سپیدار آماده قیمت گذاری برای عرضه در فرا بورس

به گزارش وبلاگ مزدا 93، با فرایند افزایشی جذب مشتری و درآمد شرکت و همچنین ظرفیت مناسب بازار، حالا فرصت برای توسعه بیشتر از طریق ورود به بازار سرمایه فراهم شده است. به گفته حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل سپیدار سیستم، حضور در فرا بورس منجر به تغییرات قابل توجهی در سپیدار سیستم می شود؛ از جمله ارزش گذاری واقعی، اعتباربخشی و اعتمادسازی در بازار که جهت شرکت را برای جذب بیشتر مشتری های جدید نیز هموار می کند. سپیدار سیستم حالا با بیش از یک دهه فعالیت هم از نظر مالی و هم از نظر فنی در شرایطی قرار گرفته است که می تواند اعتماد فعالان بازار سرمایه را جلب کند.

سپیدار آماده قیمت گذاری برای عرضه در فرا بورس

به همین دلیل شرکت بورس و اوراق بهادار با درج شرکت سپیدار سیستم با کد 7220 و نماد سپیدار در فهرست نرخ های بازار دوم بورس، مجوز عرضه 15 درصد از سهام شرکت را صادر کرده است. پیش بینی می شود عرضه این نماد به محض قیمت گذاری انجام شود. بر اساس اعلام مدیرعامل این شرکت، 15 درصد از سهام شرکت سپیدار سیستم، معادل 30 میلیون سهم از مجموع 200 میلیون سهم این شرکت عرضه خواهد شد.

چشمانداز سپیدار سیستم برای رشد و توسعه

تغییر سریع و گسترده تکنولوژیِ تولید و ارائه خدمات در دهه های اخیر، گرایش به ایجاد بنگاه های کوچک و متوسط با هدف انعطاف پذیری بالاتر را افزایش داده است. به طوری که طبق اعلام بانک دنیای امروزه بیش از 400 میلیون کسب و کار کوچک و متوسط در دنیا در حدود 50 درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورها را ایجاد می کنند و ایران نیز در گزارش های دنیای رتبه بندی قابل توجهی را در ابعاد مختلف کسب وکارهای کوچک و متوسط به خود اختصاص داده است.

گزارش سازمان نظارت دنیای کارآفرینی (GEM) در سال 2020 نشان دهنده افزایش استقبال ایرانیان در ایجاد شرکت های کوچک و متوسط در حوزه های کاری مختلف است. میزان تثبیت و پیروزیت این کسب و کارها در ایران اوضاع بسیار مساعدی را نسبت به آمار میانگین دنیای طی می کند.

امروزه تکنولوژی و فناوری به صورت مستقیم بر روی پیروزیت و افزایش انعطاف پذیری کسب و کارها تأثیرگذار است. یکی از ابزارهای فناوری محور که به رشد و توسعه کسب و کارها کمک شایانی می کند، بهره مندی از نرم افزارهای یکپارچه کسب و کار مانند حسابداری، حقوق و دستمزد، فروش و.... است که نقش بسیار پر رنگی در بهبود و منظم شدن فرآیندها دارند که به تصمیم گیری های درست و دقیق مدیران منجر می شود.

شرکت همکاران سیستم در سال 1387 با هدف پاسخگویی به نیاز نرم افزاری کسب و کارهای کوچک در کشور، یک شرکت تخصصی و چابک تحت نام سپیدار سیستم آسیا تأسیس کرد. شرکتی که امروزه جزو پیروز ترین و شناخته شده ترین شرکت های فعال در حوزه نرم افزاری ایران محسوب می شود.

سپیدار سیستم امروزه بخش قابل توجهی از تقاضای بازار نرم افزارهای مالی را تأمین می کند بازاری که به لطف توسعه استارتاپ ها و شرکت های کوچکِ رو به رشد به سرعت در حال گسترش است. آمارها نشان می دهد که بخش عمده شرکت های تازه تأسیس شده، سپیدار را برای مدیریت فرآیندهای مالی کسب وکار خود انتخاب کرده اند. از سوی دیگر سپیدار سیستم به پشتوانه اعتبار فنی قابل اتکای همکاران سیستم از بلوغ لازم برای حرکت سریع در بازار نرم افزار برخوردار است و توجه بازار سرمایه به شرکت های تکنولوژی محور نیز نشان دهنده درک بازار از راستا رشد آینده آن ها است.

سپیدار سیستم یک شرکت دانش بنیان و متشکل از سرمایه انسانی متخصص است که متناسب با نیاز و ابعاد کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه های مختلف، محصول عرضه می کند. اصلی ترین محصول این شرکت، مجموعه نرم افزارهای سپیدار است، نرم افزاری که برای مدیریت هوشمندانه شرکت ها طراحی شده است. محصول دیگر این شرکت نرم افزار حسابداری-فروشگاهی دشت ویژه اصناف و فروشگاه ها است.

توسعه شبکه فروش و خدمات در سراسر کشور با هدف پوشش دهی حداکثری بازار از مزایای رقابتی شرکت سپیدار سیستم در راستای رشد کسب و کار خود بوده است که هم اکنون با ورود به دوازدهمین سال فعالیتش، با بیش از 290 کنندگی فروش و خدمات در سراسر کشور و ساختاری چابک و پرتکاپو به یکی از قدرتمندترین بازیگران بازار نرم افزار تبدیل شده است.

رشد مستمر درآمد، همراه با حاشیه سود بالا

سپیدار سیستم همواره با ارائه محصولات جدید و تکمیل سبد محصولی خود به دنبال پاسخگویی نیازهای نرم افزاری کسب و کارها در صنایع مختلف بوده است. این شرکت، با ارائه نرم افزار حسابداری سپیدار توانسته نیازهای نرم افزاری بازار وسیعی از شرکت های بازرگانی، تولیدی، پیمانکاری، خدماتی و شرکت های فعال در حوزه پخش را پوشش دهد.

تعداد مشتریان سپیدار سیستم در طی 12 سال فعالیت با رشد بسیار سریع به بیش از 67 هزار کسب و کار رسیده و علاوه بر هدف افزایش سهم بازار خود به دنبال تکمیل سبد مشتریان فعلی خود نیز است. این شرکت در حوزه درآمد نیز جهش قابل توجهی را داشته است به طوری که میزان درآمد شرکت از محل فروش محصولات و خدمات از سطح 143 میلیون تومان در سال 1388 به بیش از 38 میلیارد تومان در سال 1398 رسیده است و انتظار می رود درآمد شرکت در سال 1399 به بیش از 70 میلیارد تومان برسد. رشد چشم گیر درآمد سپیدار سیستم به گونه ای است که تنها مقایسه درآمد سال 1398 نسبت به سال 1397 گویای افزایش 65 درصدی است و این فرایند افزایشی درآمد با شناسایی سریع نیازهای نرم افزاری کسب و کارها و ارائه به موقع آن به بازار همچنان ادامه خواهد داشت. این فرایند افزایشی درآمد به همراه کسب درآمد از محل پشتیبانی مشتریان و مدیریت کارآمد هزینه های شرکت حاشیه سود بالایی را برای کسب و کار سپیدار سیستم ایجاد کرده است به نحوی که حاشیه سود عملیاتی شرکت از 1 درصد در سال 88 به 64 درصد در سال 98 رسیده است که می تواند نویدبخش آینده ای روشن برای سپیدار سیستم باشد.

فعالیت ها و افتخارات

به گفته حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم، رمز پیروزیت این شرکت ایجاد یک ساختار چابک، پویا و متشکل از تیم های تخصصی و مجرب است. ماحصل تلاش های این مجموعه تولید نرم افزارهای یکپارچه ای است که ضمن بهره مندی از کاربری آسان با تقاضای مشتری تطبیق داده شده است.

سپیدار سیستم در راستای برقراری ارتباط مستقیم با جامعه هدف و شناخت دقیق نیازهای بازار، طی چهار سال اخیر رویدادها و همایش های تخصصی متعددی را با حضور بیش از 100 هزار حسابدار و مدیر مالی به منظور ارتقای سطح دانش مالی مخاطبان و فروش بیشتر محصولات به واسطه آشنایی بیشتر بازار هدف با نحوه کار با نرم افزارها و تطبیق آن با نیازهای مخاطبان هدف برگزار کرده است. سپیدار سیستم با هدف آشنایی مخاطبان قبل از ورود به بازار کار با محصولات شرکت تا به امروز با بیش از 800 واحد دانشگاهی، مدارس فنی و حرفه ای و موسسات آموزشی همکاری داشته است و بیش از 40 هزار دانشجو در سال با نرم افزار سپیدار به صورت کاربردی آشنا می شنود که این موضوع در پیروزیت آینده شرکت سهم به سزایی دارد.

شرکت سپیدار سیستم توانسته است با کسب امتیازات بالا در شاخص های قیمت، کیفیت، خدمات محصول و رضایت مشتریان، در دو سال متوالی 1394 و 1395 گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کننده را دریافت کند. این شرکت در سال های 1396 و 1397 نیز تندیس حمایت از مصرف کنندگان را از سوی این سازمان دریافت کرده است. در ششمین اجلاس سراسر و ملی یکصد برند برتر و ارزش آفرین سال 1396 نیز شرکت سپیدار سیستم، پیروز به دریافت تندیس زرین شد. همچنین سپیدار سیستم پس از بررسی کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان، در تاریخ 3 شهریور 1399 به جمع شرکت های دانش بنیان پیوست.

منبع: فرارو

به "سپیدار آماده قیمت گذاری برای عرضه در فرا بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپیدار آماده قیمت گذاری برای عرضه در فرا بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید