هرآنچه باید برای پاک کردن آرایش ضدآب باید بدانید

به گزارش وبلاگ مزدا 93، امروزه با وجود ویدیوهای آموزشی فراوانی که در فضای مجازی وجود دارد، همه مردم به نوعی با تکنیک های مختلف آرایشی آشنا هستند و کمتر کسی وجود دارد که راه های مختلف برای داشتن آرایشی کامل و بی نقص را بلد نباشد. بیشتر خانم ها، به خصوص خانم های شاغل در پی راهی هستند تا بتوانند ماندگاری آرایش خود را بیشتر نمایند و برای مدت زمان بیشتری درخشش صورتشان را حفظ نمایند. علاوه بر پرایمر، پودر فیکس و…، استفاده از لوازم آرایشی ضدآب یک راهکار ساده برای داشتن آرایشی ماندگار است، اما مطمئنا برای همه شما پیش آمده است که برای پاک کردن رژ یا خط چشم ضدآب ساعت ها به سابیدن پوستتان پرداخته باشید. در این مطلب از خبرنگاران مگ ما قصد داریم ساده ترین روش ها برای پاک کردن آرایش ضدآب را به شما بگوییم؛ در ادامه با ما همراه شوید.

هرآنچه باید برای پاک کردن آرایش ضدآب باید بدانید

لیست محتوا

روش پاک کردن خط چشم ضدآب

آیا می توان خط چشم ضدآب را بدون پاک نماینده آرایشی پاک کرد؟

بایدها و نبایدها درباره پاک کردن خط چشم ضدآب

روش پاک کردن رژ لب ضدآب

نکات مهم برای پاک کردن رژ لب ضدآب

روش پاک کردن خط چشم ضدآب

یکی از حساس ترین و آسیب پذیرترین نقاط بدن ما، چشم ها و ناحیه اطراف آن هستند. خوابیدن بدون پاک کردن آرایش می تواند باعث بسته شدن فولیکول های مو و ایجاد چربی و آلودگی گردد. این چربی ها و آلودگی ها باعث تجمع میکروب ها شده و در نهایت التهاب و مسائل دیگر به وجود خواهد آمد. به همین علت، حتما قبل از خواب باید آرایش و آلودگی را از سطح پوستتان تمیز کنید.

Valerie Aparovich زیبایی شناس، بیوشیمی شناس و سرپرست تیم علمی در OnSkin می گوید: اگر به سلامتی و زیبایی پوست خود اهمیت می دهید، رعایت کردن روتین پوستی شبانه، اهمیت بسیار زیادی دارد و این اهمیت در خصوص پاک کردن آرایش چشم بیشتر هم می گردد. خط چشم ها، ریمل ها و سایه های چشم حاوی رنگ دانه ها، مواد نگه دارنده و ترکیباتی هستند که می توانند باعث تحریک پوست چشم و واکنش های آلرژیک شوند. این لوازم آرایشی زمانی که برای طولانی مدت روی پوست بمانند باعث بسته شدن غدد میبومین شده و التهاب و خشکی ایجاد می نمایند.

در ادامه 3 روش برای پاک کردن خط چشم ضدآب را به شما بگوییم. از این روش ها برای پاک کردن ریمل ضدآب هم می توانید بهره ببرید.

1. استفاده از پاک نماینده آرایش چشم

استفاده از پاک نماینده های آرایشی بسیار راحت است و در کمترین زمان آرایش شما را پاک می نمایند. برای پاک کردن خط چشم های ضدآب بهتر است از پاک نماینده هایی که بر پایه روغن هستند بهره ببرید.

نحوه انجام:

  1. از یک پد پنبه ای برای استفاده از پاک نماینده آرایشی بهره ببرید.
  2. چشمانتان را ببندید و پد را روی چشمتان قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 15 الی 20 ثانیه بماند. با این کار خط چشم شما به آرامی نرم می گردد.
  3. اکنون یک فشار ملایم روی چشمتان وارد کنید و برای پاک کردن خط چشم از یک حرکت رو به پایین بهره ببرید.
  4. حتما مطمئن شوید که آرایشتان پاک شده است؛ اگر کاملا پاک نشده بود، یک بار دیگر این مراحل را انجام دهید.
  5. در نهایت از پاک نماینده معمولی خود برای تمیز کردن پوستتان بهره ببرید.

2. استفاده از میسلار واتر

میسلار واتر یک راه عالی و آسان برای پاک کردن آرایش ضدآب است. میسلار واترها برای انواع مختلف پوست فراوری می شوند و وظیفه دارند تا چربی و آلودگی را از پوست شما پاک نمایند. بعلاوه یک مزیت میسلار واتر این است که علاوه بر پاک نمایندگی، باعث آبرسانی به پوست نیز می شوند.

نحوه انجام:

  1. روی یک پد پنبه ای میسلار واتر را بریزید.
  2. پد را روی چشمان بسته خود قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 15 الی 20 ثانیه بماند.
  3. به آرامی روی چشمتان را پاک کنید تا خط چشم از بین برود.
  4. در نهایت صورت خود را با یک شوینده مناسب پوستتان بشویید و از مرطوب نماینده یا آبرسان بهره ببرید.

3. استفاده از دستمال مرطوب صورت

در مقایسه با پاک نماینده های آرایشی و میسلار واترها، دستمال های مرطوب هم قیمت کمتری دارند و هم استفاده از آن ها راحت تر است. بعلاوه اگر لازم بود تا وسایلتان را با خود به جایی ببرید، حمل کردن دستمال مرطوب بسیار راحت است و فضای کمی را اشغال می نماید.

اگر می خواهید از این روش بهره ببرید، مطمئن شوید که دستمال مرطوب شما نرم و بدون الکل است.

نحوه انجام:

  1. یک دستمال مرطوب را بردارید و آن را به آرامی روی خط چشم خود بکشید. (چشمانتان را ببندید). با سمت دیگر دستمال هم روی آرایش چشمتان بکشید تا کاملا پاک گردد.
  2. برای پاک کردن آرایش چشم دیگر، از یک دستمال نو و تمیز بهره ببرید.
  3. در نهایت با یک شوینده مناسب، صورتتان را بشویید و برای جلوگیری از تحریک پذیری و ایجاد التهاب، از مرطوب نماینده نیز بهره ببرید.

آیا می توان خط چشم ضدآب را بدون پاک نماینده آرایشی پاک کرد؟

برای این کار می توانید از یک ماده روغنی مثل وازلین، روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بچه بهره ببرید. این مواد روغنی ساختار آرایش ضدآب را می شنمایند و به پاک کردن آن یاری می نمایند.

اگر پوست چرب و مختلط دارید، برای پاک کردن خط چشم ضدآب از وازلین یا روغن جوجوبا بهره ببرید. اگر هم پوستتان خشک است، از یک روغن پاک نماینده مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل یاری بگیرید.

نحوه انجام:

  1. روغن یا وازلین را به مقدار یک نخود به ناحیه اطراف چشم خود بمالید. به آرامی این ناحیه را به صورت دایره ای برای 10 ثانیه ماساژ دهید تا خط چشم از پوست جدا گردد.
  2. صورت خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. سپس از شوینده مناسب پوست خود بهره ببرید و صورتتان را تمیز کنید. در نهایت صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

بایدها و نبایدها درباره پاک کردن خط چشم ضدآب

پاک کردن خط چشم ضدآب می تواند کمی چالش برانگیز باشد. به همین علت ضروری است تا بعضی نکات را حتما در نظر بگیرید.

  • از یک پاک نماینده بر پایه روغن بهره ببرید؛ برترین ماده برای از بین بردن خط چشم ضدآب، روغن است. روغن ساختار این مواد آرایشی را در کمترین زمان می شکند و احتیاج به شست وشوی مکرر را کاهش می دهد.
  • با ملایمت رفتار کنید؛ حتی اگر در همان لحظه متوجه نشوید، کشش و مالش شدید روی چشم باعث ایجاد آسیب خواهد شد. مالش شدید برای پوست مضر است و باعث ریزش مژه نیز می گردد. برای اینکه از پاک شدن آرایشتان مطمئن شوید، شکیبا باشید و به آرامی این کار را انجام دهید.
  • صورتتان را با شوینده بشویید؛ آخرین مرحله را هرگز رد نکنید. در صورت امکان حتی می توانید یک حوله مرطوب را برای چند دقیقه روی صورتتان قرار دهید.
  • لایه برداری کنید؛ یک الی دو بار در هفته (البته تعداد تکرار آن به محصولی که استفاده می کنید بستگی دارد) می توانید پوستتان را لایه برداری کنید. این کار به باز کردن منافذی که به وسیله آلودگی و آرایش مسدود شده اند یاری می نماید.
  • پوستتان را آبرسانی کنید؛ پاک نماینده های آرایشی باعث از بین رفتن چربی طبیعی و مفید پوست شما می گردد. به همین علت زمانی که کارتان تمام شد، از یک مرطوب نماینده یا آبرسان مناسب بهره ببرید.
  • در استفاده از محصولات زیاده روی نکنید؛ استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی ضدآب ممکن است برای پوست مضر باشند. به همین علت سعی کنید به جز مواقع خاص از لوازم سبک بهره ببرید.

روش پاک کردن رژ لب ضدآب

رژ لب های ضدآب اکثرا مات هستند. این رژلب ها پوششی مخملی و مجذوب کننده روی لب ایجاد می نمایند و ظاهری حجیم تر به لب ها می دهند. این رژ لب ها برای ساعت ها روی لب زیبا باقی می مانند، اما پاک کردن آن ها بسیار طاقت فرساست! اینجا قصد داریم به شما بگوییم چگونه بدون ایجاد ترک و زخم روی لب هایتان، رژ لب ضدآب تان را پاک کنید.

مرحله اول؛ از یک پاک نماینده کرمی بهره ببرید

رژ لب های مات روی لب خشک می شوند و نمی توانید برای پاک کردن آن ها از آب یا دستمال مرطوب بهره ببرید. به جای آن، از یک گوش پاک کن بهره ببرید. گوش پاک کن را به یک پاک نماینده کرمی یا بر پایه روغن آغشته کنید و روی لب هایتان بمالید. اجازه دهید تا چند دقیقه روی لب هایتان بماند.

مرحله دوم؛ پاک کنید

از قسمت تمیز گوش پاک کن برای پاک کردن رژ لب بهره ببرید. گوش پاک کن ها از آن جایی که رنگ رژ لب را اطراف لب پخش نمی نمایند، یک ابزار کاربردی برای پاک کردن رژ لب ضدآب هستند.

مرحله سوم؛ تکرار

اگر رژ لب به طور کامل از لب هایتان پاک نشده بود، یک بار دیگر این مراحل را انجام دهید.

نکات مهم برای پاک کردن رژ لب ضدآب

اگر نمی توانید یک پاک نماینده آرایش پیدا کنید، می توانید از یک بالم لب کرمی هم بهره ببرید. بالم لب را روی لب هایتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس یک پارچه گرم بردارید و با حرکات دایره وار به آرامی لب هایتان را پاک کنید. این روش علاوه بر پاک کردن رژ لب، باعث مرطوب شدن لبتان نیز می گردد.

از روغن نارگیل یا روغن زیتون برای از بین بردن رژ لب ضدآب و بعلاوه تغذیه لب هایتان بهره ببرید.

از آن جایی که میسلار واترها یک پاک نماینده ملایم و آبرسان هستند، یک راه عالی برای پاک کردن رژ لب ضدآب هستند.

اگر بعد از پاک کردن رژ لب مقداری از آن به جای مانده بود، یک مسواک را به آرامی روی لب هایتان بکشید. به جز مسواک، از اسکراب مخصوص لب هم می توانید بهره ببرید. این کار باعث لایه برداری لب هایتان نیز می گردد. اگر این روش را انجام دادید در نهایت حتما از بالم یا نرم نماینده لب بهره ببرید.

در نهایت اینکه

استفاده بیش از حد و طولانی مدت از مواد آرایشی ضدآب می تواند باعث آسیب به پوست شما گردد؛ مخصوصا اگر روتین مراقبتی از پوست خود را جدی نگیرید. پاک کردن مواد آرایشی ضدآب همواره یک چالش محسوب می گردد که ما در این مطلب آسان ترین روش ها برای پاک کردن آن به همراه تمام نکاتی که باید بدانید را شرح دادیم.

منبع: Stylecraze

پاسخ به بعضی پرسش های تکراری

آیا استفاده از خط چشم ضدآب به طور روزمره اشکالی دارد؟

استفاده مداوم از خط چشم ضدآب می تواند منجر به ایجاد التهاب، تورم و عفونت گردد؛ بنابراین بهتر است فقط در مواقع خاص از آن بهره ببرید.

آیا خط چشم ضدآب با وازلین پاک می گردد؟

بله؛ از آن جایی که وازلین یک ماده نفتی است، ساختار این نوع مواد آرایشی را به سرعت درهم می شکند و به پاک کردن آن یاری می نماید. علاوه بر وازلین از روغن بچه، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن جوجوبا هم می توانید بهره ببرید.

آیا استفاده از الکل به پاک کردن رژ لب ضدآب یاری می نماید؟

خیر؛ از مالیدن الکل روی لب هایتان پرهیز کنید. این روش نه تنها جواب نمی دهد، بلکه ممکن است باعث تحریک پذیری لب ها نیز گردد. در عوض از روغن نارگیل یا روغن زیتون یاری بگیرید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "هرآنچه باید برای پاک کردن آرایش ضدآب باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرآنچه باید برای پاک کردن آرایش ضدآب باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید