حاجی زاده: ارز 4200 تومانی بسیار سخت به واردات نهاده های دام تخصیص می یابد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور گفت: واردات نهاده های دام و طیور مشمول ارز 4200 تومانی است، اما این ارز از سوی بانک مرکزی بسیار سخت و سخت تخصیص پیدا می نماید. نزدیک هشت ماه 1،5 میلیون تن جو و ذرت در بنادر رسوب نموده است.

حاجی زاده: ارز 4200 تومانی بسیار سخت به واردات نهاده های دام تخصیص می یابد

به گزارش گروه مالی وبلاگ مزدا 93، عباس حاجی زاده دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور از توزیع ارز برای واردات نهاده های دام و طیور توسط وزارت صمت در بین بعضی از واردکنندگان بصورت گزینشی و بدون ضابطه انتقاد کرد.

حاجی زاده اضافه نمود: با اعمال تحریم های ظالمانه دشمن شرایط ارزی در کشور بسیار پیچیده شده است. کمبود ارز و محدودیت فروش نفت باعث شده که سهمیه بندی ارز درمملکت صورت گیرد.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور گفت: این اتحادیه واردات نهاده های اصلی مورد احتیاج فراوری گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، شیر، ماست، دوغ، پنیر و ... را انجام می دهد. اتحادیه مزبور از طرف وزارت صمت به عنوان مجری و کنترل کننده همه امور وارد کنندگان نهاده ها در نظر گرفته شده است. بیش از 403 شرکت وارد کننده نهاده های دامی در کشور عضو این اتحادیه هستند و همه امور این شرکت ها را تا به امروز اتحادیه انجام داده است.

وی ادامه داد: روز آدینه شانزدهم خرداد ماه امسال به وسیله وزارت صمت بصورت تلفنی تعدادی از اعضای این اتحادیه فراخوان و مقداری ارز بصورت دینار عراق بین وارد کنندگان توزیع شده بدون اینکه به اتحادیه اطلاعی داده باشند. معلوم نیست بر اساس چه ضابطه ای چند شرکت وارد کننده نهاده های دامی انتخاب شده اند و جلسه ای آنهم در روز تعطیل با حضور تعداد معدودی از اعضای اتحادیه در وزارت صمت تشکیل شده است. عصر روز آدینه از ساعت شش بعد از ظهر تا ساعت 11 شب بدون اطلاع اتحادیه و معین هیچ گونه ضابطه ای از قبل این ارز بین یکسری واردکنندگان توزیع شده که مصداق شاخص رانت است.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور گفت: اتحادیه نسبت به این قضیه به شدت اعتراض دارد و پیگیری خواهد نمود ارز مورد احتیاج واردات نهاده های دامی طبق ضابطه مشخصی بین همه وارد کنندگان توزیع گردد.

وی ادامه داد: واردات نهاده های دام و طیور مشمول ارز چهار هزار و 200 تومانی است، اما این ارز از سوی بانک مرکزی بسیار سخت و سخت تخصیص پیدا می نماید. نزدیک هشت ماه 1،5 میلیون تن جو و ذرت در بنادر رسوب نموده و برای ترخیص این محموله ها ارز تخصیص پیدا نمی نماید. ماندگاری زیاد این محموله ها در بنادر ضمن فساد پذیری و کاهش کیفیت اقلام متاسفانه هزینه انبارداری سنگینی به وارد کنندگان تحمیل می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حاجی زاده: ارز 4200 تومانی بسیار سخت به واردات نهاده های دام تخصیص می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاجی زاده: ارز 4200 تومانی بسیار سخت به واردات نهاده های دام تخصیص می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید