طرز تهیه کاکا کدو حلوایی گیلانی

به گزارش وبلاگ مزدا 93، کاکا از جمله دسرهای گیلانی است که با طعم های مختلفی درست می گردد. کاکای گیلانی را می توان هم به شکل معمولی و فقط با آرد تهیه کرد و هم می توان با کدوحلوایی درست کرد. از آنجایی که در پاییز هستیم و فصل کدوحلوایی است، درست کردن این دسر پاییزی را به شما پیشنهاد می کنم. مصرف این دسر همراه با چای در یک عصر پاییزی عالی می گردد. در ادامه شما را با طرز تهیه کاکای کدوحلوایی گیلانی آشنا می کنم.

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی گیلانی مواد لازم برای تهیه کاکا کدو حلوایی
کدو حلوایی پخته و له شده1 لیوان
شیر1 لیوان
شکر1/2 لیوان
بکینگ پودر2 قاشق چای خوری
تخم مرغ2 عدد
آرد سفید1 لیوان
زعفرانبه میزان لازم
هلبه میزان لازم
دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه کاکا کدو حلوایی:

ابتدا کدو را پوست کنده و تمیز کنید. سپس داخل قابلمه ریخته و کمی آب به آن اضافه نموده و اجازه داده تا بپزد. در پایانی زمان پخت کمی شکر به کدو اضافه کنید. پس از پخت کامل کدو آن را پوره نموده. تخم مرغ را داخل ظرفی ریخته و خوب هم بزنید. سپس دارچین، هل و زعفران را به آن اضافه نموده و با هم مخلوط کنید و بعد آرد سفید، شکر و شیر را هم به موادتان اضافه نموده و با همزن هم بزنید و در پایان کدو پوره و له شده را به موادتان اضافه نموده و خوب مخلوط کنید. مواد لازم برای تهیه کاکا کدوحلوایی آماده است و حالا نوبت این است که داخل ماهیتابه روغن ریخته و موادتان را به شکل های مختلف داخل آن ریخته و سرخ کنید.

نکات مهم:

  • شما می توانید کمی گردوی خردشده هم به موادتان اضافه کنید. این کار باعث خوشمزه تر شدن کاکا کدوحلوایی می گردد.
  • اضافه کردن کمی گلاب هم به موادتان باعث خوش عطر شدن آن می گردد.
  • جایگزین آرد سفید، می توانید از آرد برنج و یا مخلوطی از هر دو بهره ببرید.

امیدوارم مطالب این پست برای شما مفید بوده باشد. زمانی که از خودتان پرسیدین با کدو حلوایی چی درست کنم؟ می توانید این کاکا کدو حلوایی درست کنید.

منبع: اُکالا

به "طرز تهیه کاکا کدو حلوایی گیلانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاکا کدو حلوایی گیلانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید