گزیده های نفتی هفته

به گزارش وبلاگ مزدا 93، شمارش معکوس برای آغاز عملیات حفاری فاز 11، آخرین شرایط کرونا در صنعت نفت، نصب سکوی مسکونی جدید در میدان فروزان، ضرورت کاهش شدت مصرف انرژی در ایران، ابلاغیه زنگنه درباره پرداخت فوق العاده های تخصصی کارکنان پایانه های نفتی را می توانید در گزیده های نفتی این هفته بخوانید.

گزیده های نفتی هفته

پارس جنوبی: محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس این هفته با تشریح آخرین وضع پروژه های در حال تکمیل میدان گازی پارس جنوبی اعلام نمود که با استقرار دکل حفاری در موقعیت 11 B، برنامه حفاری پنج حلقه چاه این فاز آغاز می شود. پیش از او، حمیدرضا مسعودی، مدیرعامل گروه پتروپارس از شمارش معکوس برای آغاز عملیات حفاری فاز 11 پارس جنوبی گفته بود و در توضیح آن فاضل جمالزاده، مدیرعامل شرکت حفاری مپنا اعلام کرد: دکل دریایی MD-1 در تاریخ نهم آبان ماه از میدان نفتی سروش ترخیص شد و به سمت موقعیت مرزی ایران و قطر در حرکت است.

کرونا و نفت: حبیب الله سمیع، مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت این هفته مطابق معمول هر هفته، آخرین شرایط همه گیری ویروس کرونا در صنعت نفت را مورد بررسی قرار داد. او از افزایش 10 برابری مراجعان سرپایی به مراکز درمانی نفت خبر داد و با ابراز نگرانی از شرایط کادر درمان، از برخی شرکت ها از جمله شرکت ملی حفاری ایران به دلیل پرداخت نکردن سرانه درمان کارکنان خود انتقاد کرد. سمیع این را هم گفت که سامانه پایش کرونا با تغییرات جدید راه اندازی شد.

سکوی فروزان: صنعت نفت همچنین نخستین روز این هفته شاهد نصب سکوی مسکونی جدید میدان مشترک فروزان به وزن 680 تن در آب های خلیج فارس بود. با نصب این سکو، امکانات رفاهی مناسبی برای کارکنان بخش بهره برداری میدان فراهم می شود. طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره ایران یکی از 33 طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت ملی نفت ایران است که با اجرای آن، ضمن تثبیت و نگهداشت تولید کنونی، 12 هزار بشکه به تولید روزانه میدان مشترک فروزان افزوده می شود.

شدت انرژی: علی مبینی دهکردی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت این هفته در نشستی با اصحاب رسانه با یادآوری اینکه شاخص شدت مصرف انرژی در ایران در بالاترین سطح معیارهای جهانی است، اعلام کرد: در طول 10 سال آینده شدت مصرف انرژی در کشور باید به نصف میزان فعلی برسد. در سال 96، میزان مصرف انرژی رقمی معادل 6.3 میلیون بشکه نفت خام در روز بوده است که در صورت تداوم فرایند کنونی پیش بینی می شود تا انتها سال 1410 به رقمی حدود 8.3 میلیون بشکه در روز برسد.

مطالبات جایگاه داران: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در اطلاعیه ای اعلام نمودکه با توجه به اعمال نرخ جدید حق العمل توزیع بنزین و نفت گاز جایگاه های عرضه سوخت مایع از ابتدای آبان ماه امسال (99) و برداشت آن متناسب با فروش فرآورده های نفتی توسط مالکان محترم جایگاه ها، محاسبات میزان مطالبات جایگاه های عرضه سوخت از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در حال انجام است و پس از معین دقیق مطالبات و معوقات هفت ماهه این عزیزان، نسبت به پرداخت آن به صورت اقساطی و حداکثر تا انتها امسال اقدام خواهد شد.

اوپک: وزیران نفت کویت و عراق این هفته حمایت خود را از تصمیم های اوپک پلاس در زمینه کمک به برقراری تعادل و ثبات در بازارهای جهانی نفت اعلام نمودند. این هفته همچنین اعلام شد تولید روزانه نفت لیبی بعنوان یکی از اعضای اوپک به 850 هزار بشکه رسیده است. از دیگر اخبار بخش بین الملل در هفته جاری می توان به برگزاری دو نشست اوپک با مقام های نفتی روسیه و جی ئی سی اف اشاره کرد. قیمت نفت هم که انتها هفته گذشته به سطح 37 دلار رسیده بود این هفته بار دیگر از 40 دلار گذشت.

انتهاه نفتی: وزیر نفت این هفته فوق العاده های تخصصی کارکنان انتهاه های نفتی را ابلاغ کرد. در ابلاغیه زنگنه خطاب به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، افزایش سقف پرداخت ابلاغی فوق العاده های تخصصی به میزان 15 درصد از ابتدای سال 99 برای همکاران مشمول در شرکت انتهاه های نفتی ایران بلامانع خوانده شد.

تفاهم نامه: پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور تفاهم نامه مشترکی برای همکاری های علمی و پژوهشی در حوزه علوم زمین و اکتشاف ذخایر معدنی امضا کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "گزیده های نفتی هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده های نفتی هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید