ماس و لودریان بر همکاری با آمریکا در برابر ایران تاکید کردند

به گزارش وبلاگ مزدا 93، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه به اتفاق هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، با انتشار مقاله ای مشترک در روزنامه واشنگتن پست، از همکاری اروپا با دولت جدید آمریکا در مسائل مختلف از جمله فعالیت هسته ای و موشکی ایران خبر دادند.

ماس و لودریان بر همکاری با آمریکا در برابر ایران تاکید کردند

در این مقاله فرانسه و آلمان به طور مشترک از جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا خواستند تا اقداماتی را در دستور کار قرار دهد تا صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران تضمین گردد.

در بخشی از این مقاله آمده است: ما کشورهای اروپایی خواهان اتحاد دوباره با آمریکا در یک رویکرد مشترک هستیم تا از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و مقابله با سایر چالش های آن برای امنیت خودمان و منطقه مطمئن شویم.

در بخش دیگری آمده است: ما باید رفتارهای مسئله دار ترکیه را در شرق مدیترانه و فراتر از آن رفع کنیم. همچنین باید با هم برای مبارزه با تروریسم و رادیکالیسم که امنیت و جوامع ما را در دو طرف اقیانوس اطلس تهدید می نماید، فعالیت کنیم.

در این مقاله با تاکید بر لزوم دستیابی به یک توافق جدید ترنس آتلانتیک آمده است: ما نیازمند یک توافق جدید هستیم تا مشارکت خود را با تحولات جهانی و مطابق با عمق پیوندها، ارزش های مشترک و منافع مشترک سازگار کنیم. برای رسیدن به این هدف کشورهای ما با جو بایدن رئیس جمهور منتخب و کاملا هریس، همکاری خواهند کرد. معتقدیم بایدن و هریس از ارزش همکاری های بین المللی و دوستی بین آمریکا و اروپا مطلع هستند.

وزیران خارجه آلمان و فرانسه در ادامه نوشته اند: چیزهای زیادی را باید بازسازی کنیم. قوانین و نهادهایی که زمینه ساز امنیت و شکوفایی ما هستند مورد حمله قرار می گیرند. انتظارات برای بهبود موفقیت آمیز در هر دو سوی آتلانتیک زیاد است. رسیدگی به علل اصلی گسست های اجتماعی در کشورهای ما یکی از بزرگترین وظایف آمریکایی ها و اروپایی ها است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ماس و لودریان بر همکاری با آمریکا در برابر ایران تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماس و لودریان بر همکاری با آمریکا در برابر ایران تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید