کارمانیا EK1 (سدان برقی چینی) در ایران دیده شد

به گزارش وبلاگ مزدا 93، خودروسازی سودا (Suda) چین، با هدف فراوری مدل های تمام برقی در سال 2010 تأسیس شد و اولین محصول خود را با نام SA01 سال 2019 فراوری کرد. خودروسازان چین بعد از عبور از مرزهای مختلف کشورهای اروپایی و آمریکایی با خودروهای بنزینی و دیزلی خود، در سال های اخیر با سرعت به سمت فراوری خودروهای برقی و انرژی پاک حرکت می نمایند.

کارمانیا EK1 (سدان برقی چینی) در ایران دیده شد

به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که نمونه سدان نو کارمانیا را بر روی خودروبر در حال حمل در کشورمان نشان می دهد. کارمانیا EK1 یا همان سودا SA01 سدان نو و برقی این شرکت خودروساز بخش خصوصی است.

آدینه هفته گذشته استاندار کرمان در کارخانه کارمانیا حاضر شد و به صورت رسمی نمونه های اولین این سدان برقی را رونمایی کرد. حال با توجه به خروج نسخه های آزمایشی کارمانیا EK1 از کارخانه، احتمال آن بسیار است که فرایند تست و اخذ مجوزهای استاندارد آن شروع شده باشد. تصویر ارسالی مربوط به کرمان است و این احتمال داده می گردد که طی روزهای آینده، سودا SA01 کارمانیا جهت دریافت پلاک گذر موقت و شروع تست های جاده ای به تهران بیاید.

نکته جالب توجه در مورد اولین محصول الکتریکی این کمپانی این که، این خودرو در رنج خودروهای الکتریکی نسبتا مقرون به صرفه قیمت قرار می گیرد. اولین سدان کامپکت سودا توانسته استانداردهای EV اروپا را پاس کند و حتی یک محموله 200 دستگاهی نیز به نمایندگی این شرکت در دوسلدورف آلمان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کی ام سی K7 یا همان جک X7؛ محصول نو کرمان موتور

این خودرو در کلاس سدان C و یا B پلاس به شمار میرود و بر اساس سوزوکی SX4 ساخته شده است. این خودرو قابلیت پیمایش 300 تا 400 کیلومتر را با هر بار شارژ در نسخه های مختلف دارد و سامانه بازیافت انرژی و تهویه مستقل باتری ها در آن دیده می گردد. البته که پیمایش در دسترس این خودرو یا همان eK1 حدود 370 کیلومتر است.

کارمانیا EK1 با قدرت 80 کیلووات یا 107 اسب بخار نیروی خود را به چرخ های جلو می دهد و با وزن خالص 1.39 تنی، به حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت می رسد، این در حالی است که به گفته کارمانیا، باتری های این خودرو از تکنولوژی نیکل کبالت منگنز، ساخته شده است و توانایی تحمل 2300 سیکل شارژ و دشارژ را دارد.

در کارمانیا EK1 خبری از دریچه باک در قسمت عقبیوجود ندارد چرا که سودا، محل اتصال کابل برقی آن را در زیر جلو پنجره خودرو، مخفی نموده است. سودا SA01 حدود 1390 کیلوگرم وزن را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از 10 تا 80 درصد طی 24 دقیقه تکمیل می گردد. بعلاوه، با شارژر خانگی تک فاز SA01 به حدود 6 ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری ها احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید از خودروهای الکتریکی بدانید

معروف است که خودروهای چینی، خودروهایی مملو از آپشن های رنگارنگ هستند، اما کارمانیا EK1 به ما ثابت می نماید که چنین چیزی صحت ندارد. کمپانی سودا سعی نموده تا SA01 را در بازه خودروهای مالی نگه دارد و برای همین از امکان رفاهی زیادی در آن استفاده ننموده است. نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، جلو آمپر دیجیتال و … از جمله امکانات کارمانیا EK1 است.

کارمانیا اعلام نموده که گارانتی کلی 150 هزار کیلومتر یا 5 سال را برای EK1 در نظر گرفته و پیشرانه الکتریکی و مدار کنترل را 8 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی نموده است. از سویی باتری های خودرو گارانتی 8 سال یا 200 هزار کیلومتر را دارد.

طبق اخبار منتشر شده، تا سرانجام امسال سودا میخواهد تا 12 هزار دستگاه از این خودرو را در آلمان به فروش برساند. در حال حاضر شرکت کارمانیا تعهدات معوق زیادی را برای محصولات بی وای دی دارد و این احتمال مطرح شده که کارمانیا بخشی از تعهداتش را با EK1 پاسخ بدهد.

مدل 2020 سودا SA01 در بازار چین با قیمتی معادل 170 هزار یوآن یا معادل تقریبی 25 هزار دلار فروخته می گردد. البته از آنجایی که این محصول سودا، یک خودرو تمام برقی است پس شامل یارانه دولتی هم می گردد طوری که مشتریان چینی تنها 120 هزار یوآن یا معادل 17 هزار دلار باید برای بپردازند.

منبع: بلاگ دیوار

به "کارمانیا EK1 (سدان برقی چینی) در ایران دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمانیا EK1 (سدان برقی چینی) در ایران دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید