معاون رئیس جمهور: اشتغال و بیمه زنان سرپرست خانوار در اولویت است

به گزارش وبلاگ مزدا 93، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از پیگیری اشتغال و بیمه بانوان هنرمند با اولویت زنان سرپرست خانوار در دولت سیزدهم اطلاع داد.

معاون رئیس جمهور: اشتغال و بیمه زنان سرپرست خانوار در اولویت است

به گزارش گروه استان های وبلاگ مزدا 93، انسیه خزعلی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح انجمن پیشکسوتان صنایع دستی فارس گفت: تسهیلات برای تأمین سرمایه کار به ویژه در بخش عشایری و روستایی و اشتغال و بیمه بانوان با اولویت زنان سرپرست خانوار روستایی پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار به علت اینکه در شرایط کنونی و در مقایسه با بانوانی که از وجود سرپرست خانواده برخوردار هستند با مسائل بیشتری روبه رو هستند گفت: این بانوان در اولویت بیمه و اشتغال قرار دارند.

خزعلی مطرح نمود: خوشبختانه بانوان نقش مؤثری در رهبری، راهنمایی و برنامه ریزی و کارفرمایی در حوزه صنایع دستی دارند و بخش قابل توجهی از هنرمندان صنایع دستی را بانوان تشکیل داده اند و یکی از اهداف دولت تسهیل و تسریع شرایط برای کارآفرینان است.

او اضافه نمود: همت و کوشش هنرمندان سرمایه های اصلی آنها به شمار می رود لذا جای بسی خوشحالی است که بانوان توانسته اند به این زیبایی هنر و توانمندی های خود را به منصه ظهور برسانند.

خزعلی با بیان اینکه اگر فرهنگ کار و اشتغالزایی در جامعه نهادینه شود بسیاری از مسائل رفع خواهد، گفت: بسیاری از مسائل جامعه به علت بیکاری و نبود اشتغال سالم و وجود شغل های کاذب ایجاد می شود.

وی افزود: توجه به صنایع دستی به سه علت باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد، اول به عنوان یک کار هنری که با احساس سروکار دارد موجب آرامش روانی هنرمند است، دوم باعث ماندگاری و حفظ میراث هر منطقه می شود و سوم اشتغالزایی خصوصاً شغل مناسب با شرایط بانوان را موجب می شود لذاباید برای تقویت این هنر ایرانی اسلامی تمام کوشش خود را به کار بگیریم.

خزعلی عنوان داشت: البته وقتی دولت با کسری بودجه بی سابقه روبرو است و ریاست جمهوری تاکید زیادی به تحقق یافتن وعده ها دارد نباید وعده ای بدهیم که احتمال محقق نشدن داشته باشد باید بودجه و اعتبار در نظر گرفته شود و سپس با در نظر گرفتن اندازه بودجه و اولویت ها به تحقق وعده ها بپردازیم.

وی ادامه داد: برای رفع شدن مشکل بازاریابی فروش محصولات صنایع دستی تأکید بر صادرات دارم، گرچه بسیاری از صنایع ممکن است در بازار داخل به اشباع رسیده باشد اما علاقه مندی برای این صنعت و هنر در خارج از کشور وجود دارد.

خزعلی ادامه داد: در وهله اول باید به شناسایی کشورهایی که از هنر و صنایع دستی ما استقبال می نمایند بپردازیم و سپس در این زمینه اقدام عملیاتی شود.

وی افزود: لذا باید در این کشورها پژوهش مناسب برای شناخت ذائقه و کاربرد و احتیاج آنها انجام پذیرد بعلاوه به جذب نمایندگی های مالی در کشورهای دیگر بپردازیم و تسهیلات لازم در گمرک و حمل و نقل هم انجام بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معاون رئیس جمهور: اشتغال و بیمه زنان سرپرست خانوار در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون رئیس جمهور: اشتغال و بیمه زنان سرپرست خانوار در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید