کرونا چهار خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، در 24 ساعت گذشته چهار بیمار کرونایی دیگر در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند

کرونا چهار خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد

به گزارش گروه استان های وبلاگ مزدا 93 از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در 24 ساعت گذشته چهار بیمار کرونایی دیگر در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند.

او اضافه کرد: مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به هزار و 632 نفر رسید.

شیرانی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 596 بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد 100 بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند اضافه کرد: در این مدت نتیجه آزمایش 122 نفر از مراجعه کنندگان در بخش سرپایی و 25 نفر از بستری شدگان مشکوک به کووید-19 در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

او گفت: هم اکنون 300 بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد 240 نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

بیشتر بخوانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اکنون 35 بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

شیرانی گفت: هم اکنون شهرستان های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا به لحاظ شیوع بیماری کرونا در شرایط زرد و شرایط شهرستان های بروجن، شهرکرد، فارسان، کیار و لردگان نارنجی است.

نکته حائز اهمیت در استفاده از ماسک، استفاده صحیح و رعایت اصول استفاده از آن می باشد که بار ها در کلیپ های آموزشی به آن اشاره شده است.

یکی از ساده ترین، عملی ترین و موثرترین راه مقابله کرونا استفاده همگانی از ماسک است و نوع آن در درجه دوم اهمیت واقع شده است.

همچنان توجه به سه نکته رعایت بهداشت دست ها، تنفس و رعایت فاصله اجتماعی موثر ترین راه مقابله با بیماری کووید-19 محسوب می گردد.

با توجه به ضرورت استفاده از ماسک، زدن ماسک نشانه شخصیت، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و عدم استفاده از آن نشانه عدم پایبندی به تعهدات اجتماعی است.

ش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرونا چهار خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چهار خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید