چگونه وان حمام را تمیز کنیم؟

به گزارش وبلاگ مزدا 93، تمیز کردن وان باید بخشی از روال منظم نگهداری حمام شما باشد. از آنجایی که تمیز کردن کل سطح وان ، زمان زیادی می برد ؛ اغلب مردم فرآیند نظافت وان را به روز دیگر موکول می کنند. در نتیجه ، کف صابون ، ذرات کثیفی و لکه ها در وان جمع می شوند که تمیز کردن آن را دشوارتر می کنند. به همین علت ، تمیز نمودن وان حمام فرآیندی است که باید به صورت دوره ای انجام گردد. در حالت ایده آل ، شما باید حداقل یک بار در هفته وان خود را به صورت عمیق تمیز کنید تا دچار مشکل نشوید. برای نظافت وان ، نکاتی وجود دارد که در این مقاله می خوانید.

چگونه وان حمام را تمیز کنیم؟

انتخاب مواد پاک نماینده مناسب

نکاتی که در ادامه خواهید خواند هم کار تمیز کردن وان حمام را آسان می نماید و هم زمان تمیز کردن را کوتاه می نماید. شما باید برای این کار از مواد تمیز نماینده مناسب بهره ببرید. اگر محصول تمیزنماینده مناسب انتخاب نگردد ، وان شما آسیب دیده و خورده خواهد شد. این کار فرآیند تمیز کردن را دشوارتر می نماید.

اگر وان فایبرگلاس دارید ، نباید از مواد تمیزنماینده با خاصیت اسیدی بالا بهره ببرید. اگر وان دارید ، از هر محصول پاک نماینده ای که می خواهید بهره ببرید. از آنجایی که در این پروژه یک وان فایبرگلاس داریم ، مراحل تمیزی کردن به طور خاص بر روی آن تمرکز دارد. وقتی قدم به قدم مراحل را دنبال کنید ، وان و حمام فوق العاده تمیزی خواهید داشت.

مرحله 1- مواد لازم برای تمیز کردن وان

برای تمیز کردن وان فایبرگلاس خود به مواد شوینده ماشین ظرفشویی ، یک اسفنج نرم ، سرکه سفید، سفید نماینده ، پارچه های تمیز نماینده و آب احتیاج دارید. شما می توانید تمام محصولات پاک نماینده مورد احتیاج خود را در خانه پیدا کنید. بنابراین ، این پروژه یک پروژه مالی است.

مرحله 2- از محصولات خنثی بهره ببرید

از آنجایی که مواد غیر متخلخل هستند ، وان های فایبرگلاس به راحتی تمیز می شوند. بنابراین ، لکه ها به سطح نفوذ نمی نمایند. با این حال ، مستعد خراش اهستند. لذا باید از استفاده از محصولات ساینده مانند پاک نماینده ها یا محلول های پاک نماینده حاوی مواد ساینده خودداری کنید. شوینده ظرف یک گزینه بی خطر است. با افزودن مقداری صابون ظرفشویی به اسفنج نرم آغاز نموده و از آن برای تمیز کردن وان بهره ببرید. اگر تمام سطح وان را مالش ندهید ، سطوح کثیف باقی می مانند و لکه ها برای همواره ظاهر وان را بد جلوه می دهند. با استفاده از اسفنج نرم ، باید تمام سطح وان را به آرامی بشویید.

مرحله 3- مواد شوینده را آب بکشید

در طی مراحل تمیز کردن وان ، از آب برای شست و شوی به جای مانده مواد شوینده از کناره های وان استفاده نمایید. این کار را تا زمانی انجام دهید که هیچ حباب یا کفی در آبی که تخلیه می گردد ، مشاهده نکنید. آب صابون به جای مانده در لبه ها و قسمت های مختلف وان پس از مدتی به وان آسیب می رساند و باعث کثیف ماندن این نواحی می گردد. به همین علت باید این نواحی را با استفاده از آب زلال شست و شو دهید.

مرحله 4- چگونه لکه های سخت را از وان فایبرگلاس پاک کنیم؟

اغلب اوقات ، در طول زمان لکه های زرد در وان جمع می گردد. برترین راه برای از بین بردن لکه ها ، پاک کردن آنها با سفید نماینده است. مقداری سفید نماینده را به صورت مستقیم روی نواحی لکه دار بریزید. این محصول تمیز نماینده می تواند میکروب ها ، ویروس ها و باکتری ها را بر روی سطوحی که روی آن اعمال می گردد به راحتی تمیز نماید. به همین علت ، زمانی که می خواهید از شر لکه های سخت خلاص شوید ، می توانید از سفید نماینده بهره ببرید.

مرحله 5- سرکه را روی سفید نماینده بمالید

برای تمیز کردن وان ، یک پارچه تمیز نماینده را با سرکه سفید مرطوب کنید و روی سفید نماینده بمالید و از آن برای از بین بردن لکه ها بهره ببرید. در صورت وجود لکه های سرسخت ، ممکن است لازم باشد مدتی روی آن کار کنید. اگر می خواهید با استفاده از سفید نماینده از شر لکه های دائمی خلاص شوید ، آن را رقیق کنید. برای رقیق کردن می توانید از سرکه بهره بگیرید. سرکه در زمینه نظافت یک محصول معجزه آساست. با افزودن آن سفید نماینده را رقیق نموده و روی کثیفی های دائمی بمالید. اگر رقت کافی نیست ، می توانید نسبت سفید نماینده را افزایش دهید.

مرحله 6- با آب بشویید

پس از خاتمه تمیز کردن وان ، کاملاً با آب بشویید تا سفید نماینده و سرکه از بین برود. شما باید هر قسمتی را که با مخلوط سرکه سفید نماینده مالیده اید با آب تمیز کنید. اگر پاک نماینده روی سطح وان باقی بماند ، پس از مدتی تیرگی در این نواحی ایجاد می گردد.

مرحله 7- وان را خشک کنید

بعد از تمیز کردن وان ، به جای اینکه اجازه دهید وان به طور طبیعی خشک گردد ، از یک پارچه تمیز و خشک برای خشک کردن وان بهره ببرید.

چگونه درب شیشه ای وان حمام را تمیز کنیم؟

اگر یک وان و دوش یا یک پارتیشن شیشه ای در کنار وان دارید ، ممکن است کف صابون یا لکه های آب سخت بر روی آنها ایجاد گردد. تمیز کردن مرتب شیشه باعث می گردد ظاهری تازه و بهداشتی داشته باشید. به علاوه ، اگر مرتباً با محصولات ملایم تر تمیز می کنید ، لازم نیست برای از بین بردن کثیفی به مواد شیمیایی متوسل شوید. برترین راه برای جلوگیری از تجمع کف صابون بر روی پوشش شیشه ای وان این است که از یک اسکاج برای پاک کردن آن در هر بار استفاده از آن بهره ببرید.

وقتی حباب های صابون در طول زمان ایجاد می شوند ، باید رویکرد متفاوتی در پیش بگیرید. در حالت ایده آل ، باید بلافاصله پس از حمام آب گرم ، درب شیشه را تمیز کنید تا بخار به شل شدن مقداری از کف صابون یاری کند. یک بطری اسپری را با سرکه سفید و آب گرم پر نموده و روی لیوان اسپری کنید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند. از یک اسفنج برای تمیز کردن بهره ببرید و هرگونه آلودگی یا لکه را از روی شیشه پاک کنید. پس از اتمام تمیز کردن شیشه ، از یک پارچه میکروفیبر برای خشک کردن آن بهره ببرید.

چگونه فاضلاب وان حمام را تمیز نماییم؟

علاوه بر تمیز کردن وان ، تمیز کردن زهکشی وان هم باید بخشی از روال نظافت شما باشد ؛ زیرا مو ، روغن و کثیفی در صورت عدم درمان می توانند جمع شده و مسدود شوند. جوش شیرین و سرکه برترین محصولات طبیعی برای تمیز کردن زهکشی وان هستند. با ریختن یک فنجان جوش شیرین در زهکش وان آغاز کنید. بعد از حدود 5 تا10 دقیقه ، یک لیوان سرکه را در آبکش بریزید. قبل از ریختن آب در زهکش ، اجازه دهید نیم ساعت بماند تا کثیفی های به جای مانده از آن پاک گردد.

چگونه سیلیکون وان حمام را تمیز کنیم؟

قالب سیلیکونی اطراف وان می تواند پس از مدتی تیره شده و یا کپک بزند. برترین راه برای تمیز کردن این است که با جوش شیرین و سرکه خمیر درست کنید. خمیر را روی قالب سیلیکونی بمالید و بگذارید خشک گردد. سپس با یک دستمال مرطوب پاک کنید تا خمیر پاک گردد. برای لکه های سرسخت ممکن است لازم باشد چندین بار این کار را تکرار کنید.

منبع: اتاق

به "چگونه وان حمام را تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وان حمام را تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید