پورشه mission x ابرخودروی در سایه!، عکس

به گزارش وبلاگ مزدا 93، فردارو نوشت: با چنین ابعادی پورشه Mission X در مقایسه با 918 اسپایدر اندکی کوتاه تر، اما کمی مرتفع تر و عریض تر از آن است. فاصله محوری این دو خودرو با رقم 2728 میلی متر تقریباً یکسان است.

پورشه mission x ابرخودروی در سایه!، عکس

پورشه به مناسبت 75 سالگی خود، از یک کانسپت مجذوب نماینده رونمایی کرد. این کانسپت Mission X نام دارد و تصویری نزدیک به واقعیت از جایگزین 918 اسپایدر را ارائه می نماید. مفهومی نو پورشه به یک پیشرانه تمام الکتریکی با 1500 اسب بخار قدرت مجهز است و از نظر عملکرد، قابلیت ها و توانمندی های قابل توجهی دارد.

پورشه Mission X با آنکه یک خودروی کانسپت است، ولی برخلاف سایر مدل های این چنینی طراحی رادیکال و پیچیده ای ندارد. ازاین رو باید گفت نسخه فراوریی آن به احتمال زیاد با همین شکل و شمایل راهی گاراژ میلیونرها خواهد شد.

نسخه فراوریی پورشه Mission X نقش یک ابرخودروی در سایه را ایفا خواهد نمود؛ درست مثل 918 اسپایدر و کاررا GT. کمپانی آلمانی وعده می دهد این ابرخودروی برقی با شکستن رکورد Mercedes-AMG One، به سریع ترین اتومبیل خیابانی پیست نوربرگ رینگ تبدیل خواهد شد. برای دستیابی به این هدف، Mission X باید زمانی سریع تر از 6:35.183 را ثبت کند. این رکورد سال قبل به وسیله Mercedes-AMG One ثبت شد.

پورشه تأکید می نماید Mission X در مقایسه با 911 GT3 RS نیروی رو به پایین (Downforce) به مراتب بیشتری فراوری می نماید. برای مثال، هنگام حرکت با سرعت 285 کیلومتر در ساعت، نیروی رو به پایین فراوریی به 860 کیلوگرم می رسد. بعلاوه نسبت قدرت به وزن این هیولای برقی یک اسب بخار به ازای هر کیلوگرم وزن است؛ نسبتی که مشابه آن را بسیار کم در بین رقبا می توان پیدا کرد. برای نمونه، ریمک نِورا و پینینفارینا باتیستا با آنکه پیشرانه ای تقریباً 1900 اسب بخاری دارند، ولی وزن آن ها بیش از 2000 کیلوگرم است. با احتساب قدرت 1500 اسب بخاری پیشرانه پورشه Mission X، این ابرخودرو وزنی برابر با 1500 کیلوگرم دارد.

تازه ترین مفهومی پورشه طولی برابر با 4596 میلی متر و عرضی برابر با 1999 میلی متر دارد. ارتفاع آن هم تنها 1199 میلی متر است. با چنین ابعادی پورشه Mission X در مقایسه با 918 اسپایدر اندکی کوتاه تر، اما کمی مرتفع تر و عریض تر از آن است. فاصله محوری این دو خودرو با رقم 2728 میلی متر تقریباً یکسان است.

درهای پورشه Mission X همچون خودروهای حاضر در مسابقات لمان رو به بالا باز می شوند. این ویژگی محصول نو پورشه را کاملاً متمایز می نماید. در این ابرخودروی مفهومی خبری از آینه های معمولی نیست و دوربین های جانبی تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می گذارند. به غیر از این، چند دوربین دیگر وجود دارند که عملکرد خودرو را در پیست ثبت و ضبط می نمایند.

در داخل کابین، صندلی ها از نوع موسوم به سطلی و از جنس فیبر کربن هستند. جالب اینکه رنگ دو صندلی موجود فرق دارد تا تعیین گردد که رئیس کیست! فرمان هم متفاوت از نمونه های رایج و مشابه با فرمان خودروهای مسابقه ای است. یک کرنومتر اختصاصی هم وجود دارد که هنگام رکوردگیری به یاری راننده می آید.

در رابطه با تعیینات دقیق پیشرانه و ظرفیت باتری پورشه Mission X اطلاعاتی در دست نیست، ولی می دانیم که پک باتری همچون 718 کیمن برقی در پشت صندلی ها واقع شده است. پورشه تأیید نموده است که این خودرو از فناوری 900 ولتی پشتیبانی می نماید و به همین دلیل سرعت شارژ باتری آن 2 برابر مدل تایکان است. درباره زمان عرضه نسخه فراوریی این کانسپت هیجان انگیز نیز اطلاعاتی در دست نیست.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "پورشه mission x ابرخودروی در سایه!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه mission x ابرخودروی در سایه!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید