این نوع رژیم گرفتن باعث مرگ می گردد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تابه حال چند بار به پیشنهاد دوست و آشنا برای دور زدن چربی های اضافی حاضر شدید رژیم آب میوه بگیرید یا سراغ نوشیدنی های دتوکس (پاک سازی) بروید؟

این نوع رژیم گرفتن باعث مرگ می گردد

خودتان را سرزنش نکنید؛ جاذبه این دسته از برنامه های کاهش وزن به شدت بالاست چون در ظاهر خیلی هم سالم و طبیعی به نظر می رسند و اتفاقاً باعث می شوند که وزن زیادی هم کم کنید.

ضمناً چه کسی بدش می آید که بدن و به خصوص کبدش را از سموم و مواد زائد پاک کند!؟ اما مشکل اینجاست که ایده پاک سازی بدن آن قدرها هم که در موردش تبلیغ می شود، هوشمندانه یا سالم به نظر نمی رسد؛ بنابراین هرچند این رژیم ها اثرات کوتاه مدت جالب توجهی دارند ـ از کاهش وزن گرفته یا کاهش فشارخون و... ـ اما بر اساس چهار علت کاملاً علمی به شما توصیه می کنیم که دورِ این رژیم ها را یک خطر قرمز خیلی پررنگ بکشید!

در بلندمدت وزن کم نمی کنید

مسلماً نتیجه رژیم های آب، آب میوه، شیر یا رژیم های پاک سازی کاهش وزن سریع است، اما این لاغری دوام چندانی نداشته و این روند سریع هم مدتی طولانی ادامه پیدا نمی کند.

هرکسی می تواند برای یک دوره زمانی کوتاه از این رژیم ها پیروی کنید، اما متأسفانه آمارها نشان می دهد که به محض تمام شدن دوره رژیم، نه فقط مقدار وزنی که کم شده، سر جای خودش برمی شود، بلکه ممکن است از قبل هم بالاتر برود.

توان بدنی تان را از دست می دهید

اغلب رژیم های پاک سازی به خصوص رژیم آب و آب میوه، با دریافت پروتئین و چربی به وسیله غذا تداخل دارند. درواقع شما موقعی که وارد این رژیم ها می شوید، حجم زیادی قند به بدنتان می رسانید ولی مصرف چربی و پروتئینتان بسیار محدود می شود، درحالی که بدن شما برای داشتن توان و انرژی کافی به این دو ماده مغذی نیاز مبرم دارد. علاوه بر این با دریافت ناکافی پروتئین و چربی اعصابتان هم به هم می ریزد و خلق وخوی خوبتان را از دست می دهید.

حجم عضلاتتان کم می شود

یکی دیگر از مسائل کمبود پروتئین در رژیم آب میوه یا برنامه های پاک سازی این است که توده عضلانی تان را از دست می دهید. برای اینکه قضیه کمی برایتان ملموس تر شود، این نکته را بدانید که تنها یک هفته رژیم آب میوه کافی است تا روزی نیم کیلو از عضلاتتان بسوزد و به عنوان منبع انرژی مصرف شود! طبیعی است که وقتی رژیم را قطع می کنید، وزنی که این گونه از بین رفته، سر جایش برمی شود ولی دلتان را خوش نکنید چون عضلاتتان جایگزین نمی شوند، بلکه این بار چربی بدنتان بیشتر می شود.

واقعاً خبری از پاک سازی نیست!

حرف وحدیث درباره رژیم های پاک سازی زیاد است؛ هواداران این رژیم ها می گویند با خوردن آب میوه هر نوع سمی را در بدن از بین می برند، ولی واقعیت این است که بدن شما اصلاً به چنین رژیم یاریی برای پاک سازی خودش نیاز ندارد چون خودش جوری طراحی شده است که توانایی پاک سازی سلول ها را دارد. درواقع کار پاک سازی بدن شما بر عهده کبد و کلیه هایتان است و اگر می خواهید به عملکرد آن ها یاری کنید، فقط کافی است سالم خوری را امتحان نموده و میوه و سبزیجات تازه، حبوبات، پروتئین های کم چرب، دانه های روغنی و غلات سبوس دار را در برنامه غذایی روزانه تان بیشتر نموده و در عوض با شکر و غذاهای تولید شده خداحافظی کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "این نوع رژیم گرفتن باعث مرگ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوع رژیم گرفتن باعث مرگ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید