هم حزبی هایی که نمی خواهند به ترامپ رأی بدهند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و میت رامنی، سناتور جمهوری خواه خواستار ریاست جمهوری مجدد ترامپ نیستند، کالین پاول گفته است که به بایدن رأی می دهد و بسیاری از مقام های جمهوری خواه گفته اند که همین عقیده را دارند.

هم حزبی هایی که نمی خواهند به ترامپ رأی بدهند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی از رویگردانی جمهوری خواستار از ترامپ خبر داده است. برای جمهوری خواستار برجسته در سال 2016 عدم حمایت از ترامپ به عنوان رئیس جمهوری شاید تبعات چندانی نداشت. او بعید بود بتواند در انتخابات پیروز گردد و به همین دلیل هیچ دستورکاری به خطر نمی افتاد. در 2020 اما وضع فرق می نماید: مخالفت با رئیس جمهور فعلی آن هم از سوی یک هم حزبی یعنی به خطر افتادن اولویت های سیاسی و در این مورد، انتصاب قضات محافظه کار، تعلیق قواعد تجاری و قطع مالیات ها و در نهایت متحمل شدن خشم و غضب ترامپ.

اما زودتر از آنچه انتظار می رفت، تعداد زیادتری از جمهوری خواستار برجسته سرگرم چانه زنی بر سر این موضوع شده اند که چطور بگویند از انتخاب مجدد ترامپ حمایت نمی نمایند یا حتی حاضرند به جو بایدن، نامزد دموکرات ها رأی بدهند. آنها اکنون با واکنش آتشین ترامپ به اعتراضات علیه خشونت های پلیس و عملکرد ضعیف او در مقابله با پاندمی کرونا احساس می نمایند در وضعیتی فوق العاده هستند.

جورج بوش، رئیس جمهوری اسبق گفته است، به ترامپ در انتخابات بعدی رأی نخواهد داد. جب بوش، برادر او هم مطمئن نیست که به ترامپ رأی بدهد. سناتور جمهوری خواه میت رامنی از ایالت یوتا هم به ترامپ رأی نمی دهد. سیندی مک کین، بیوه سناتور جان مک کین تقریبا مطمئن است که به بایدن رأی می دهد.

کالین پاول، وزیر خارجه دولت بوش خاطرنشان کرد که به دلیل دروغ گویی های ترامپ به بایدن رأی می دهد. او به سی ان ان گفت که جمهوری خواستار کنگره ترامپ را به حساب نمی آورند. پاول که دوره های قبل نیز به باراک اوباما و هیلاری کلینتون رأی داده، گفته است که از لحاظ سیاسی به بایدن نزدیک است و از لحاظ اجتماعی بیش از 35 سال با او کار نموده. پاول با قاطعیت گفت: من به بایدن رأی خواهم داد.

هیچ کدام از این جمهوری خواستار در سال 2016 هم به ترامپ رأی نداده بودند اما سرزنش و انکار جمهوری خواستار برجسته، بار سنگینی برای رئیس جمهوری وقت است.

رهبران سابق جمهوری خواه مثل پل رایان و جان بوئنر نگفته اند به چه کسی رأی می دهند. بعضی جمهوری خواستار که ترامپ را نفی نموده اند، هنوز در حال سبک سنگین کردن نامزدها هستند. صدای نارضایتی نظامیان بازنشسته ارتش از رهبری ترامپ هر روز بلندتر می گردد اما آنها هنوز نمی دانند از رقیب او حمایت نمایند یا نه.

اعلام نارضایتی علنی از ترامپ در میان بعضی جمهوری خواستار و سران نظامی در روزهای اخیر به شدت زیاد شده است. همه از درخواست های مکرر او برای برخورد فیزیکی با معترضان و خالی کردن خیابان های مجاور کاخ سفید با زور تا او بتواند عکس بگیرد، ناراضی هستند. عملکرد او بعضی رهبران را متقاعد نموده که دیگر نباید ساکت ماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هم حزبی هایی که نمی خواهند به ترامپ رأی بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم حزبی هایی که نمی خواهند به ترامپ رأی بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید