طرز تهیه 37 مدل ترشی تابستانی با طعم بازاری

به گزارش وبلاگ مزدا 93، انواع ترشی تابستانی خانگی از جمله خوشمزه ترین ترشی هایی هستند که می توانید با میوه ها و سبزیجات تازه و متنوع این فصل آماده کنید. استفاده از چاشنی ها و انواع ترشی تابستانی خانگی برای روزهای گرم موجب افزایش اشتها و میل به غذا خوردن می گردد. اما کدام میوه ها برای تهیه ترشی تابستانی مخلوط مناسب هستند؟ آیا می دانید طرز تهیه انواع ترشی تابستانی فوری چگونه است؟ از چه ترکیباتی برای تهیه ترشی میوه تابستانی استفاده می گردد؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با چند روش دستور پخت ترشی تابستانه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص انواع ترشی تابستانی پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه 37 مدل ترشی تابستانی با طعم بازاری

طرز تهیه انواع ترشی تابستانی

طرز تهیه انواع ترشی های تابستانی معمولاً برای افرادی که دستی بر ترشی درست کردن دارند، کار ساده ای است. تنوع میوه های تابستانی آن قدر زیاد است که شما می توانید با هر میوه مجذوب نماینده این فصل یک ترشی بی نظیر درست کنید و از آن برای پذیرایی از مهمان ها و افزایش اشتیاق اعضای خانواده برای خوردن غذا بهره ببرید.

به طور معمول به کار بردن فوت و فن های خاص و طعم دهنده هایی مخصوص در تهیه انواع ترشی تابستانی فوری، مخلوط و با میوه های تابستانی موجب می گردد تا طعم این ترشی ها لذیذتر و دوست داشتنی تر گردد.

اگر دوست دارید چند روش تهیه ترشی تابستانی برای روزهای گرم تابستان را یاد بگیرید و با شیوه درست کردن ترشی مخلوط تابستانی، ترشی گیلاس، ترشی آلبالو و دیگر ترشی های مجذوب نماینده این فصل آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

1- ترشی غوره

در طرز تهیه انواع ترشی های تابستانی معمولاً از میوه ها و سبزیجات تازه فصل که طعم ترش و ملسی دارند، استفاده می گردد. یکی از خوشمزه ترین ترشی های تابستانی خانگی، ترشی غوره است که به روش ساده ای می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد.

ترشی غوره با مواد مختلفی تهیه می گردد و شما می توانید بر اساس مواد در دسترس و امکاناتی که دارید و بعلاوه بنابر ذائقه خود، به درست کردن آن اقدام کنید. برای تهیه ترشی غوره با آب غوره، غوره ها را از ساقه و شاخه جدا و دانه کنید. سپس آن ها را به خوبی بشویید و در آبکش بریزید تا خشک شوند. بعد از اینکه غوره ها کاملاً رطوبت خود را از دست دادند، آن ها را در یک بطری شیشه ای تمیز و خشک بریزید.

برای اطمینان از کپک نزدن ترشی غوره، آبغوره را به مدت 5 دقیقه، روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از سرد شدن آبغوره و بعد از اینکه بطری ها را پر از غوره کردید، آبغوره سرد شده را روی غوره ها بریزید تا حدی که روی آن ها را بپوشاند. اگر آبغوره تان شور است، احتیاجی به اضافه کردن نمک بیشتر نیست. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی غوره خانگی به چند روش مختلف می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

2- ترشی آلبالو

بازار تهیه ترشی آلبالو در فصل تابستان حسابی داغ است، پس اگر در پی طرز تهیه انواع ترشی های تابستانی لذیذ و خوشمزه هستید، بهتر است حتماً ترشی آلبالو را امتحان کنید.

درست کردن ترشی آلبالو خانگی بسیار ساده است. در یکی از روش های تهیه این ترشی کافی است آلبالوها را بشورید. در آبکش بریزید و اجازه بدهید کاملاً خشک شوند و آب شان گرفته گردد. سپس در یک شیشه بزرگ و تمیز و خشک یا یک دبه تمیز و خشک آلبالوها را بریزید، نمک، شکر و سرکه را اضافه کنید. سرکه باید روی آلبالوها را بپوشاند.

درب شیشه یا دبه ترشی آلبالو را محکم ببندید و به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید. ترشی آلبالو ملس و خوشمزه شما بعد از یک هفته الی ده روز آماده است. برای خواندن طرز تهیه ترشی آلبالو به روش های دیگر و آشنایی با فوت و فن های طرز تهیه این ترشی لذیذ و متفاوت می توانید به مقاله مراجعه کنید.

3- ترشی گیلاس

ترشی گیلاس یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی های تابستانه خانگی و یک چاشنی عالی در کنار غذا برای مهمانی ها و دورهمی ها به شمار می آید. دستور پخت ترشی تابستانی گیلاس بسیار راحت است.

در ابتدا برای طرز تهیه ترشی گیلاس، گیلاس های تازه را بشویید و چوب و شاخه آن ها را جدا کنید. گیلاس ها را آبکش کنید و بعد از اینکه آب اضافی شان خشک شد، آن ها را روی یک پارچه نخی تمیز بریزید تا هیچ گونه آبی روی گیلاس ها نماند. احتیاجی نیست که هسته گیلاس ها را بیرون بیاورید.

سپس شکر، آب و سرکه را بجوشانید و به گیلاس ها بیفزایید. بعد از اینکه همه مواد را با هم ترکیب کردید، درب بطری را ببندید. ترشی گیلاس برای آماده شدن به حدود 15 تا 20 روز زمان احتیاج دارد. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی گیلاس خانگی به 3 روش مختلف و بعلاوه آشنایی با جزئیات درست کردن این ترشی تابستانی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

4- ترشی آلو

ترشی آلو یکی از خوش عطرترین انواع ترشی تابستانی با میوه است که مزه آن با تمام ترشی هایی که تا به حال خورده اید فرق دارد. این ترشی طعم خاص و متمایزی دارد و شما می توانید آن را به روش های مختلف و طعم های متفاوتی درست کنید. شما می توانید با استفاده از آلو قرمز، آلو جنگلی و آلو سبز این ترشی را آماده کنید و از طعم بی نظیر این ترشی تابستانی نهایت لذت را ببرید.

برای درست کردن ترشی آلو سبز تابستانی در اولین مرحله باید آلوها را بشویید و خوب خشک کنید. سپس لیمو و کرفس را هم بشویید و با دستمال خشک کنید تا آب اضافی آن خشک گردد. بعد از خشک کردن لیموها آن ها را آب بگیرید و برای تهیه ترشی کنار بگذارید.

سپس سرکه و نمک را ترکیب کنید و مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید. سپس آب لیموترش تازه را نیز به این ترکیب اضافه کنید. مقدار نمک مواد را بچشید تا شوری آن کم نباشد. برای خواندن ادامه طرز تهیه درست کردن ترشی آلو خانگی به روش های مختلف می توانید به مقاله مراجعه کنید.

5- ترشی گوجه سبز

اگر در پی طرز تهیه یک ترشی خوشمزه فصل بهار و تابستان هستید، ترشی گوجه سبز یک انتخاب فوق العاده مجذوب نماینده برای شما محسوب می گردد. برای درست کردن ترشی گوجه سبز با سرکه به روش شمالی ها، باید گوجه سبزها را بشورید و کاملاً خشک کنید.

آب گوجه سبز برای ترشی باید کاملاً خشک گردد تا ترشی کپک نزند. ظرف ترشی هم باید کاملاً خشک و بدون رطوبت و بدون هر گونه بو باشد. بهتر است ترشی را لایه لایه درست کنید، یعنی مواد را لایه لایه در دبه بریزید تا تمام مواد طعم بگیرند و به طور یکسان به ادویه جات آغشته شوند.

سپس روی آن را با سرکه قرمز یا سفید بپوشانید. نمک ترشی را مقدار کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی گوجه سبز مجلسی بازاری می توانید به مقاله ز مراجعه کنید.

6- ترشی هلو

درست کردن ترشی یا ترشی انداختن یکی از کارهایی است که از زمان قدیم نه تنها بین ایرانیان که در کل جهان رواج داشته است. یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی تابستانی خانگی ترشی هلو است که عطر و طعمی دلچسب و خاص دارد.

درست کردن ترشی تابستانه خانگی هلو روش های متفاوتی دارد. در یکی از روش های طرز تهیه ترشی هلو باید ابتدا هلوها را به خوبی بشویید و هسته آن ها را جدا کنید. هلوها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید.

هر چه ابعاد هلوهای خرد شده کوچک تر باشد، یا باریک تر باشند، ترشی زمان کمتری برای رسیدن احتیاج دارد. وقتی هلوها آب اضافی خود را از دست دادند، در یک قابلمه بریزید و به آن ها سرکه اضافه کنید. اندازه سرکه باید به مقدار ای باشد که روی تکه های هلو را بپوشاند.

قابلمه حاوی سرکه و هلو را روی حرارت قرار دهید و حرارت را زیاد کنید. اجازه دهید سرکه آغاز به جوشیدن کند. 3 دقیقه بعد، حرارت را خاموش کنید. صبر کنید تا مخلوط سرکه و هلو از دما بیفتد و خنک گردد. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی هلو و آشنایی با دیگر روش های درست کردن این ترشی تابستانی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

7- ترشی زغال اخته

زغال اخته یکی از محبوب ترین میوه های ترش مزه است که بسیاری افراد از آن برای تهیه ترشی های تابستانی نیز استفاده می نمایند. طعم لذیذ و ظاهر مجذوب نماینده این ترشی تابستانی موجب می گردد تا هر کسی از خوردن آن لذت ببرد. شما می توانید ترشی زغال اخته را به روش های مختلفی آماده کنید.

در یکی از روش های طرز تهیه این ترشی تابستانه باید ابتدا ساقه و برگ زغال اخته ها را جدا و تمیز کنید. سپس آن ها را کاملاً بشویید و روی یک پارچه نخی تمیز بریزید تا کاملاً آب خود را از دست بدهند و خشک شوند. بطری های شیشه ای خشک، تمیز و کوچک را انتخاب کنید. مقداری از زغال اخته را در آن ها بریزید و لابه لای زغال اخته ها را نمک بپاشید.

همه زغال اخته ها را در بطری بریزید و نمک را به آن ها اضافه کنید. روی زغال اخته ها را تخم گشنیز و گلپر بپاشید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی زغال اخته و بعلاوه آشنایی با دیگر روش های درست کردن ترشی زغال اخته خانگی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

8- ترشی اسپانیایی

ترشی اسپانیایی که در ایران هم بسیار محبوب است یکی از انواع ترشی تابستانی مخلوط است که به خاطر استفاده از سبزیجات مختلف، ترکیب رنگ اشتهاآوری دارد. برای تهیه این ترشی از ترکیب سبزیجات مختلی مثل زیتون، ذرت، قارچ، فلفل دلمه ای، هویج به همراه طعم دهنده های متنوع استفاده می گردد و از همین رو این ترشی طعم بسیار متفاوتی دارد.

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی اسپانیایی مخلوط باید هویج ها را بشویید و به همراه دانه های ذرت بخارپز کنید. سپس هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید. بعد از خرد کردن، صبر کنید تا آب خود را از دست بدهند و خشک شوند. برای آماده کردن قارچ ها بهتر است آن ها را بلانچ کنید.

در این روش، در یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آغاز به جوشیدن کند. در این فاصله در یک کاسه دیگر تکه های یخ بریزید و کنار بگذارید. سپس قارچ های شسته و تمیز شده را در آب بریزید و صبر کنید تا 2 تا 3 دقیقه بجوشد و قل بخورد.

برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی اسپانیایی مخصوص به 2 روش مختلف می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

9- ترشی فلفل دلمه ای

ترشی فلفل دلمه ای جزو آسان ترین انواع ترشی تابستانی است. یک ترشی تابستانی برای روزهای گرم که طعم بسیار لذیذی دارد و بسیار سریع درست می گردد. برای تهیه ترشی تابستانه فلفل دلمه ابتدا باید فلفل ها را به خوبی بشویید.

آن ها را برش بزنید و غشای داخل و دانه ها را خارج کنید. فلفل دلمه ای ها را به شکل دلخواه برش بزنید. می توانید آن ها به صورت نگینی (مکعبی) یا خلالی در آورید. فلفل ها را روی یک پارچه نخی بریزید و روی آن را با یک پارچه نخی دیگر بپوشانید تا آب اضافی خود را کاملاً از دست بدهد. به مدت 8 ساعت یا یک شب تا صبح، فلفل ها را بین دو پارچه نخی بگذارید.

سپس هویج ها را بشویید. آن ها پوست بگیرید و خلالی یا مکعبی خرد کنید. هویج ها را هم خشک کنید تا آب اضافی نداشته باشند. در یک قابلمه به مقدار کافی آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید آب، جوش بیاید. هویج ها و فلفل دلمه ای ها را داخل قابلمه بریزید.. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی فلفل دلمه ای به 3 روش مختلف می توانید به مقاله مراجعه کنید

10- ترشی کلم بروکلی

اگر در طرز تهیه انواع ترشی های تابستانی در پی یک رسپی راحت و بی دردسر هستید، پیشنهاد ما ترشی کلم بروکلی است. درست کردن ترشی کلم بروکلی به صورت ساده یا با سبزیجات دیگر، هم راحت است و هم فوری چون احتیاج به پخت ندارد.

در اولین قدم از طرز تهیه ترشی کلم بروکلی، کلم ها را در یک قابلمه بریزید و روی آن ها را با آب سرد بپوشانید. قسمت گل و ساقه را جدا کنید. به آب، کمی نمک یا سرکه اضافه کنید تا میکروب ها و حشرات موجود در آن از بین برود. حدود 5 دقیقه کلم بروکلی را در آب نمک یا آب سرکه بخیسانید و بعد آبکش کنید. کلم بروکلی ها را در مجاورت دمای محیط و روی یک پارچه قرار دهید تا زود خشک شوند.

در این فاصله که کلم ها در حال خشک شدن هستند، آب، سرکه و نمک را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی کلم بروکلی فوری بدون احتیاج به پخت می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

11- ترشی گوجه گیلاسی

گوجه از آن دسته از سبزیجاتی است که کمتر از آن برای درست کردن ترشی استفاده می گردد، اما اگر تنها یک بار طعم این ترشی تابستانی را بچشید، مطمئن باشید که عاشق مزه متفاوت آن خواهید شد. ترشی گوجه یک ترشی تابستانی فوری است که طعم این چاشنی آن قدر لذیذ و مجذوب نماینده است که می توانید آن را در کنار هر نوع غذا و ساندویچی میل کنید و لذت ببرید.

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی فوری باید سرکه، آب، نمک و شکر را داخل یک قابلمه بریزید. سپس با یاری لبه چاقو یا پوست گیر مخصوص پوست لیمو قسمت رنگی پوست لیمو را به آرامی برش دهید و با سایر مواد مخلوط کنید.

مواد را داخل قابلمه بریزید و تا حل شدن کامل نمک و شکر در آب حرارت دهید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا کمی خنک گردد. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی گوجه گیلاسی می توانید به مقاله مراجعه کنید.

12- ترشی کدو سبز

ترشی کدو سبز که احتمالاً خیلی از شما آن را امتحان نکرده اید، یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی تابستانه است که می توانید آن را در کنار انواع غذاها میل کنید. طرز تهیه ترشی کدو سبز بسیار ساده است و با ترکیبی از سبزیجات و ادویه های مختلف طعمی مجذوب نماینده و متفاوت دارد.

در دستور پخت ترشی تابستانه کدو سبز باید ابتدا کدو سبزها را به صورت حلقه ای برش دهید. توجه داشته باشید که حلقه ها نباید خیلی نازک و یا خیلی ضخیم باشند. سپس لایه لایه کدوها را به داخل شیشه بیندازید و میان کدوها شوید و جعفری اضافه کنید. این کار را طوری انجام دهید که شوید و جعفری در همه لایه ها بین کدو سبزها قرار بگیرند.

سپس دو لیوان فرانسوی دسته دار آب داغ را با سرکه، نمک و شکر و سایر ادویه ها و روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس این ترکیب را با احتیاط و به آرامی به داخل شیشه ای که کدو سبزها در آن چیده شده اند، اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی تابستانی کدو سبز می توانید به مقاله مراجعه کنید.

13- ترشی چغاله بادام

برای بهره بردن از درست کردن ترشی چغاله یک ایده خوب است. یک ترشی متفاوت و خوش طعم که اتفاقا خیلی سریع و راحت درست می گردد. برای تهیه ترشی تابستانی خانگی چغاله بادام باید چغاله ها را تمیز و شاخ و برگ آن ها را جدا کنید. سپس آن ها را در مقداری آب نمک بخیسانید.

بهتر است برای تهیه این ترشی پرزهای چغاله ها را تا حد ممکن بگیرید. بعد از شستن چغاله ها را آبکش کنید و روی دستمال بریزید و خشک کنید. سعی کنید طوری چغاله ها را خشک کنید که اصلاً آب و رطوبتی در آن ها باقی نماند. می توانید به مدت یک شب تا صبح چغاله ها روی در دمای محیط بگذارید تا از خشک شدن آن ها اطمینان حاصل کنید.

اگر چغاله ها درشت و سفت هستند و نمی خواهید آن ها را خرد کنید، بهتر است چغاله ها را کمی بجوشانید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی چغاله بادام خانگی به 2 روش مختلف می توانید به مقاله مراجعه کنید.

14- ترشی مخلوط سبزیجات روسی

درست کردن ترشی از انواع سبزیجات در روسیه یک فرهنگ و عادت غذایی محسوب می گردد. روس ها انواع سبزیجات و میوه های فصل را با مقدار کمی سرکه و نمک به صورت ترکیبی از ترشی مخلوط درمی آورند و در بالکن های خانه خود نگهداری می نمایند.

برای تهیه ترشی تابستانی مخلوط به سبک روسی باید سبزیجات را در آب سرد بشویید و سپس روی یک پارچه پهن کنید و با یاری حوله کاغذی آن ها را خشک کنید. اگر از کدو سبزی در این ترشی استفاده می کنید که چندان تازه نیست، می توانید پوست آن را با استفاده از پوست کن جدا کنید.

سپس همه سبزیجات را با یاری یک چاقوی تیز و تخته در مقدار های مشابه خرد کنید. ابتدا بادمجان و کدو سبز را به صورت مربعی برش دهید. سپس پیاز و هویج را خرد کنید. سعی کنید همه سبزیجات را در مقدار ای شبیه به هم خرد کنید تا ظاهر ترشی مخلوط شما زیباتر گردد. حالا یک ماهیتابه را با شعله ملایم روی گاز قرار دهید.

مقداری روغن داخل آن بریزید تا چرب گردد و سبزیجات را به ماهیتابه اضافه کنید. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی مخلوط روسی می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

15- ترشی فلفل سبز

ترشی فلفل سبز خانگی یکی از پرطرفدارترین انواع ترشی تابستانی در جهان است که می توانید آن را در کنار غذا و یا همراه با ساندویچ میل کنید. در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی باید فلفل سبزها را خوب بشویید و روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند. سپس برای درست کردن این ترشی فلفل سبز یک تخته و چاقوی تیز آماده کنید. فلفل ها را برش دهید و به صورت حلقه هایی نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم ببرید.

سپس سرکه، سیر، دانه های فلفل سیاه، نمک و شکر را با هم ترکیب کنید. قابلمه را حرارت ملایم روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید مواد 2 دقیقه روی حرارت باشند. برای خواندن ادامه طرز تهیه ترشی فلفل سبز تند خانگی به 3 روش مختلف می توانید به مقاله مراجعه کنید.

16- ترشی گردو

ترشی گردو یکی از اصیل ترین ترشی های همدانی است که معمولاً با استفاده از گردوی تازه که هنوز مغزی ندارد درست می گردد. این ترشی خواص بی نظیری برای سلامتی دارد و مزه آن بسیار لذیذ و خوشمزه است.

امروزه ترشی گردو به روش های مختلفی درست می گردد و یک چاشنی بی نظیر در کنار غذا محسوب می گردد. اما طرز تهیه ترشی گردو بدون پوست چگونه است؟ آیا می دانید چگونه ترشی گردو با پوست را به روش سنتی درست کنید؟ برای مطالعه به 2 روش با پوست و بدون پوست روی لینک مطلب کلیک کنید.

سوالات متداول

چگونه ترشی های تابستانی خانگی درست کنیم؟

در طرز تهیه انواع ترشی های تابستانی می توانید از میوه ها و سبزیجات تازه تابستانی بهره ببرید و آن را در ترکیب سرکه و مقداری نمک و ادویه قرار دهید تا ترشی شما آماده گردد.

برترین انواع ترشی های تابستانی چه ترشی هایی هستند؟

ترشی آلبالو، ترشی گیلاس، ترشی سبزیجات مخلوط، ترشی غوره، ترشی گوجه سبز، ترشی گردو، ترشی کدو سبز، ترشی گوجه گیلاسی و ترشی هلو از برترین و محبوب ترین انواع ترشی های تابستانی محسوب می شوند.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه 37 مدل ترشی تابستانی با طعم بازاری" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه 37 مدل ترشی تابستانی با طعم بازاری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 37 مدل ترشی تابستانی با طعم بازاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید