مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460 و کیا کادنزا

به گزارش وبلاگ مزدا 93، نسل دوم هیوندای سنتنیال، به عنوان یک سدان لوکس و شکیل و فول سایز، با هدف رقابت با رقبای مشهور و موفقی چون: آئودی A8، مرسدس بنز Sکلاس و BMW سری 7 و … ازسوی کمپانی هیوندای موتورز طراحی و تولید شد و حتی خط مونتاژ کاملی از آن در شهر کالینینگراد کشور روسیه راه اندازی شد.

مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460 و کیا کادنزا

شکی نیست که با گذشت یک دهه از آغاز تولید و عرضه این خودرو معین شد که توان رقابتی آن در برابر چنین رقبای قدرتمندی چندان چشمگیر نیست و مقایسه این سدان با نمونه های لوکس غربی چندان عقلانی به نظر نمی رسد. اما تولید این محصول را نمی توان تجربه کلاً ناپیروزی برای هیوندای قلمداد کرد و این خودرو توان رقابت با برخی محصولات آسیایی دیگر همچون: لکسوس LS460، سانگ یانگ Chairman، کیا کادنزا و چندین وچند سدان لوکس و نیمه لوکس آسیایی را دارد و با تکیه بر چندین وچند ویژگی پیروز و بهره مندی از قابلیت های فنی و طراحی پیروز، می توان آن را با چنین خودروهایی مقایسه کرد و دریافت که در بسیاری از موارد، فزونی با این محصول شکیل و چشم نواز کره ای است.

فراموش نکنیم که کمپانی هیوندای طی دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است و توانسته فاصله اش را با رقبای اروپایی کمتر و کمتر کند و در این میان، هیوندای سنتنیال یک نمونه پیروز و شاهدمثالی برای نشان دادن پیشرفت خیره کننده صنعت خودروسازی کره و هیوندای است. در ادامه به مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460 و کیا کادنزا خواهیم پرداخت.

مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460

لکسوس یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که عهده دار طراحی، تولید و عرضه محصولات لوکس کمپانی بزرگ تویوتاست. در این میان، لکسوس LS460 عنوان بزرگترین و لوکس ترین محصول تولیدی این کمپانی را یدک می کشد.

پس از تولید نسل های پیشین این خودرو در دهه های 80 و 90 میلادی، تولید سری LS460 و همچنین LS460 L از سال 2006 میلادی آغاز شد. سال 2007 میلادی نیز مصادف با عرضه اولین مدل اتوماتیک هشت سرعته و مجهز به سیستم پارکینگ اتوماتیک این خودرو بود.

در این بخش مقایسه نسل دوم هیوندای سنتنیال با مدل 2011 میلادی لکسوس LS460 مدنظر است؛ زیرا سنتنیال های موجود در ایران نیز شامل مدل های 2011 الی 2013 میلادی می شود.

پیش رانه این مدل لکسوس، همچون نسل دوم هیوندای سنتنیال، به صورت هشت سیلندر 32 سوپاپه است و حجم آن نیز دقیقاً با حجم موتور 4.6 لیتری سنتنیال برابری می کند. 380 اسب بخار قدرت و 493 نیوتن متر گشتاور LS460 نشانگر همسانی قدرت و فزونی حدود 50 نیوتن متری گشتاور لکسوس است. همچنین هردوی این سدان های آسیایی دارای گیربکس هشت سرعته هوشمند تیپ ترونیک هستند.

با مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460 متوجه می شویم که حداکثر سرعت هردوی این سدان ها در عدد 250 کیلومتر بر ساعت باهم برابری می کند. اما در بحث شتاب فزونی با محصول لکسوس است که با شتابی کمتر از شش ثانیه، سریع تر از محصول هیوندای به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مصرف سوخت هردو سدان تفاوت چندانی باهم ندارد. در بحث ایمنی نیز، لکسوس LS460 از امکاناتی چون: سیستم ترمز ضدقفل ABS، ترمزهای الکترونیکی EBS، سیستم پایداری خودرو VSC، سیستم کنترل کشش TCS و … بهره می برد و با داشتن 10 کیسه هوا دربرابر 9 کیسه هوای سنتنیال، دست بالا را دارد. همچنین LS460 پیروز به دریافت پنج ستاره از مؤسسه معتبر EURO NCAP شده است تا نشان دهد در زمینه ایمنی چیزی کم از رقیبش ندارد.

با مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460 از نظر امکانات و تجهیزات جانبی نیز، دو خودرو تقریباً در یک سطح عمل کرده اند، با این تفاوت که برخی از امکانات رفاهی مهم لکسوس LS460 فقط در مدل های سفارشی تعبیه شده است. نکته منفی این محصول لکسوس مرتبط با عدم تعادل و بازی زیاد فنرها و نوساناتی است که هنگام عبور از مسیرهای ناهموار به داخل کابین منتقل می شود.

لکسوس LS460 نیز به تعداد محدودی به ایران وارد و عرضه شده است و از چنان کیفیتی برخوردار است که عمده دارندگان آن چندان راغب به فروش آن نیستند؛ هرچند درصورت تمایل به فروش نیز، شاید تاحدودی با مشکل روبرو شوند.

در بحث قیمت نیز، متناسب با سلامت فنی و ظاهری و کارکرد خودرو، با کمی تفاوت و بالا و پایین جزئی، تقریباً مدل 2011 میلادی هردو خودرو در یک بازه قیمتی قرار دارند و شما حق انتخاب بین این دو سدان لوکس با یک بودجه تعیین را دارید.

مقایسه هیوندای سنتنیال با کیا کادنزا

کیا کادنزا (Cadenza) سدانی فول سایز و یکی از پیروز ترین محصولات کمپانی کره ای کیاموتورز است. هرچند فقط تعداد محدودی از این خودرو در سال 2012 میلادی به بازار ایران راه یافت و این محصول کیا، همانند هیوندای سنتنیال، تجربه پیروزی در بازار ایران نداشت و ایرانیان از نسل های ارتقایافته بعدی آن محروم ماندند.

با وجود اینکه، این محصول کیا سدانی نیمه لوکس محسوب می شود و در بازه قیمتی کمی پایین تر از سنتنیال کاملاً لوکس واقع شده است، ولی کادنزا خودرویی است که از هر جهت حرفی برای گفتن دارد و اوج مهارت و خلاقیت طراحان، مهندسان و تکنسین های کیا در آن به چشم می خورد.

کادنزاهای موجود در ایران دارای پیش رانه های 3500 سی سی با امکان تولید 290 اسب بخار قدرت و گشتاور 338 نیوتن متر هستند و با داشتن جعبه دنده ای شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، طبیعی است که به لحاظ فنی و توان و قدرت در مرتبه پایین تری از سنتنیال قرار می گیرند.

در سال 2017 میلادی بود که کادنزاهای فیس لیفت شده، همچون نسل دوم سنتنیال، مجهز به جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک شدند. ولی ناگفته نماند که شتاب بیشتر و حداکثر سرعتی نزدیک به محصول هیوندای و مصرف سوخت سه لیتر کمتر کادنزا از ویژگی های مثبت این خودرو در مقابل سنتنیال است.

با مقایسه هیوندای سنتنیال با کیا کادنزا در بحث طراحی، کیفیت متریال به کاررفته در داخل کابین، امکانات رفاهی متوجه می شویم که آپشن ها، آیتم های مرتبط با ایمنی خودرو، حجم باک، عایق بندی کابین و مواردی دیگر کادنزا کم از هیوندای سنتنیال ندارد و وقتی قرار باشد دویست سیصد میلیون تومان کمتر بابت خرید آن بپردازید، شاید وسوسه شوید که کادنزا را به سنتنیال ترجیح بدهید. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه کیا کادنزا با خودروهای هم رده را نیز مطالعه کنید.

امیدواریم که این با مقایسه هیوندای سنتنیال با خودروهای هم رده توانسته باشد اطلاعات مفیدی از این خودرو و ارزش خریدش در برابر رقبایش در اختیارتان گذاشته باشد.

درباره هیوندای سنتنیال بیشتر بخوانید:

  • معرفی خودروی هیوندای سنتنیال و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با هیوندای سنتنیال
منبع: دیوار

به "مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460 و کیا کادنزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای سنتنیال با لکسوس LS460 و کیا کادنزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید