما گزارش هایی داریم که نشان می دهد طرحی برای مانع تراشی در راستا کار دولت از داخل وجود دارد.

دیاب گفت: برای کاستن از میزان بحران کشور سنگ را هم شده می شکافیم اما بعضی اصرار دارند که رنج و مسائل لبنانی ها بیشتر گردد.

تا قبل از انفجار بیروت دولت همچنان به کار خود با قوت ادامه داده و وزیر بهداشت دولت لبنان در امر مبارزه با کرونا کارنامه قابل خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود.

بعد از فشارهای مالی و ناکامی مخالفان وی در ساقط کردن دولت به وسیله مالی، انفجار بیروت دولت را با یک چالش جدی روبرو کرد که از همان ابتدا حزب الله را مسئول مستقیم این انفجار دانستند ولی دولت با رد هرگونه حدس در این باره خواهان تحقیقات مستقل برای کشف دلایل این انفجار شد.

فشارها به اینجا ختم نشد پس از انفجار اعتراض های خیابانی هم به فشارها علیه دولت دامن زد و کار به استعفای نمایندگان مجلس و بعضی وزرا برای استعفای دولت وارد فاز و مرحله جدیدی شد به طوری که تا به امروز سه وزیر دولت لبنان از مقام خود کنارگیری کردند.

حال با توجه به شرایط کنونی باید دید نخست وزیر لبنان در این شراط از مقام خود کناره گیری می نماید یا اینکه در برابر این فشارها ایستادگی نموده و به کار خود ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نخست وزیر لبنان استعفا کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر لبنان استعفا کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید