خبر مهم دولت درباره قیمت بنزین ، وزیر نفت باید به پمپ بنزین ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: بنابر اعلام وزیر نفت قرار نیست قیمت بنزین تا انتها سال تغییر کند.

خبر مهم دولت درباره قیمت بنزین ، وزیر نفت باید به پمپ بنزین ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در سلسله نشست های تخصصی هجدهمین جشنواره شهید رجایی با موضوع آنالیز دستگاه های اجرایی از نظر اطلاع رسانی، درباره موضوع بنزین گفت: دشمنان برای قیمت بنزین هدف گذاری ویژه ای دارند چون کشور یک بار از این موضوع آسیب دیده است.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز گفت: دچار وارونگی افکار عمومی شده ایم به این معنا که افکار عمومی بر اثر اتفاقات سال 98 در مقابل اظهارات مسئولان در حوزه بنزین می ایستند ضمن اینکه بعضی افراد مانند بعضی نمایندگان مجلس هم ناخواسته در آتش موضوع بنزین می دمند که نمونه آن اظهار نظر یک نماینده مجلس در دو هفته قبل بود.

صالحی گفت: اطلاع رسانی دولت مردمی باید از جنس مفاهمه باشد رئیس جمهور هم مرتباً بر پاسخگویی شفاف به مردم تاکید دارد مثلاً در مورد موضوع بنزین وزیر نفت باید به پمپ بنزین ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند اگرچه اکنون به دلیل افزایش مصرف بنزین در این خصوص مشکل داریم اما باید مسئولان وزارت نفت به مردم شرح بدهند که دلیل صف های پمپ بنزین افزایش مصرف است.

وی یادآورشد: جواد اوجی وزیر نفت هم امروز در جلسه بیان کرد که برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین تا خاتمه سال نداریم.

صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت تاکید نمود: اطلاع رسانی به همه بخش های دستگاه های اجرایی مربوط می گردد و صرفاً محدود به روابط عمومی هر دستگاه نیست.

در ادامه نادری مدیرعامل ایرنا یادآور شد: یک بار با مردم در حوزه بنزین کار غیر شفاف انجام شد که این موضوع جبران نمی گردد مگر با رفتار صادقانه؛ باید به مردم شرح داده گردد که قرار نیست تا 10 سال آینده قیمت بنزین ثابت بماند.

وی افزود: چرا مردم می پذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین هم باید این موضوع پذیرفته گردد و شفاف به مردم گفته گردد که آیا قرار است این اتفاق بیفتد یا خیر؟ اگر هم قرار نیست افزایش قیمت بنزین داشته باشیم باید صادقانه اعلام گردد.

نادری با اشاره به اینکه بهتر است راهبرد خود در موضوع بنزین را تغییر دهیم، گفت: این اصل لایتغیر نیست که مرتباً گفته گردد قیمت بنزین قرار است تغییر نکند؛ اینکه برای مصرف بنزین سقف گذاشته شد باید به مردم شرح داده می شد که این کار به دلیل افزایش مصرف 60 تا 70 درصدی بود.

وی افزود: در کشور ما رسانه تبدیل به صنعت به معنای کلان آن نشده و گردش مالی بزرگی ندارد و نمی تواند نخبگان را جذب کند چون نگاه ما به رسانه پسینی است و آن را در عرض سایر مدیریت های کشور نمی بینیم.

نادری گفت: با این حال به نظر من وزن دهی به بخش اطلاع رسانی در ارزیابی دستگاه های اجرایی به اصلاح ذهنیت جامعه و مدیران و نیز مقابله با جنگ شناختی رسانه های دشمن علیه کشور، یاری می نماید

منبع: همشهری آنلاین

به "خبر مهم دولت درباره قیمت بنزین ، وزیر نفت باید به پمپ بنزین ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم دولت درباره قیمت بنزین ، وزیر نفت باید به پمپ بنزین ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید